پت شاپ آنلاین تی پتس - آب آشامیدنی مناسب سگ ها و گربه

مناسبترین آب نوشیدنی برای سگ و گربه

نوشیدن آب برای سلامت سگ ها و گربه ها بسیار مهم و ضروری است. اگر از حیوانات نگهداری میکنید، باید به میزان آب مورد استفاده آنها توجه کنید. حجم آب مصرفی در حیوانات با انسان ها متفاوت است. سلامت حیوانات خانگی در گرو داشتن آب و غذای سالم و کافی است. بهتر است اگر اطلاعات کافی در مورد بایدها و نبایدهای آب آشامیدنی مورد نیاز حیوانات ندارید با این مقاله همراه تی پتس شوید.

آب مناسب نوشیدن برای سگ و گربه

نوشیدن آب جوی و آب باران توسط سگ ها و گربه ها

حتما برای شما پیش امده که هنگام گردش، سگ شما سعی دارد از آب های روی زمین، داخل جوی و آب های جمع شده در چاله ها بنوشد. اما آیا خوردن آب از داخل جوی و چاله کار درستی است؟

سلامت آب آشامیدنی برای حیوانات امری بسیار مهم و ضروری است. مصرف آب آلوده به مرور زمان باعث بیماری های متعددی در سگ ها و گربه ها می شود. آب آلوده در دراز مدت می تواند باعث بروز بیماری های گوارشی و یا حتی گاها باعث به وجود آمدن عفونت های خونی در حیوانات می شود.

اگر سگ یا گربه خود را برای گردش به محیط هایی مانند پارک می برید، هرگز اجازه ندهید که از آب جوی ها و یا آب های جمع شده در چاله ها بنوشد. این آب ها ممکن است حاوی مقداری زیادی باکتری های غیر مفید باشند و باعث بیماری در حیوان خانگی شما شود. همچنین در این آب ها معمولا گل و خاک موجود در زمین حل میشود. مصرف این آب ها باعث ایجاد سنگ کلیه در سگ و گربه شما خواهد شد. برای جلوگیری از نوشیدن آب های غیر بهداشتی معابر توسط حیوانات خانگی بهتر است همیشه آب و ظرف مسافرتی برای پت خود به همراه داشته باشید.

نوشیدن آب جوی و آب باران توسط سگ ها و گربه ها

نوشیدن آب زیر گلدان توسط سگ ها و گربه ها

آب آشامیدنی دارای مقداری کلسیم و منیزیم است. این مواد معدنی به طور طبیعی برای سلامت حیوانات خانگی هیچگونه ضرری ندارند. اما زمانی وجود منیزیم و کلسیم در آب برای سگ ها و گربه ها خطر آفرین می شود، که در جیره غذایی حیوانات خانگی ما مقادیر کافی از این ماده های موجود باشد. وجود منیزیم و کلسیم بیش از حد، باعث بیماری های گوارشی و یا حتی منجر به انسداد مجاری ادراری می شود. آب هایی که در زیر گلدان جمع می شوند دارای مقادیر زیادی منیزیم و کلسیم هستند. آب با شستن خاک و حل کردن املاح درون خود آنها را به زیر گلدانی منتقل میکند. بنابراین هم برای سلامت گیاه و هم برای جلوگیری از نوشیدن این آب توسط سگ ها و گربه ها، حتما آب موجود در زیر گلدانی ها را خالی کنید.

آب شهری مناسب نوشیدن است؟

بهترین آب آشامیدنی که می توانیم در اختیار حیوانات خانگی خود بگذاریم، بعد از آب معدنی و آب تصفیه شده همان آب شهری قابل شرب است. آب آشامیدنی شهری از استاندارد و کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشد. اما باید توجه داشته باشیم میزان سلامت و سختی آب هر شهر و منطقه ای با دیگری متفاوت است. میزان املاح و مواد معدنی موجود در آب شهری هر منطقه به محیط زیست آنجا وابسته است. اگر در مسافرت هستید و احساس می کنید طعم آب آشامیدنی با آب شهری شما متفاوت است، بهتر است از آب تصفیه و یا آب معدنی استفاده کنید. نوشیدن مداوم آب آشامیدنی شهری با املاح زیاد، برای سگ و گربه های خانگی در طول زمان مشکل ساز خواهد بود.

آب معدنی یا آب شهری!

تفاوت آب شرب شهری و آب معدنی در میزان پی اچ آنها است. عموم مردم تصور می کنند استفاده از آب معدنی برای حیوانات خانگی مناسب تر است. البته نمی شود منکر آن شد که آب معدنی می تواند یک نوشیدنی سالم برای پت شما باشد. اما نباید فراموش کرد مواد افزودنی در آب معدنی ها، استفاده از آن را در مدت طولانی برای حیوان خانگی خطر ساز خواهد کرد. برای اینکه تعادل را برقرار کنید، می توانید گاهی از آب شرب شهری، گاهی آب تصفیه و گاهی از آب معدنی استفاده کنید.

نوشیدن آب جوی برای سگ ها

افسانه جوشاندن آب

تنها ماده باقیمانده در آبی که مدام جوشیده می شود، املاح غیر مفید و نیترات ها هستند. یکی از راه های از بین بردن املاح اضافی، خرید یک دستگاه تصفیه آب می باشد. آب تصفیه کن های خانگی می توانند آب آشامیدنی سالمی را برای شما و پت دلبندتان فراهم کنند.

ظرف آب سگ و گربه

جنس ظروف آب و غذای حیوانات خانگی خیلی بیش تر از آنچه که همگان تصور می کنند در سلامت پت شما تاثیر گذار است. به طور مثال ظروفی با رنگ های شیمیایی و پلاستیک هایی با درجه کیفیت پایین می تواند باعث ایجاد بیماری های باکتریایی و حساسیت های پوستی در حیوانات شوند. برای جلوگیری از این خطرات، می بایست ظروفی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی دارند و جنس آن ها قابل شستشو و ضد میکروب می باشند.

شما علاوه بر انتخاب جنس مناسب ظرف باید در شستن ظروف حیوانات نیز دقت کافی داشته باشید. گاهی مواد شوینده به خوبی از روی ظرف های پاک نمی شوند، و همین باعث می شود در آب و غذای حیوان مواد شیمیایی حل شود، و باعث بیماری برای سگ و گربه خانگی شما شود.

متخصصین پیشنهاد میدهند از ظروف مقاوم نسبت به حرارت استفاده کنید، تا امکان شستشوی آن در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. زیرا حرارت موجود در دستگاه های ماشین های ظرفشویی می تواند همه باکتری ها را غیر فعال کند. اما این نکته را فراموش نکنید نباید ظرف های حیوانات خانگیتان را با ظرف های خود در ماشین ظرف شویی بگذارید. اگر در خانه ماشین ظرف شویی ندارید، با استفاده از آب داغ و یک برس می توانید ظروف پت خود را ضدعفونی کنید. اگر این چند مورد کوچک را به خوبی رعایت کنید، می توانید آب نوشیدنی سالمی را در اختیار حیوانات خانگی خود بگذارید و آنها را از بیماری های زیادی در امان نگهدارید.

برای دیدن ظروف آب و غذا کلیک کنید.

یک دیدگاه برای “دانستی های آب نوشیدن برای سگ و گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه