آیا زمستان کک و کنه وجود دارد؟

بسیاری از مردم تصور میکنند که فقط تابستان و فصول گرم سال برای بیرون بردن سگ ها مناسب است و  پیشگیری از کک و کنه در ماه‌های گرم‌تر سال بیشتر مورد اهمیت است. اما در مورد بقیه ی سال چطور؟  زمانی که به نظر می‌رسد تعداد این آفات کاهش می‌یابد، چه می‌شود؟ آیا هنوز استفاده از اقدامات پیشگیرانه از کک و کنه مهم است؟

پاسخ این است که بله، داروهای پیشگیری از کک و کنه باید در تمام طول سال اعمال شوند تا حیوانات خانگی خود را ایمن نگه دارید. کک‌ها آفت‌های انعطاف‌پذیری هستند آنها در خز و موی سگ شما تخم میگذارند. (یک کک ماده می تواند در طول زندگی خود چند صد تا چند هزار تخم بگذارد، بنابراین اگر یک کک را دیدید، باید بدانید که از کجا آمده است.)

هنگام مواجهه با مشکل کک، نه تنها حیوان خانگی بلکه باید محیط زیست نیز تحت درمان قرار گیرد. شستن رختخواب سگ در آب داغ، جاروبرقی و سمپاشی راهبردهایی برای کمک به حذف و/یا کشتن تخم کک هستند.

بهترین گزینه برای جلوگیری از هجوم کک، رعایت اقدامات پیشگیرانه در تمام طول سال است.

کنه ها در طول ماه‌های گرم‌تر فعال‌تر هستند و زمانی که هوا بسیار سرد است به خواب زمستانی می‌روند. توجه به این نکته مهم است که آنها در طیف وسیعی از دماها فعال هستند. در واقع، بسیاری از گونه‌های کنه‌ها (معمولاً در زیر برگ‌ها یا سایر زباله‌های فضای باز) تنها زمانی که دما به زیر 35 درجه فارنهایت می‌رسد، یا برف روی زمین می‌بارد، خفته می‌شوند، با این حال، فقط یک دوره کوتاه گرم شدن می‌توانند دوباره فعال شوند.

آیا سگ ها در زمستان به داروی کک و کنه نیاز دارند؟

به طور خلاصه، بله، سگ شما در ماه های زمستان به پیشگیری از کک و کنه نیاز دارد. درست است که تکثیر گونه‌های کنه و کک در طول فصول سرد که دمای هوای بیرون کاهش می‌یابد، کند می‌شود،اما کک‌ها می‌توانند به راحتی به خانه شما راه پیدا کنند. کک ها می توانند در دمای بیرون از خانه تا صفر درجه سانتی گراد و بسیاری از گونه های انگل پوستی تا زیر صفر درجه سانتی گراد زنده بمانند – و اغلب اوقات تنها یک گرمای کوچک کافی است تا این انگل ها بتوانند دوباره فعال شوند.

خطرات کنه در زمستان

کنه ها در اواخر تابستان و اوایل پاییز بیشتر فعال هستند. اما برخی از گونه ها بسته به موقعیت جغرافیایی در تمام طول سال فعال هستند. کنه های پا سیاه در طول زمستان فعال می مانند و سگ شما را در معرض خطر ابتلا به آنها قرار می دهد، به خصوص اگر زمان زیادی را در خارج از منزل سپری کنند.

خطرات کک در زمستان

کک‌ها در مقایسه با کنه‌ها، برای سگ‌ها آزاردهنده‌تر هستند. اما اغلب در طول سال وجود دارند، زیرا حتی وقتی دمای هوا کاهش می‌یابد، کک‌ها در داخل خانه پناه می‌گیرند. بنابراین استفاده از اسپری و قطره ضد کک و کنه در پاییز و زمستان نیز ضروری است.

آیا سگ ها در زمستان به استفاده از ضد کک و کنه نیاز دارند؟

اما اگر سگ یا گربه شما دچار کک و کنه شد باید چه کرد؟ برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

آیا سگ ها هر ماه به داروی ضد انگل نیاز دارند؟

بهترین راه برای پیشگیری و دفع کک این است که برای سگ خود در تمام طول سال از داروهای ضد کک و کنه استفاده کنید. بیشتر داروهای پیشگیری از کک و کنه، چه نسخه های موضعی و چه نسخه های خوراکی، باید به صورت دایمی مصرف شوند.

برای دیدن محصولات مناسب پیشگیری و درمان کک و کنه برای سگ ها کلیک کنید.

ترجمه مقاله:

  Do Dogs Need Flea and Tick Medicine in the Winter?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه