گربه های دارای اضافه وزن

10 نکته برای کمک به گربه های دارای اضافه وزن

برای کمک به کاهش وزن گربه خود باید زمان و رسیدگی های لازم را در اختیارش قرار دهید. برای این منظور 10 موردی که باید رعایت کنید تا گربه شکمو شما این چالش را پشت سر بگذارد عنوان کرده ایم. همانطور که میدانید اضافه وزن و چاقی برای گربه ها میتواند باعث بیماری، کم تحرکی و افسردگی آنها شود. پس اگر گربه ای دارید که به نظر چاق میرسد وظیفه دارید در این مسیر همراه او باشید تا به وزن ایده آل برگردد.

گربه های دارای اضافه وزن

  1. از دامپزشک مشورت بگیرید.

برای کمک به کاهش وزن گربه و قبل از شروع دوره رژیم بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید تا بر اساس سن، نژاد، وضعیت سلامتی و آزمایش هایی که از گربه شما میگیرد شما را راهنمایی کند. رژیم نادرست میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در وضعیت سلامت گربه شما شود.

  1. استفاده از غذای مرطوب یا غذای خام

استفاده از غذای خشک راحت تر است چراکه غذا را ساعت ها در ظرف میگذارید و نگرانی از بابت فاسد شدن آن ندارید. اما جالب است بدانید استفاده از غذای تر مثل کنسرو ها، پوچ ها و غذاهای خانگی به کاهش وزن گربه کمک شایانی میکند. علاوه بر این نیاز بدن گربه شما را به آب و مایعات بر طرف می نماید. برای تغییر رژیم از غذای خشک به غذای مرطوب باید آهسته و کم کم پیش بروید.

دادن غذای خام مخصوصا گوشت، مرغ و ماهی به گربه ها اصلا توصیه نمی شود.

  1. زمان های تغذیه را برنامه ریزی کنید.

به جای اینکه کل روز ظرف غذای گربه تان را پر نگه دارید باید در دو وعده و در ساعات مشخصی مقدار غذای لازم را در ظرف بریزید. گربه ها در طول روز و از سر بی حوصلگی به غذا خوردن روی می آورند که این امر باعث اضافه وزن و چاقی در آنها می شود.

  1. حداقل 15 دقیقه در روز گربه تان را به تحرک وادار کنید.

بهتر است در طول روز با گربه بازی کنید. بازی های تعقیب و گریز و شکار، پرت کردن توپ و… از بازی های مناسبی برای تحرک بیشتر گربه است. اگر گربه شما میلی به بازی نشان نمیدهد، حین مصرف وعده غذایی با او تمرین کنید. و با دادن غذا بعد از حرکت او را تشویق کنید.

  1. ثابت قدم باشید.

بی انگیزگی شما باعث از بین رفتن تمام زحمات گربه تان می شود. بازی و ورزش روزانه، نظم در ساعات غذا دادن بسیار مهم است. برای اوقاتی که سرتان شلوغ است اسباب بازی اتومات تهیه کنید. از دادن تشویقی و میان وعده دوری کنید حتی اگر گربه عزیزتان با چشمان گرد شده و خرخر کنان قصد فریب شما را داشت.

غذاهای مخصوص گربه عقیم به کاهش وزن کمک بسیاری میکنند.

  1. آهسته پیش بروید.

اضافه شدن وزن بسیار سریع تر از کاهش وزن رخ می دهد. اگر نیاز بود میتوانید با روش کالری شماری پیش بروید.

  1. در این مسیر خوش بگذرانید.

کاهش وزن لازم نیست کسل کننده باشد. سعی کنید و به چیزهایی فکر کنید که به فعال نگه داشتن حیوان خانگی شما کمک می کند و همچنین برای شما سرگرم کننده خواهد بود. مثلا او را بیرون ببرید و با او بازی کنید.

  1. حیوان خانگی خود را به طور منظم وزن کنید.

ما پیشنهاد می کنیم یک ترازوی نوزاد تهیه و مرتب گربه تان را وزن کنید. تا زمانی که عدد کالری درست را به دست آورید، هر هفته او را وزن کنید. این به چند دلیل مهم است: 1. به شما اطلاع می‌دهد که آیا کاهش وزن خیلی سریع اتفاق می افتد یا نه. 2. باعث می‌شود یک روز متوقف شوید و به آنچه انجام می‌دهید فکر کنید و اینکه آیا روش شما درست است یا باید تجدید نظر کنید.

گربه های دارای اضافه وزن

  1. برای زحمات گربه تان به او پاداش بدهید.

حیوان خانگی شما حیوانی است که وزن خود را از دست می دهد، بنابراین مهم است که برای سخت کوشی به آنها غذا بدهید. مثلا 10% از خوراک روزانه اش را به عنوان تشویقی بدهید.

  1. از تغییرات مستند تهیه کنید.

این بخشی از چیزی است که فرآیند را سرگرم کننده می کند. خوب است که بتوانید به عقب برگردید و پیشرفت خود را ببینید. این یک انگیزه واقعا خوب است، برای اینکه ببینید حیوان خانگی شما چقدر پیشرفت کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه