ترک خوردن پنجه و پاستیل سگ و گربه و راه درمان آن

 راه حل هایی برای مراقبت از ترک پنجه و پاستیل سگ و گربه

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا سگ یا گربه من پنجه هایش را می لیسد؟ ترک پنجه و پاستیل های سگ و گربه میتواند منجر به لیسیدن زیاد، التهاب، درد و خونریزی شود.

پدها و بالشتک های پنجه سگ سخت هستند. کارشناسان می‌گویند: « بالشتک های پنجه با جذب شوک از مفاصل سگ شما محافظت می‌کنند. ترک برخی از پدهای پنجه سگ طبیعی است. اما اگر پنجه های سگ شما خونریزی کرد و باعث درد او شد، وقت آن است که با دامپزشک خود تماس بگیرید.

ترک خوردن پنجه و پاستیل سگ و گربه و راه درمان آن

علت ساییدگی و پارگی پاستیل ها و ترک بالشتک های پنجه چیست؟

  • مواد شیمیایی و نمک ها

یکی از شایع ترین علل ترک خوردن پنجه، ساییدگی و پارگی آن، مواد شیمیایی مانند ذوب کننده های یخ، پاک کننده های کف (ضد عفونی کننده ها) و نمک هستند که میتوانند باعث تحریک و ترک خوردن پنجه سگ شما شوند.

  • سنگ فرش یا آسفالت داغ

راه رفتن روی سنگفرش داغ می‌تواند باعث تاول زدن پنجه‌ها و در نتیجه زخم و ایجاد ترک شود.

  • سطوح ناهموار

اگر سگی دارید که مدت زمان طولانی را به بازی در برف، دویدن روی بتن یا پیاده روی در زمین های ساینده می گذراند، ساییدگی و پارگی پنجه سگ مطمئناً امکان پذیر است.

  • مشکلات سلامت و بیماری

بعضی از بیماری های ایمنی می توانند باعث ترک و زخم پنجه ها شوند. ترک‌خوردگی پنجه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلی به نام هیپرکراتوزیس باشد. هیپرکراتوزیس یعنی پوست روی هر یک از پدها ضخیم شده و آنها را مستعد ترک خوردن می‌کند. این می‌تواند ناشی از بیماری‌های ایمنی یا متابولیک، قارچ‌ها یا علل انگلی باشد و گاهی اوقات به شدت مربوط به آب و هوا یا ژنتیک است.

هنگامی که بالشتک و پاستیل آسیب دیده باشد و بهبود پیدا نکند، انواع خاصی از بیماری‌های کبدی و بیماری‌های پوستی نیز ممکن است دخیل باشند. برای تأیید تشخیص نیاز به آزمایش های تخصصی و نظر دامپزشک است.

پدها قسمتی از پوست بدن سگ و گربه شما هستند بنابراین به نواحی دیگر بدن از جمله صورت و گوش‌ها نگاه کنید تا ببینید آیا ترک خوردن و تحریک پوستی در قسمت های دیگر بدن هم رخ داده است یا خیر؟ اگر علائم مشابهی را در جای دیگری از بدن مشاهده کردید، این می تواند نشان دهنده یک بیماری و مشکل جدی تر باشد و باید توسط دامپزشک بررسی شود.

اگر یک مشکل پزشکی زمینه ای باعث ایجاد ترک شده باشد، دامپزشک یک آزمایش خون کامل را توصیه می کند. این آزمایش خون عملکرد کلیه، کبد، تیروئید و همچنین تعداد گلبول های قرمز و سفید را بررسی می کند.

ترک خوردن پنجه و پاستیل سگ و گربه و راه درمان آن

آسیب های ناشی از ترک پنجه و پاستیل سگ و گربه چیست؟

  • لنگیدن
  • لیسیدن بیش از حد
  • درد
  • التهاب
  • خون ریزی
  • ایجاد زخم و عفونت

راه های مراقبت از پاستیل ها و پنجه های گربه و سگ چیست؟

می توانید با استفاده از کفش های سلیکونی هنگام بیرون رفتن از منزل از پنجه های پت خود مراقبت کنید. همچنین با استفاده از بالم ها و ژل های پنجه میتوانید از خشک شدن و ترک برداشتن پد های پای سگ و گربه خود جلوگیری کنید.

ترک خوردن پنجه و پاستیل سگ و گربه و راه درمان آن

اگر ترک‌های پنجه سگ خیلی عمیق به نظر نمی‌رسند و خونریزی ندارند، می‌توانید آنها را در خانه درمان کنید.

 

۲ دیدگاه برای “ترک خوردن پنجه و پاستیل”

  1. سلام. در مواردی که در خصوص علل بروز این اتفاق بیان شده، اشاره ای به خشکی ناشی از سرما نشده. سوال بنده اینه که آیا سرمای هوا هم میتونه موجب این خشکی بشه یا خیر؟

    • سعید عزیز سلام
      بله، سرما، آب و هوای زمستان و خطر سرمازدگی می تواند بالشتک پنجه را خشک کند و باعث ترک خوردن پوست شود. این مورد برای سگ ها و گربه هایی که خارج از خانه زندگی میکنند بیشتر اتفاق می افتد. سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه