10  فواید مولتی ویتامین برای سگ ها

آیا سگ ها باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟

شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی کارهای زیادی برای سگ خود انجام می دهید: او را به پیاده روی روزانه می برید. برای او اسباب بازی های مورد علاقه اش را می خرید. پوست و موی او را نوازش می کنید. شما به او یک رژیم غذایی با کیفیت می دهید و… این لیست به همین جا ختم نمی شود! به عنوان انسان، بسیاری از ما روزانه مولتی ویتامین ها را برای حمایت از سلامت کلی خود مصرف می کنیم. آیا سگ شما می تواند از مولتی ویتامین روزانه بهره مند شود؟

10  فواید مولتی ویتامین برای سگ ها

ویتامین های مهم برای سگ ها

سگ ها مواد مغذی خود را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند. به عنوان یک صاحب حیوان خانگی، این شما هستید که باید مطمئن شوید که سگ شما هر روز سهم خود را از ویتامین ها و مواد معدنی دریافت می کند، ممکن است صرفاً از طریق غذا این نیاز برطرف شود و یا نیاز باشد از طریق ترکیبی از غذا و مکمل های غذایی بر طرف شود.

مهم ترین ویتامین ها برای سگ ها عبارتند از:

  • ویتامین A برای رشد، بینایی و عملکرد سیستم ایمنی بدن.
  • ویتامین های B برای متابولیسم، سیستم عصبی و سلول های خونی سالم.
  • ویتامین C برای عملکرد شناختی.
  • ویتامین D برای رشد استخوان و عضله سالم.
  • ویتامین E برای متابولیسم
  • ویتامین K برای لخته شدن خون.
  • کولین برای مغز و کبد سالم.

علاوه بر این ویتامین ها، همچنین مهم است که توله سگ شما مقادیر کافی مواد معدنی و سایر مکمل ها مانند آنزیم ها، پروبیوتیک ها و اسیدهای چرب امگا را دریافت کند.

10 مزیت مولتی ویتامین برای سگ

در حالی که غذای سگ شما بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای او فراهم می کند، ممکن است برخی از این مواد مغذی در رژیم غذایی او وجود نداشته باشد. اگر به دنبال پر کردن شکاف های تغذیه ای یا حفظ سلامت کلی سگ خود باشید، دادن یک مولتی ویتامین کامل به سگتان فواید زیادی دارد:

  1. سلامت پوست

سلامت پوست را با ویتامین A، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، بیوتین و امگا تقویت کنید.

  1. سلامت کت

با امگا و ویتامین E از یک پوشش براق و سالم حمایت کنید.

  1. سلامت قلب

سلامت قلب توله سگ خود را با امگا، اسید فولیک، ویتامین C و ویتامین E تقویت کنید.

  1. سلامت ایمنی

با ویتامین C و D3 از سیستم ایمنی قوی حمایت کنید.

  1. سلامت مغز

با امگا، ویتامین B1، ویتامین B12، اسید پانتوتنیک و نیاسین، می توانید سلامت مغز سگ خود را تقویت کرده و ذهن او را تیز نگه دارید.

  1. سلامت مفاصل و مفصل لگن

مشکلات مفصلی سگ خود را برطرف کنید یا سبک زندگی فعال او را با امگا، ویتامین D3، گلوکزامین و کندرویتین حفظ کنید.

  1. سلامت دستگاه گوارش

با پروبیوتیک ها، ویتامین B2، ویتامین B6 و مواد پر فیبر مانند کدو تنبل از هضم سالم حمایت کنید.

  1. انرژی

اگر سگ شما اخیراً احساس بی حالی کرده است، ممکن است از مولتی ویتامین حاوی امگا و ویتامین C برای افزایش سطح انرژی خود بهره مند شود.

  1. انعطاف پذیری

همراه با حمایت از مفاصل سالم، گلوکزامین می تواند انعطاف پذیری را تقویت کرده و سفتی را به حداقل برساند.

  1. آنتی اکسیدان ها

مهم است که آنتی اکسیدان ها را در رژیم غذایی سگ خود بگنجانید، و یک مولتی ویتامین حاوی ویتامین A یک راه عالی برای انجام این کار است!

برای دیدن انواع مولتی ویتامین مناسب سگ ها کلیک کنید.

ملاحظات مصرف مولتی ویتامین برای سگ ها

  • ما هم مثل شما بهترین ها را برای سگ شما می خواهیم. به همین دلیل است که توصیه می کنیم با مشورت دامپزشک از مولتی ویتامین برای سگ خود استفاده کنید.
  • اگر سگ خود را با رژیم خانگی تغذیه می کنید، بررسی کنید که مولتی ویتامین با غذایی که می خورد همخوانی داشته باشد – دامپزشک شما می تواند در این مورد به شما کمک کند.
  • به یاد داشته باشید که زیاده روی از یک چیز خوب می تواند به چیز بد تبدیل شود. به عنوان مثال، ویتامین D بیش از حد می تواند سمی باشد. اگر سگ شما در حال حاضر سطوح کافی از یک ماده مغذی خاص را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می کند، احتمالاً نمی خواهید بیش از آنچه نیاز دارد به او بدهید.
  • سن و سلامت سگ خود را نیز در نظر بگیرید، به خاطر داشته باشید که سگ ها در مراحل مختلف زندگی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند. مطمئن شوید که فقط از مولتی ویتامین هایی که مخصوص سگ ها هستند، به او بدهید.
  • اگر می‌خواهید مشکل سلامتی خاصی را برطرف کنید، قبل از اینکه به ویتامین‌ها به عنوان درمان اولیه روی بیاورید، با دامپزشک خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که مکمل های غذایی باید علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و داروهای تجویز شده توسط دامپزشک استفاده شوند نه به جای آنها.
  • ویتامین‌ها به عنوان درمان اولیه روی بیاورید، با دامپزشک خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که مکمل های غذایی باید علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و داروهای تجویز شده توسط دامپزشک استفاده شوند نه به جای آنها.

آشنایی با سایر مکمل های مناسب سگ ها:

علاوه بر مولتی ویتامین، ممکن است سگ شما نیازهای تغدیه ای دیگری نیز داشته باشد. برای مثال اگر سگی دارید که مشکل مفصل دارد، تحرک زیادی دارید و یا به صورت ژنتیکی دچار مشکلات مفصل لگن و مفصل زانو است؛ می بایست از مکمل های تقویت مفاصل که با نام گلوکوزامین (Joint Health) شناخته میشوند استفاده کنید. اگر سگ شما نیاز به کلسیم دارد نیز باید از مکمل های کلسیمی برای جلوگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت دندان ها بهره مند شوید.

برای دیدن سایر مکمل های سگ کلیک کنید.

10  فواید مولتی ویتامین برای سگ ها

مقاله از:

10 BENEFITS OF MULTIVITAMINS FOR DOGS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه