تشویقی فریز دراید چیست؟

نوع جدیدی از تشویقی های طبیعی، تشویقی های فریز دراید هستند که به روشی غیر از گرما دادن خشک میشوند. روش خشک کردن انجمادی (فریز دراید freeze-drying) به دلیل حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی یکی از بهترین و گرونترین روش های رطوبت زدایی است. تشویقی های طبیعی فریز دراید مثل سیرابی، گوشت، ماهی و… به دلیل حفظ تازگی، بو  و شکل و فرم اولیه مواد غذایی بین سگ ها بسیار پرطرفدار هستند.

فریز دراید

فریز دراید یعنی چه؟

فریز دراید  (freeze-drying)  یک نوع روش نگهداری از طریق حذف رطوبت، با استفاده از پایین آوردن دما در مواد خوراکی است. عملیات آبگیری از مواد خوراکی از بهترین روش های موجود برای جلوگیری از فاسد شدن و طولانی شدن تاریخ انقضا آن ها است.این روش به کاهش وزن مواد خوراکی و  جا به جایی آسان تر آن نیز کمک میکند. در روش فریز دراید ماده خوراکی با دمای خیلی پایین منجمد و سپس با عملیات کاهش فشار و افزایش دما، آب موجود در آن بخار می گردد. خشک کردن به روش فریز درایینگ کاملا برعکس خشک کردن های معمول به روش گرما می باشد. در طول عملیات فریز دراید به دلیل پایین بودن دما (خشک کردن به روش سرمایشی) شکل و کیفیت مواد غذایی به طور کامل حفظ می گردد.

عملکرد فریز درایر چگونه است؟

همان طور که در بالا گفتیم، این روش خشک کردن با انجام عملیات آبگیری به روش انجماد و تصعید انجام می گیرد. مواد غذایی پس از پشت سرگذاشتن چند مرحله در دستگاه های مخصوص فریز درایر، ساختاری متخلل با رطوبت بسیار کم خواهند داشت. گفتنی است که متخلخل بودن ساختار این مواد شرایطی را فراهم می کند تا جذب دوباره آب در آن به آسانی صورت گیرد و رنگ و طعم و تازگی آنها نیز بدون تغییر حفظ شود.

مراحل فریز درایینگ:

خشک کردن به روش فریز دراید طی سه مرحله انجام می گردد:

1.      انجماد اولیه

انجماد کردن در سردخانه و فریزرهای صنعتی انجام می گردد. آب موجود در مواد غذایی با قرار گرفتن در دمای پایین تبدیل به یخ (مایه به جامد) می گردد.

2.   خشک کردن اولیه

خشک کردن سرمایشی یا تصعید: در این مرحله فشار کاهش می یابد و به مواد حرارت داده می شود تا  آب منجمد شده در مواد غذایی، تصعید و یا تبدیل به بخار شود.

3. خشک کردن ثانویه

آخرین مرحله خشک کردن فریز درایینگ است. در این مرحله پیوند های یونی مولکول های آب گسسته می شوند. (به دلیل وجود همین مرحله است که می توان با حفظ تازگی و کیفیت اولیه مواد غذایی به این گونه تشویقی یا غذا ها آب اضافه کرد.)

مزایایی خشک کردن به روش فریز دراید چیست؟

  1. افزایش عمر نگهداری

به دلیل روش خشک کردن با استفاده از تصعید و حذف سریع رطوبت از مواد غذایی با روش فریز دراید عمر نگهداری و استفاده از تشویقی های خشک شده به روش سرمایشی افزایش می یابد.

  1. تاثیر مثبت بر مواد مغذی و کیفیت ظاهری

به‌دلیل انجام عملیات خشک کردن در دمای پایین، رنگ و مواد مغذی با کیفیت اولیه حفظ می‌شود.

  1. کاهش وزن

روش های استفاده از تشویقی های فریز دراید برای سگ ها:

به دلیل بافت ترد و نرم اینگونه تشویقی ها شما می توانید به عنوان مکمل غذایی بر روی غذای خشک سگتان استفاده کنید. به این گونه که می توان یک تکه از این تشویقی های خوش بو را به راحتی و فقط با کمک از دستتان بر روی ظرف غذای خشک سگتان پودر کرده و آنها را باهم مخلوط کنید.

اگر سگ شما در حال آموزش می باشد و شما دنبال یک تشویقی هیجان انگیز برای افزایش انگیزه جهت یادگیری بهتر اون هستید می توانید از تشویقی فریزدارید به عنوان جایزه برای سگتان استفاده کنید. این جایزه ها به دلیل بافت تردی که دارند به راحتی به قطعات کوچک قابل تقسیم می باشند.

مواد غذایی که به روش فریز دراید  خشک می شوند را می توان با اضافه نمودن آب نیز مورد استفا ه قرار داد. این مواد دوباره آب را جذب کرده و به شکل مواد اولیه  تازه در می آیند. این روش استفاده از تشویقی های فریز دراید یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن آنهاست با افزودن کمی آب شما صاحب یک تشویقی با کیفیت و طعم و بوی بی نظیر برای سگتان شده اید.

برای دیدن خوراکی های فریز دراید کلیک کنید.

ویژگی های تشویقی های فریز دارید:

  • بافت نرمی دارند.
  • به عنوان مکمل غذایی برای پت های بدغذا استفاده می شوند.
  • به عنوان پروتیین در دوران نقاهت کاربرد دارند.
  • بدون چربی می باشند و بسیار مناسب برای پت هایی که تحت رزیم غذایی هستند .
  • مواد اولیه تمامی غذا های و تشویقی های فریز دراید گرید انسانی دارند.
  • بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده می باشند و می توانید برای سگ هایی که آلرزی دارند استفاده شوند.
  • با اضافه کردن آب گرم به تشویقی های فریز دراید شما صاحب یک وعده غذایی تازه با کیفیت اولیه و مواد تازه برای سگتان می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه