آلرژی سگ و گربه به چه نوع موادی در غذا است؟

دو نوع واکنش نامطلوب یا آلرژی سگ و گربه به غذا وجود دارد: واکنش حساسیت مفرط و عدم تحمل.

    1. واکنش حساسیت مفرط شامل سیستم ایمنی بدن می شود که در طول زمان در معرض یک آلرژن واکنش ایجاد می کند.
    2. عدم تحمل غذایی می تواند با اولین مواجهه با غذا رخ دهد و معمولاً در حیوانات جوان دیده می شود.

 دو نوع مختلف واکنش نامطلوب به غذا، می توانند به یک شکل ظاهر شوند و تشخیص آنها بدون راهنمایی دامپزشکی دشوار است. برخلاف تصور رایج، حیوانات خانگی مبتلا به آلرژی غذایی معمولاً به پروتئین موجود در رژیم غذایی، چه از مواد حیوانی یا گیاهی باشد، آلرژی دارند. پروتئین ها به مولکول هایی تجزیه می شوند که سیستم ایمنی آنها را به اشتباه به عنوان عامل خارجی و تهدیدی برای بدن تشخیص می دهد. مرغ، گوشت گاو و تخم مرغ از شایع ترین انواع آلرژی های غذایی هستند، اما گاهی اوقات آلرژی به سویا و گلوتن را نیز مشاهده می کنیم.

آیا حیوان خانگی شما ممکن است به مرغ حساسیت داشته باشد؟

آیا می دانستید که بیشترین غذاهای آلرژی زا برای سگ ها و گربه ها گوشت مرغ و گاو است؟ گاهی اوقات هضم اینکه حیوانات خانگی ممکن است به گوشت مرغ یا گاو حساسیت داشته باشند دشوار است، زیرا این دو پروتئین محبوب در غذاهای حیوانات خانگی هستند. موضوع آلرژی غذایی در گربه ها و سگ ها به دلیل حجم بالای اطلاعات موجود در اینترنت کمی گیج کننده است. در حالی که برخی از آن درست است و ممکن است برای حیوان خانگی شما مفید باشد، اما در برخی مواقع اشتباه است و ممکن است شما را به مسیر اشتباهی برای درمان سوق دهد. بنابراین امروز می‌خواهیم در این مقاله در مورد آلرژی غذایی در حیوانات خانگی صحبت کنم و اینکه چگونه ممکن است حیوان شما به یک پروتئین معمولی حساسیت داشته باشد.

آلرژی سگ و گربه به غذا و پروتئین

آلرژی غذایی در سگ و گربه چه علائمی دارد؟

علائم آلرژی غذایی سگ و گربه می تواند متفاوت باشد و می تواند مشابه آلرژی های محیطی باشد. شایع ترین علائم بالینی:

  • خارش غیر فصلی است که ممکن است کل بدن یا فقط گوش ها و پاها را درگیر کند.
  • التهاب پری آنال (در پایه دم) و خارش نیز از علائم شایع هستند.

برخی از حیوانات خانگی مبتلا به آلرژی غذایی با استفراغ، اسهال یا گاز گرفتگی ظاهر می شوند، اما این علائم کمتر رایج است. بسیاری از اوقات وقتی توله‌هایی را می‌بینم که به شدت خارش دارند یا ناراحت هستند، از آلرژی به غذا رنج می برند. به یاد داشته باشید که بروز حساسیت های مفرط معمولاً مدتی طول می کشد و معمولاً در حدود 1 تا 2 سالگی ظاهر می شود و عدم تحمل غذایی می تواند در هر سنی شروع شود.

حساسیت و آلرژی سگ و گربه به غذا

چگونه سگ و گربه خود را برای آلرژی غذایی آزمایش کنم؟

انجام “آزمایش غذا” با حیوان خانگی خود تنها راه قابل اعتماد برای تشخیص آلرژی غذایی است. دو نوع رژیم وجود دارد که دامپزشکان در آزمایشات غذایی از آنها استفاده می کنند:

  1. رژیم پروتئینی جدید – که به عنوان رژیم غذایی با مواد محدود (LID) نیز شناخته می شود.
  2. رژیم پروتئین هیدرولیز شده.

منبع پروتئینی جدید پروتئین کاملا جدیدی است که حیوان خانگی شما قبلاً هرگز در معرض آن قرار نگرفته است، در نتیجه از شناسایی پروتئین توسط سیستم ایمنی بدن جلوگیری می کند. این رژیم ها علاوه بر پروتئین جدید حاوی یک منبع واحد کربوهیدرات هستند. رایج ترین انواع رژیم های ضد حساسیت عبارتند از:

  • گوشت گوزن
  • اردک
  • ماهی قزل آلا
  • کانگورو

رژیم های پروتئین هیدرولیز شده زمانی ساخته می شوند که پروتئین های حیوانی دست نخورده به مولکول هایی تجزیه می شوند که آنقدر کوچک هستند که سیستم ایمنی آنها را به عنوان آلرژن نمی شناسد. آزمایشات غذایی برای حداقل 8 تا 10 هفته به حیوان شما داده می شود و هیچ غذای دیگری داده نمی شود – حتی درمان، داروهای با طعم گوشت یا داروهای پیشگیری کننده. اگر غذاهای دیگر در طول زمان داده شود، نمی توان تشخیص داد که آیا علائم بالینی در حال بهبود است یا خیر. پس از اتمام دوره 8 تا 10 هفته ای، می توان یک چالش برای تایید تشخیص آلرژی غذایی انجام داد. ترکیبات تک منبعی (مرغ، گندم، لبنیات) ممکن است یکی یکی اضافه شوند تا مشخص شود از کدام غذاها در آینده اجتناب کنید.

برای اطلاع از انواع آلرژی گربه و راه های درمان آن کلیک کنید.

در صورت داشتن آلرژی غذایی به سگ و گربه خود چه نوع غذایی بدهم؟

همیشه مهم است که با دامپزشک خود برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای سگ و گربه خود مشورت کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، پروتئین جدید و رژیم های هیدرولیز شده دو نوع رژیمی هستند که دامپزشکان برای آلرژی های غذایی در گربه ها و سگ ها تجویز می کنند. پس از انجام آزمایش و معرفی مواد مختلف محدود برای آزمایش حساسیت غذایی خاص، می‌توانید حیوان خانگی خود را در رژیم غذایی پروتئین جدید قرار دهید.

ترجمه از سایت www.be.chewy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه