بهترین راه مراقبت از دندان سگ و گربه

بهترین راه مراقبت از دندان سگ و گربه چیست؟

درست مانند انسان ها، مراقبت از دندان سگ و گربه بخش مهمی از سلامت کلی او است. مراقبت از دهان و دندان سگ و گربه و اهمیت آن برای حفظ سلامت و تندرستی و شاد بودن پت بسیار ضروری است. در این مطلب بهترین راه مراقبت از دندان سگ و گربه را به شما آموزش خواهیم داد.

برای اینکه دندان های دوست پشمالوی شما درخشان و عاری از بیماری باشد، متخصصان تمیز کردن روزانه با مسواک مخصوص و معاینات دندانپزشکی حرفه ای سالانه را توصیه می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید سلامت دندان رفیق پنجه دار خود را بهبود بخشید، در ادامه با ما باشید.

پت شاپ آنلاین تی پتس- بیماری‌های دهان و دندان سگ‌ها و گربه‌ها

آیا مراقبت از دندان سگ و گربه ضروری است؟

از آنجایی که عمر حیوانات خانگی طولانی‌تر از حیواناتی است که در طبیعت زندگی می‌کنند، مراقبت از دندان سگ و گربه اهمیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا می‌تواند به سایر مسائل سلامتی و بهداشتی آنها مرتبط باشد. در مطلب اهمیت سلامت و بیماری های دندان سگ و گربه به طور مفصل در این مورد توضبح داده شده است.

مطالعات بهداشتی در انسان، در واقع، ارتباط قوی بین سلامت دهان و بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های ناشی از باکتری های موجود در جریان خون را نشان می دهد. بنابراین، منطقی است که فرض کنیم این روند هم در سگ‌ها و هم در گربه‌ها نیز مشابه است.

جدا از ارتباط احتمالی بین بهداشت دهان و دندان و سایر بیماری‌ها، بیماری شدید دندان می‌تواند بسیار دردناک باشد، حتی اگر سگ‌ها و گربه‌ها درد را به خوبی پنهان کنند. بیماری دندان می‌تواند منجر به تغییر در عادات غذایی و رفتار شود.

علائم سلامت لثه و دندان در سگ و گربه چیست؟

لثه‌های سالم سگ و گربه باید صورتی کم‌ رنگی باشند و لبه های لثه که روی دندان را پوشانده است باید ظریف و نازک به نظر برسد.

علائم بیماری لثه و دندان های خراب در سگ و گربه چیست؟

حیواناتی که از مشکلات دهان و دندان رنج میبرند؛ لثه هایی قرمز، ورم کرده با ظاهر و بوی بدی دارند. لثه‌های قرمز و ملتهب ناشی از تجمع پلاک و تارتار، اولین مرحله بیماری‌های دندانی است. علائم شامل بو و خونریزی لثه است. همانطور که لثه ها ملتهب می شوند و به بیماری پریودنتال مبتلا می شوند، متورم، ملتهب شده و در نهایت به دلیل از دست دادن استخوان عقب می نشینند.

دندان های دارای پلاک و جرم سگ ها

راه های مراقبت از دندان سگ و گربه در منزل

وقتی دندان‌های رفیق پشمالوی خود را در خانه تمیز می‌کنید، از مسواک و خمیر دندان مخصوص روی دندان‌های او استفاده ‌کنید تا مواد غذایی، باکتری‌ها و پلاک‌ها را قبل از سفت شدن، کلسیفیه شدن و تبدیل شدن به جرم‌های سخت از بین ببرند.

“شما باید دندان های پت خود را روزانه یا یک روز در میان مسواک بزنید زیرا پلاک ها به راحتی از بین می روند و حدود 48 تا 72 ساعت طول می کشد تا سفت و کلسیف شوند.” دندان هایی که دچار کلسیفیه شدند، باید توسط یک متخصص خراشیده شوند.

خمیردندان‌های حیوانات خانگی دارای اثر آنزیمی هستند، بنابراین حتی فقط وارد شدن به دهان می‌تواند کمک کند، اما مسواک زدن کلید آن است. خمیر دندان های انسانی دارای مواد شوینده و فلوراید هستند که نباید بلعیده شوند. به هیچ عنوان از خمیر دندان و شوینده های انسانی برای پت خود استفاده نکنید.

برای مسواک دندان های پت ، با استفاده از مسواک انگشتی شروع کنید و پس از آن که آنها به دست زدن به دهان خود عادت کردند، به سراغ مسواک و خمیر دندان حیوانات بروید. حتماً به عنوان پاداش رفتار خوب، جایزه های زیادی به او بدهید.

راه های پیشگیری از بیماری دهان و دندان سگ و گربه چیست؟

برای جلوگیری از ایجاد ورم لثه و بیماری پریودنتال، بهترین مراقبت از دندان سگ و گربه شامل شستشوی منظم در خانه با مسواک و خمیر دندان سگ، استفاده از اسپری های دندان برای جلوگیری از جرم دندان به طور مرتب و دهانشویه های حیوانی است. همینطور استفاده از تشویقی های دنتال و جویدنی به جلوگیری از پلاک های دندانی بسیار کمک می کند.

محصولات مراقبت از دندان سگ و گربه

در زیر، برخی از بهترین محصولات مراقبت از دندان سگ و گربه را به شما معرفی می کنیم:

برای دیدن همه ی محصولات بهداشت دهان و دندان سگ و گربه کلیک کنید.

تمیز کردن حرفه ای و جرم گیری دندان سگ و گربه توسط دامپزشک چگونه است؟

سلامت دندان سگ‌ها و گربه ها شامل تمیز کردن دندان‌ها توسط دامپزشک نیز می‌باشد. در واقع، این کار خیلی بی شباهت به جرمگیری دندان انسانی که از دندانپزشک خود دریافت می کنید نیست.

یک تفاوت عمده بین تمیز کردن دندان پت شما و شما این است که او تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد.

در حالی که حیوان خانگی تحت بیهوشی عمومی است، دندانپزشک حیوانات مجموعه ای کامل از رادیوگرافی های داخل دهانی و درمان پریودنتال را انجام می دهد که شامل جرم گیری فوق لثه و زیر لثه (بالا و زیر خط لثه) می شود. موارد پیچیده تر، مانند کشیدن دندان و درمان ریشه، اغلب به متخصص دندانپزشک دامپزشکی ارجاع داده می شود.

*تمیز کردن حرفه ای دندان پت باید سالانه انجام شود.

جرمگیری دندان های سگ توسط دامپزشک چگونه است

آیا می توانید دندان های پت خود را با خمیر دندان انسان مسواک بزنید؟

مطلقاً خیر. خمیر دندان انسان دارای مواد شوینده، فلوراید، سدیم لوریل سولفات و شیرین کننده های مصنوعی مانند زایلیتول است.

۴ دیدگاه برای “بهترین راه مراقبت از دندان سگ و گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه