پیشگیری از کک و کنه برای توله سگ ها

چگونه بهترین روش پیشگیری از کک و کنه را برای توله سگ ها پیدا کنیم؟

یکی از اولین چیزهایی که والدین با پذیرفتن سگ جدید باید راجع به آن تصمیم بگیرند (علاوه بر اینکه اسم توله دوست داشتنی خود را چه نامی بگذارند) انتخاب بهترین راه پیشگیری از کک و کنه برای این عضو چهار پا است.

هم کک و هم کنه می توانند دوست چهار پای شما را بیمار کنند. سگ ها می توانند به بیماری لایم و سایر بیماری های قابل انتقال از طریق کنه مبتلا شوند که می تواند باعث تب، تورم مفاصل و حتی بیماری کلیوی شود. سگ ها همچنین می توانند از بزاق کک آلرژی پوستی بگیرند که می تواند منجر به لکه  و عفونت های پوستی و همچنین کرم های نواری و کم خونی ناشی از گزش شود. خوب، همه ما موافقیم که کک و کنه فقط یک خبر بد هستند، درست است؟ بنابراین، سرپرست سگ چه کاری باید انجام دهد؟

همیشه پیشگیری  بهتر از درمان است بنابراین پیشگیری از کک و کنه برای سگ ها بهترین راه است.

 بسته به نوع استفاده شما، داروهای کک و کنه برای سگ‌ها می‌توانند این حشرات را از بین ببرند ولی در وهله اول مانع از چسبیدن این آفات به بدن سگ شما می شوند. خوشبختانه، برای جلوگیری از آلوده شدن به این موجودات موذی طیف گسترده‌ای از لوازم در دسترس است، از روش‌های بدون نسخه گرفته تا گزینه‌های با نسخه که نیاز به مراجعه به دامپزشک دارد.

 پیشگیری از کک و کنه برای توله سگ ها

خداحافظی با کک و کنه

قبل از اینکه در جستجوی خود زیاده روی کنید و مطمئناً قبل از استفاده از هر دارویی، با دامپزشک صحبت کنید. به این ترتیب می توانید از دادن چیزی که می تواند مضر یا بی اثر باشد به توله سگ خود اجتناب کنید. بنابراین در اینجا چند فاکتور را باید در نظر بگیرید:

برای خرید انواع لوازم ضد کک و کنه  کلیک کنید.

  • سن سگ برای انتخاب روش پیشگیری از کک و کنه:

به طور کلی، بیشتر محصولات پیشگیری از کک و کنه برای سگ هایی در سنین 7 و 8 هفتگی ایمن نیستند و ممکن است برای سلامت آنها خطر آفرین باشند. بنابراین، قبل از تجویز هر محصول به توله‌سگ‌های زیر 2 ماه، مطمئن شوید که دستور العمل پشت محصول را مطالعه کرده اید و این محصول برای توله سگ شما مناسب باشد. سگ‌های بسیار مسن نیز ممکن است واکنش‌های نامطلوبی به برخی اقدامات پیشگیرانه داشته باشند، حتی اگر سال‌ها از آن استفاده کرده باشند. وقتی حیوان خانگی شما بزرگ شد با دامپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض آن دارید یا خیر.

  • سلامت کلی سگتان:

باید مراقب سگ‌هایی باشید که آلرژی یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای دارند. به عنوان مثال، اگر سگ شما پوست حساسی دارد، ژل موضعی ممکن است بهترین انتخاب نباشد. یا اگر سگ شما به گوشت مرغ یا گاو حساسیت دارد (که نادر است، اما اتفاق می افتد)، ممکن است داروهای خوراکی پیشگیری از کک و کنه حاوی طعم دهنده های گوشت گاو و مرغ بوده و برای سگ شما حساسیت زا باشند. اگر سگ شما سابقه تشنج دارد، ممکن است بخواهید در مصرف برخی از داروهای خوراکی مراقب باشید. و اگر سگ شما باردار یا در حال شیردهی است، باید مراقب آنچه به او می دهید نیز باشید.

آیا سگ شما داروهای دیگری مصرف می کند؟

اگر سگ شما از داروهای دیگری مانند کرم زدا استفاده می کند، مهم است که این موضوع را با دامپزشک خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که روش پیشگیری از کک و کنه که انتخاب می کنید برای استفاده همزمان با هر چیز دیگری که حیوان خانگی شما مصرف می کند بی خطر است.

 پیشگیری از کک و کنه برای توله سگ ها

  • وزن سگ شما:

 هر محصولی که با هدف پیشگیری یا درمان کک و کنه سگ تولید میشود، با توجه به اندازه و وزن سگ شما باید مصرف شود. این مورد روی برچسب تمام محصولات پیشگیری از کک و کنه مشخص شده است. به عنوان مثال، اگر قرص جویدنی را برای سگ 3 کیلویی خود در نظر می گیرید، باید قرصی را که برای سگ هایی در محدوده وزنی 2 تا 5 کیلویی فرموله شده است، تهیه کنید. در غیر این صورت، توله سگ شما می تواند بیش از نیاز خود از این مواد شیمیایی دریافت کند.

  • روتین های سگ شما:

 اگر سگ شما زمان زیادی را با شما در جنگل ها و مناطق معروف به کنه می گذراند، ممکن است بخواهید بیش از یک راه پیشگیری را در نظر بگیرید. بنابراین، استفاده از دو روش همزمان قرص، قلاده، اسپری و یا قطره می تواند بسیار ایمن باشد.

آیا سگ شما نیاز به درمان فوری کک و کنه دارد؟

اگر سگ شما کک دارد، باید فوراً کاری برای آن انجام دهید. بنابراین شما به یک درمان کک‌کشی و سپس درمانی برای جلوگیری از آلودگی مجدد نیاز دارید. مطمئن شوید که محصولی که استفاده می کنید آفتی را که می خواهید از شر آن خلاص شوید، هدف قرار می دهد. برخی از درمان های ترکیبی از انواع بیشتری از کنه ها نسبت به سایرین و همچنین سایر انگل ها محافظت می کنند. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر عملکرد پیشگیری، عملکرد درمانی نیز داشته باشد تا تخم، لارو و همچنین کنه های بالغ را از بین ببرد.

چگونه بهترین روش پیشگیری از کک و کنه را برای سگ ها پیدا کنیم؟

  • ترجیحات شخصی و زندگی خانگی شما:

این موضوع کمتر در مورد سگ شما و بیشتر در مورد شما می باشد. به عنوان والدین حیوان خانگی، باید مواردی را که برای شما مهم هستند، مانند بودجه خود، در نظر بگیرید. خلق و خوی سگ شما نیز برای انتخاب روش پیشگیری بسیار مهم است. احتمالا استفاده از قرص برای یک سگ بدغذا و سخت گیر کار دشواری باشد. اگر بچه های کوچک یا حیوانات دیگری دارید باید به احتمال مسمومیت های تصادفی هم فکر کنید.

برای مثال: «اگر یک ماده موضعی استفاده کنید، آیا کودک نوپایتان دستش را درست در آن فرو می‌برد؟ آیا سگ دیگر خانه می خواهد آن را از پشت سگ دیگر شما لیس بزند؟»

برای خرید انواع لوازم ضد کک و کنه آماده اید؟ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه