بوی بد دهان گربه و سلامت دندان

بوی بد دهان گربه و سلامت دندان گربه

بوی بد دهان گربه می تواند ناشی از انواع مشکلات سلامتی باشد که باید توسط دامپزشک شما بررسی شود، به خصوص اگر بوی بد دهان گربه همچنان ادامه دار باشد. (دلایل زیادی برای بوی بد دهان گربه وجود دارد، از جمله بیماری‌های دندانی یا بیماری‌های دهان و سایر اندام‌ها).

اهمیت سلامت و بیماری های دندان سگ و گربه

علل بوی بد دهان گربه عبارتند از بیماری های ویروسی ،سرطان های دهان، بیماری کلیه، بیماری کبد، عفونت، دیابت و انگل های روده که دامپزشک شما می تواند آنها را آزمایش کند.

رایج ترین دلیل برای بوی بد دهان گربه، باکتری های روی دندان و بیماری های دندانی گربه است. اگر گربه شما از تجمع باکتری های ساده روی دندان ها رنج می برد، این مشکل را می توان با درمان های خانگی برطرف کرد. «استفاده از جویدنی های دندان، مسواک و افزودنی های آب به صورت روزانه می تواند به کاهش میزان باکتری در دهان کمک کند. حداقل سه بار در هفته مراقبت های دندانی را اانجام دهید.

بهترین راه مراقبت از دندان سگ و گربه

تمیز کردن دندان گربه در خانه

از آنجایی که درمان‌های دندانپزشکی دامپزشکی می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، انجام مراقبت‌های خوب از دندان حیوانات خانگی در خانه هوشمندانه است. در اینجا چندین راه وجود دارد که می توانید به تمیز نگه داشتن دندان ها و رفع بوی بد دهان گربه خود کمک کنید:

  1. مسواک زدن روزانه با کمک گرفتن از خمیردندان های مخصوص

مسواک روزانه دندان های گربه بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد پلاک است. برای مسواک زدن دندان های گربه خود یک خمیر دندان مخصوص حیوانات خانگی با طعم دلخواهتان انتخاب کنید. خمیردندان مخصوص گربه با هر طعمی کاملا بی خطر هستند و نیاز به آبکشی ندارند.

  1. برس و پد انگشتی

اگر گربه شما مسواک را تحمل نمی کند، می توانید از مسواک انگشتی مانند مسواک انگشت سگ و گربه استفاده کنید. این برس های لاستیکی روی انگشت شما می لغزند و می توانند با خمیر دندان مخصوص استفاده شوند.

پد های انگشتی مرطوب می باشند و نیاز به خمیر دندان ندارند و در انگشت شما قرار می گیرند و به راحتی می توانید آن را بر روی دندان گربه خود بکشید و دندان ها را تمیز نگه دارید.

  1. دهانشویه های مخصوص حیوانات خانگی

دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن نیست، اما افزودنی های آب یک مکمل عالی برای فواصل بین مسولک زدن گربه می باشد. مواد فعال به از بین بردن باکتری ها کمک می کنند و به داشتن دهانی تمیز و سالم و از بین بردن بوی بد دهان گربه شما کمک می کنند. دهانشویه های مخصوص سگ و گربه بدون بو و مزه است که می تواند برای حیوانات خانگی بدقلق بسیار مفید باشد.

  1. جویدن و درمان دندان

خوراکی های خوشمزه، سبزیجات و جویندی های سخت روشی هوشمندانه برای فریب حیوانات خانگی برای تمیز کردن دندان هایشان است. اگر گربه شما به تشویقی ها حساسیت دارد، از غذاهای مخصوص مراقبتی و دنتال می توانید استفاده کنید.

بوی بد دهان گربه و سلامت دندان

  1. اسپری های دهان و دندان

اسپری های دندان مخصوص گربه و سگ به از بین بردن پلاک های دندان و همچنین از بین بردن بوی بد دهان گربه شما بسیار کمک می کند. اسپری های دهان مخصوص حیوانات خانگی در طعم های گوناگون در بازار قابل خرید می باشند. این محصولات کاملا برای گربه شما بی خطر هستند و نیاز به آب کشی ندارند.

  1. مکمل های پودری

پودر پروبیوتیک به کنترل تشکیل پلاک، حمایت از سلامت لثه و بازگرداندن تعادل میکروبی در سیستم گوارش کمک می کند.

حفظ سلامت دندان حیوان خانگی با تمیز کردن حرفه ای دامپزشکی ضروری است تا بتوانید با موفقیت از بیماری جلوگیری کنید. «وقتی باکتری‌ها برای مدت طولانی تجمع پیدا کنند، باعث پوسیدگی دندان و بیماری‌های جدی لثه می‌شوند.» این یک مشکل رایج در مورد حیوانات خانگی است و بسیاری در طول زندگی خود دچار این مشکل می شوند. ضروری است که اقدامات لازم برای حفظ مراقبت های دندانی مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان یا بیماری به طور مکرر انجام شود.

جرم‌ گیری دندان گربه چرا مهم است و چگونه انجام می‌شود؟

کمی بوی بد دهان گربه شما چیز بدی نیست!

 به طور مثال اگر دوست پشمالوی شما بعد از خوردن ماهی و یا مشتقات آن (روغن ماهی، مالت با طعم ماهی، کنسرو ماهی و یا تشویقی ها و غذا خشک هایی با اسانس ماهی) کمی بوی بد ماهی در دهان خود داشت، این امر طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه