پت شاپ آنلاین تی پتس - لوازم ضروری نگهداری از سگ

لوازم مورد نیاز نگهداری سگ

اگر شما به تازگی یک سگ را به فرزندی قبول کرده‌اید بهتر است با لوازم مورد نیاز نگهداری از سگ آشنا شوید. حتی اگر این اولین دوست پنجه دار شما نباشد، اضافه کردن یک سگ جدید به خانواده شما مطمئناً بسیار هیجان انگیز و پر چالش خواهد بود. اما صبر کنید! آیا خانه شما برای یک حیوان خانگی جدید آماده است؟ شما به چندین وسیله ضروری برای نگهداری از سگ نیاز دارید تا مکان مناسبی برای سگ خود داشته باشید. در ادامه یک چک لیست از وسایلی که برای نگهداری یک سگ نیاز است را برای شما آورده‌ایم.

در درجه ی اول مهم است سن سگ خود را در نظر بگیرید. اگر دوست پشمالوی جدید شما زیر یکسال سن دارد توله سگ یا پاپی puppy محسوب میشود. سگ‌های بالای یکسال سگ بالغ یا ادالت Adult به حساب می آیند.

1)خوراکی های مورد نیاز سگ:

  • غذای خشک مناسب سگ

غذای خشک از اساسی ترین خریدها و لوازم نگهداری سگ به حساب می آید. شاید بخواهید بدانید که اصلا غذای خشک چیست؟ برای آشنایی با فواید غذای خشک به مطلب (فواید غذای خشک برای سگ ها و گربه ها) مراجعه کنید. برای نگهداری از یک سگ باید بدانید قبلا از چه غذایی استفاده میکرده است؟ زیرا تغییر ناگهانی رژیم غذایی اصلا کار درستی نیست. سگ شما ادالت است یا پاپی؟ نژاد آن چیست؟ عقیم شده است یا خیر؟ آیا به غذای خاصی حساسیت دارد؟ بعد از پاسخ دادن به این قبیل سوالات میتوانید مناسب با بودجه خود اقدام به خرید غذای خشک مناسب کنید. (برای دیدن انواع غذاهای خشک کلیک کنید.)

  • غذای تر مناسب سگ (کنسرو)

بسیاری از سگ ها روزهای اول ورود به خانه جدید نسبت به خوردن غذای خشک مقاومت نشان دهند. بعضی دیگر عادت به خوردن غذاهای خشک ندارند و با غذای خانگی یا کنسرو ها تغذیه شدند. شما میتوانید از کنسروهای سگ در طعم ها و سایز های متفاوت استفاده کنید. شما با استفاده از کنسرو سگ میتوانید به دوست پشمالوی خود یک وعده ی هیجان انگیز و خوشمزه، به عنوان هدیه خوش آمد گویی بدهید. (برای دیدن انواع کنسرو ها کلیک کنید.)

اگر تصمیم دارید سگ را با غذای خانگی تغذیه کنید به شما توصیه میکنیم که مطلب (مضرات مصرف غذای خانگی) را مطالعه بفرمایید.

  •  تشویقی سگ

تشویقی برای سگ یکی از مهم ترین خریدها محسوب می شود که متاسفانه سرپرستان سگ ها اطلاعات کمی برای تهیه آن دارند. شما میتوانید از تشویقی ها برای سرگرم کردن، آموزش دادن، تقویت فک، سلامت دهان و دندان استفاده کنید. همچنین با کمک تشویقی های درمانی به بهبود سلامت آنها کمک کنید.

شما باید از تشویقی های نرم به عنوان تشویقی های آموزشی استفاده کنید. تشویقی های نرم به راحتی به تیکه های کوچک تقسیم میشوند و میتوانید با آموزش اصولی توجه سگ را به سمت فرمان ها جلب کنید. تشویقی های جویدنی یا سرگرم کننده شامل اسنک های طبیعی و استخون های ژلاتینی و مانچی ها و… می باشند.

شما میتوانید از تشویقی های جویدنی برای کمک به حل خارش لثه توله سگ ها و برطرف کردن گاز گاز کردن وسایل استفاده کنید. همچنین این تشویقی های جذاب برای تخلیه انرژی در سگ های پاپی و ادالت و سرگرم کردن دوست پشمالوی شما کاربرد ویژه ای دارند.

تشویقی های جویدنی و فلورایدی به سلامت و تقویت دهان و دندان و فک سگ بسیار کمک می کنند. همچنین شما میتوانید از تشویقی های درمانی در وعده های غذایی دوست پشمالوی خود استفاده کنید. (برای دیدن انواع تشویقی سگ کلیک کنید.)

  • داروها و مکمل های توصیه شده توسط دامپزشک برای سگ

استفاده از مکمل، پروبیوتیک و مولتی ویتامین به سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن سگ شما بسیار کمک میکند. استفاده از مکمل ها ضروری نیست ولی برای سلامت و رشد بهتر و کمک به حل ریزش مو بسیار حائز اهمیت است. (برای دیدن انواع مکمل ها کلیک کنید.)

  • شیر خشک مخصوص سگ

اگر سگی دارید که زیر 2 ماه سن دارد، دندان های شیری اش هنوز در نیامده و یا زود از مادر جدا شده است حتما از شیر خشک مخصوص سگ و شیشه شیر استفاده کنید.

لوازم نگه داری از سگ

2) لوازم ضروری نگهداری از سگ:

  • ظرف آب و ظرف غذا

رایج ترین ظروف آب و غذای سگ پلاستیکی، فلزی و سرامیکی هستند. معمولا ظروفی با سایز متوسط برای سگ های نژاد کوچیک مناسب هستند. ظرف آب سگ ها نباید زیاد بزرگ باشد زیر این فرشته های دوست داشتنی از آن به عنوان تشت آب بازی استفاده میکنند. اما بهتر است ظرف غذای سگ خود را با توجه به سایز و مدل پوزه انتخاب کنید، تا سگ دلبندتان برای خوردن غذا با مشکل مواجه نشود و اطراف ظرف غذای خود را کثیف نکند. ظروف استیل و سرامیکی به لحاظ بهداشتی مناسب تر هستند. دقت کنید که هر روز ظرف ها را با آب گرم بشویید و ظرف آب را همیشه پر نگه دارید. (برای دیدن ظروف کلیک کنید.)

  • سینی ادرار سگ

یکی از ضروری ترین لوازم جانبی برای آموزش سگ سینی ادرار است تا بتوان محل ادرار را در جای ثابت و مشخصی آموزش داد. این وسیله  قابلیت اضافه کردن تکه های اضافی برای سگ های نژاد بزرگ را نیز دارد. سینی های ادرار معمولا در سایز 60*90 به فروش می رسند که برای سگ های آپارتمانی و نژاد کوچک سایز استانداردی می باشد. توجه داشته باشید که سگ باید در سینی ادرارش توانایی چرخیدن داشته باشد. شما باید سینی ادرار را در جایی قرار دهید که سگ احساس امنیت کند و با محل استراحت و ظرف غذایش فاصله داشته باشد. (برای دیدن سینی ادرار کلیک کنید.)

  • پد و زیر انداز بهداشتی

از زیرانداز بهداشتی حیوانات می توان برای تمیز نگه داشتن محیط حیوان، باکس حمل، مراجعه به دامپزشکی و نیز دستشویی آنها استفاده کرد. زیرانداز بهداشتی حیوانات در ابعاد مختلف 60*60 و 90*60 و 60*40 تولید میشود. این محصول در آموزش ادرار سگ ها نقش بسزایی دارد. این پدها باعث جذب بوی ادرار شده و از بد بود شدن محیط زندگی تان جلوگیری میکند. پد بهداشتی حیوانات خانگی را میتوان برای تمام حیوانات خانگی در زمانی که قرار است با خودرو حمل شوند، پس از جراحی، در دوران نقاهت که حیوان باید در جای نرم بخوابد و یا توانایی کنترل ادرار خودش را ندارد استفاده کرد. (برای دیدن زیرانداز بهداشتی حیوانات کلیک کنید.)

  • قطره تعلیم ادرار

یکی از لوازم مهم در هنگام شروع نگهداری از یک سگ، قطره تعلیم ادرار است که جهت آموزش محل دستشویی به توله سگ بسیار کاربردی است. شما با به کار بردن این قطره، در مدت زمان بسیار کمی می توانید به پاپی خود یاد بدهید که در چه مکانی ادرار کند. کافیست چند قطره از این محصول را روی پد یا سینی ادرار توله سگ خود بریزید تا او با بو کردن آن مکان بتواند تشخیص دهد شما کجای خانه را برای محل دستشویی او قرار داده اید. (برای دیدن قطره تعلیم ادرار کلیک کنید.)

لوازم نگه داری از سگ

3) لوازم بهداشتی نگهداری از سگ:

  • مسواک و خمیردندان (لوازم بهداشت دهان و دندان سگ)

رعایت بهداشت دندان سگ یک امر ضروری و مهم است چرا که روی سلامت آنها اثر به سزایی دارد. استفاده از مسواک و خمیر دندان و اسپری های ضد پلاک به طور هفتگی توصیه می شود. (برای دیدن لوازم بهداشت دهان کلیک کنید.)

  • شامپو

استفاده از شامپوهای مخصوص حیوانات خانگی از خشکی پوست و ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری میکند. شامپوهای سگ و گربه تنوع بسیار زیادی دارند که بعضی از آنها خاصیت درمانی دارند. مثل شامپو های ضد کک و کنه که در فصل گرما بسیار کاربردی هستند. هرگز از شامپوهای انسانی و شامپو بچه برای شست و شوی سگ استفاده نکنید. (برای دیدن انواع شامپو کلیک کنید.)

  • برس و شانه

برس ها و شانه های زیادی در بازار وجود دارند که شما باید بر اساس موی پت خود آن را انتخاب کنید. همچنین می توانید از شانه های الکتریکی ضد کک و کنه نیز برای فصل گرما استفاده نمایید. شانه زدن سگ باید به صورت روزانه انجام شود و امری بسیار ضروری است. مخصوصا اگر سگ شما جزو نژاد های پشمالو و مو بلند است. اگر هر روز سگ خود را شانه کشی نکنید موهای او در هم گره میخورند و باعث نمدی شدن موهای بدن حیوان و اذیت شدن او و شما می شود. (برای دیدن انواع برس و شانه کلیک کنید.)

  • دستمال مرطوب پاک کننده

دستمال مرطوب مخصوص حیوانات خانگی به شما کمک میکند که سگ خود را بدون نیاز به حمام تمیز کنید. چرا که سگ ها نباید مثل ما انسان ها مرتب به حمام بروند و شما بعد از پیاده روی با استفاده از آب خالی و دستمال مرطوب می توانید پاهای آنها را تمیز کنید. ( برای دیدن دستمال مرطوب کلیک کنید.)

  • پاک کننده چشم

چشم سگ ها کوچک تر و سگهایی که موی بلندی دارند معمولا قی میکند و زیر چشم آنها رد قهوه ای رنگی ایجاد میشوند. این رد قهوه ای رنگ در واقع اشک چشم است که در اثر اکسید شدن به این رنگ در آمده است. بهتر است برای زیبایی و سلامت سگ خود روزانه چشم او را از قی و اشک پاک کنید. توجه کنید اگر قی چشم از حالت عادی خارج شده و باعث بسته شدن آن شده است حتما به دامپزشک مراجعه کنید. ( برای دیدن محصولات پهداشتی چشم کلیک کنید.)

  • پاک کننده گوش

تمیز کردن گوش سگ امری است که شاید بهتر باشد آن را به دامپزشک بسپارید. گوش سگ اعلام کننده ی بسیاری از مشکلات و بیماری ها است. بوی بد، جرم زیاد و زخم روی آن را جدی بگیرید. (برای دیدن پاک کننده گوش کلیک کنید.)

  • ناخن گیر

این ابزار میتواند سالهای سال در گرفتن ناخن به شما یاری برساند. بنابراین بهتر است یک ناخن گیر با کیفیت تهیه کنید.

  • ضدعفونی کننده محیط مخصوص حیوانات

این محلول های ضد عفونی کننده برای حیوانات خانگی خطرناک نیستند و در اثر برخورد با پوست و موی آنها ایجاد خطر نمی کنند. با استفاده از ضدعفونی کننده محیط مخصوص حیوانات میتوانید محل خواب، سینی ادرار و غذاخوری سگ را ضدعفونی کنید و بوی ادرار را از بین ببرید. (برای دیدن انواع ضدعفونی کننده کلیک کنید.)

  • اسپری ضد کک و کنه سگ

از مهمترین لوازم نگهداری سگ ضدکک و کنه ها هستند. اسپری تخصصی ضد کک و کنه یک محصول کاملا کاربردی به جهت پیشگیری کک و کنه سگ و گربه می باشد.

شما باید قبل از بیرون بردن سگ، بدن او را با اسپری های ضد کک و کنه و یا قطره ایمن کنید. (برای دیدن انواع ضد کک و کنه کلیک کنید.)

  • اسپری ضد عفونی کننده دست و پا سگ

از این اسپری ها میتوانید برای ضدعفونی کردن کف دست و پا سگ و گربه بعد از بازگشت به خانه استفاده کنید. (برای دیدن انواع ضدعفونی کننده دست و پا کلیک کنید.)

لوازم نگهداری سگ

4) لوازم نگهداری و سرگرمی:

  • اسباب بازی

وسایل بازی سگ تنوع زیادی دارند و داشتن چندین مدل از آنها بسیار ضروری است. سگ ها عاشق اسباب بازی ها و ارتباط با سرپرستان خود از طریق اسباب بازی هایشان هستند. سگ ها توپ، اسباب بازی های صدا دار، اسباب بازی های سخت و جویدنی و عروسک های نرم و طناب های کشیدنی را بسیار می پسندند. اسباب بازی از لوازم ضروری برای نگهداری و تربیت سگ ها است. (برای دیدن انواع اسباب بازی سگ کلیک کنید.)

  • جعبه یا باکس حمل

برای جا به جایی و بردن به دامپزشکی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

  • تشک، تخت، لانه

حتما محلی خاص را برای استراحت سگ در نظر بگیرید که احساس امنیت و راحتی داشته باشد. (برای دیدن ملزومات استراحت و خواب کلیک کنید.)

  • مت غذا

شما با قرار دادن مت غذا زیر ظرف خوراک سگ، میتوانید او را عادت دهید تا تشویقی و غذاهای خود را فقط در آن محل نوش جان کند.

  • گردنبند و قلاده

یکی از اصلیترین لوازم نگهداری سگ، قلاده است. به یاد داشته باشید هیچگاه سگ خود را بدون قلاده برای پیاده روی بیرون نبرید. تهیه ی قلاده مناسب با سایز و نژاده سگ را جدی بگیرید. (برای دیدن انواع قلاده کلیک کنید.)

حاوی مایع غیر سمی و به شدت تلخی است که در صورت استفاده روی وسایل منزل مانند تخت، بالش، پتو، فرش و … از گاز گرفتن این وسایل توسط پاپی های تازه وارد به خانه جلوگیری میکند.

  • پارک سگ

جهت محدود کردن سگ به یک فضای خاص به آن نیاز پیدا میکنید. (برای دیدن انواع پارک سگ کلیک کنید.)

  • پرزگیر لباس

(برای دیدن انواع پرزگیر کلیک کنید.)

لوازم نگهداری سگ

کلیه ی لوازم مورد نیاز و ضروری گربه را میتوانید از پت شاپ آنلاین تی پتس Tipets تهیه کنید.

یک دیدگاه برای “لوازم مورد نیاز نگهداری سگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه