جلبک های مفید برای سلامت سگ و گربه

همه چیز درباره جلبک های اسپیرولینا و کلپ که برای سگ و گربه مفید هستند.

انسان ها هزاران سال است که جلبک ها را به دلیل فواید تغذیه ای آن خشک و مصرف می کنند. کشاورزان اولیه اولین کسانی بودند که پتانسیل گنجاندن مقادیر کمی از آن را در خوراک دام تشخیص دادند. علم مدرن برخی از خواص شگفت‌انگیز جلبک‌های محبوب مانند کلپ (یک جلبک قهوه‌ای) و اسپیرولینا (یک جلبک سبز آبی) را معرفی کرده است. مکمل‌هایی هستند که با پودرها و عصاره‌های خشک جلبک تولید میشوند. جلبک های برا سلامت سگ و گربه بسیار مفید هستند.

جلبک هایی مانند کلپ Kelp و اسپیرولینا Spirulina چگونه برای سلامت سلامت سگ و گربه مفید هستند؟

در مورد مصرف پودر جلبک برای حیوان خانگی خود چه توصیه ای باید بدانم؟ چرا پودر جلبک برای سلامت سگ ها و گربه هایی مفید است؟ جلبک چه چیزی دارد که به سلامت سگ و گربه کمک میکند؟

  • جلبک ها تکامل پیدا کردند تا منابع باشند

یک نفس عمیق بکش. آیا می دانستید که نیمی از اکسیژنی که به ریه های خود وارد میکنید در اقیانوس ها توسط میلیاردها جلبک تولید است؟ قبل از اینکه دایناسورها ،درختان و حتی قبل از اینکه اسفنج ها و مرجان های ساده وجود داشته باشند، جلبک ها وجود داشتند. زمین اولیه در سپیده دم زندگی مکانی بسیار متفاوت با اکنون بود. در واقع، قبل از اینکه جلبک ها شروع به پمپاژ آن به عنوان یک محصول زائد در چند میلیارد سال پیش کنند، احتمالاً گاز اکسیژن در جو صفر بود.

جلبک‌ها به باکتری‌ها نزدیک‌تر از گیاهان بودند، اولین گونه‌ای از حیات بودند که فتوسنتز را پذیرفتند. یک میلیارد سال به تنهایی به عنوان موجودات تک سلولی شناور بودند. کار اولیه آنها در نهایت سود زیادی برای کل سیاره به همراه داشت، زیرا فتوسنتز و تولید اکسیژن آزاد به سرعت جو را برای حمایت از زندگی مدرن تغییر داد.

  • مواد معدنی کمیاب شناور آزاد تا ترکیبات آبزی کمیاب

جلبک‌هایی را می‌توان یافت که حتی در مکان‌های مانند قطب جنوب رشد می‌کنند. چگونه؟ آنها واقعاً قوی هستند که با شرایط بسیار سخت و با منابع محدود سازگار شوند. راز قطعی موفقیت آنها توانایی منحصر به فرد برای جذب و استفاده از مواد معدنی، ایجاد راه حل های جدید برای بقا و رشد در جایی است که دیگران نمی توانند. به نظر می‌رسد جلبک‌ها به دلیل ساختار سلولی منحصربه‌فردی که در طول زمان تصحیح و تکمیل کرده‌اند، می‌توانند مواد معدنی آزاد را جذب کنند. جلبک ها به طور انتخابی این مواد معدنی را در مخزن مخصوص خود نگهداری می کنند و غلظت های زیادی را از محیط اطراف برای استفاده بعدی جمع آوری می کنند.

مزایای مدرن پودر جلبک برای سگ ها و گربه ها

جلبک هایی مانند کلپ و اسپیرولینا Spirulina منبع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. جلبک ها از مواد معدنی و اسیدهای آمینه به عنوان ستون فقرات مولکول های محافظ ویژه استفاده می کنند و ترکیبات قدرتمندی را ایجاد می کنند که برای عملکردهای بقای خاص طراحی شده اند. این سازگاری به جلبک ها خواص باورنکردنی می بخشد که بسته به مکمل، مزایای خاصی را برای سگ ها و گربه ها ارائه می دهد.

مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که کلپ و اسپیرولینا می‌توانند با حمایت از سیستم عصبی حیوانات با آنتی‌اکسیدان‌های منحصربفرد مبتنی بر جلبک، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت طولانی‌مدت داشته باشند

 

بهترین جلبک برای سگ و گربه

در ادامه با تکامل چند نوع جلبک و نحوه استفاده از مواد معدنی آن برای سلامت حیوانات خانگی آشنا خواهیم شد.

  1. کلپ دریایی sea kelp

ید به عنوان یک اسفنج غیر آلی

در ابتدا محققان در وهله اول از اینکه چرا کلپ Kelp دریایی اینقدر ید دارد، متحیر بودند، اما اخیراً آنها نقش تکاملی آن را به عنوان یک ترکیب محافظ در برابر استرس های محیطی کشف کردند. در واقع، جلبک اولین و تنها موجود زنده ی شناخته شده ای است که ماده معدنی را برای این استفاده تبدیل می کند. جلبک پر از ید نیست، بلکه پر از ید است، نمک کاهشی ید که میل ترکیبی بالایی برای اتصال و خنثی کردن مواد شیمیایی مضر دارد. اگر آب اطراف آن در اثر برخی از تأثیرات خارجی سمی یا آلوده شود، جلبک ها از یدید به عنوان اسفنج برای تصفیه آب استفاده می کنند.

پس از زنده ماندن در آن دوره استرس، کلپ Kelp در واقع مقادیر زیادی یدید را از سلول های خود خارج می کند که با اکسیژن موجود در آب و هوا ترکیب می شود و ید معمولی را که می شناسیم تولید می کند. هنگامی که به حیوان خانگی خود جلبک کلپ می دهید، شاهد تفاوت کلیدی پتانسیل آنتی اکسیدانی و فواید آن برای سیستم عصبی در مقایسه با سایر مکمل های غنی از مواد معدنی می شوید.

  1. ریزجلبک ها microalgae

فسفات به عنوان یک سپر محافظ

جلبک ها به عنوان تولیدکنندگان اولیه در زنجیره های غذایی، مواد معدنی غیر آلی مختلفی را از محیط جذب می کنند تا بلوک های ساختمانی اساسی زندگی ارگانیک را بسازند. ریزجلبک‌ها استفاده از مواد معدنی را به سطح کاملاً متفاوتی می‌رسانند و ترکیبات دفاعی خود را برای محافظت تولید می‌کنند. جدا از خانواده جلبک دریایی کلپ که از ید استفاده می کند، ریزجلبک ها اولین کسانی بودند که از  مواد معدنی فسفر به روش های منحصر به فردی استفاده کردند.

از آنجایی که ریزجلبک‌ها تک سلولی هستند و محافظت از آنها سخت است، ریزجلبک‌ها توانایی وارد کردن خود را به یک دوره خواب زمستانی تطبیق داده‌اند. در طول این مدت آنها یک دیوار محافظ ضخیم ترشح می کنند. این دیواره از هرگونه مواد شیمیایی و ترکیبات خشن که ممکن است در آب اطراف وجود داشته باشد جلوگیری می کند. روی سطح دیوار ترکیبات دفاعی مانند آستاگزانتین وجود دارد که ترکیبات واکنشی را با اثربخشی باورنکردنی خنثی می کند. آنها یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هایی هستند که ما در طبیعت پیدا کرده ایم و در برابر آسیب رادیکال های آزاد شگفت انگیز هستند.

  1. اسپیرولینا Spirulina

آهنی ترین ترکیب آهن به عنوان آخرین راه حل

اسپیرولینا برای زنده ماندن در رودخانه‌های شور و مصب‌هایی که آب شیرین خشکی با آب شور دریا تلاقی می‌کند تکامل یافت. اسپیرولینا Spirulina اغلب با یافتن خانه در محیط‌های کهنه و قلیایی، توانایی جذب نور در کثیف‌ترین مکان‌ها را دارد. سنگ ها و رسوبات به طور فعال فلزات سنگین را از هسته اولیه زمین جابجا کردند و ذخایر معدنی آهن به دریاچه ها و رودخانه ها نفوذ کردند. اسپیرولینا  از آهن غیر آلی برای سنتز یک رنگدانه فتوسنتزی کاملاً جدید به نام فیکوسیانین استفاده میکند. (از اینجا نام جلبک سبز-آبی گرفته شده است که با گیاهان و کلروفیل متفاوت است.)

خواص فلزی آهن باعث می شود که فیکوسیانین در جذب نور در محیط های واقعاً تاریک موثر باشد. در عین حال، مرکز آهن فیکوسیانین آن را در جذب و سم زدایی یون های مضر بسیار خوب عمل می کند. به نظر می رسد این خاصیت همین مزیت را برای سیستم عصبی پستانداران دارد. جلبک اسپیرولینا برای سلامت سگ و گربه و انسان ها بسیار کاربرد دارد.

مقاله از:

our guide to algaes like spirulina and kelp that benefit pets (and people too)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه