پت شاپ آنلاین تی پتس - دلایل علف خورن سگ ها

علت علف خوردن سگ ها

حتما برای شما پیش آمده است که موقع گردش و بازی ببینید سگتان علف می خورد. اما آیا علف خوردن برای سگ ها مضر است؟ علف خوردن سگ ها امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما مواردی هستند که می بایست مراقب آنها باشید. اگر سگ شما چند تیغه علف را این‌جا و آنجا می‌کوبد، ممکن است به این دلیل باشد که حوصله‌اش سر رفته یا طعم علف را دوست دارد. با این حال، مواردی وجود دارد که می تواند باعث نگرانی شود. به عنوان مثال، مشکل در سلامتی و خوردن علف هایی که اخیراً سم پاشی شده است.

دلایل علف خورن سگ ها

دلایل مختلفی برای علف خورن سگ ها وجود دارد. از بی حوصلگی و مسائل رفتاری تا مسائل جدی تر سلامتی و عدم تعادل تغذیه ای میتواند باعث علف خورن سگ ها شود.

1. سگ ها علف می خورند چون حوصله شان سر رفته است!

درست مانند انسان ها، سگ ها هم خسته می شوند و راه های خلاقانه ای برای سرگرمی پیدا می کنند. از آنجایی که نمی توانند تلویزیون ببینند و یا در اینستاگرام بچرخند، برای مشغول نگه داشتن خود به خوردن علف روی می آورند. کارشناسان می‌گویند: سگ‌ها گاهی اوقات در شرایط عادی مقادیر کمی علف می‌خورند.

پت شاپ آنلاین تی پتس - دلایل علف خورن سگ ها

2. علف خوردن سگ ها به دلیل مشکلات رفتاری!

اگر توله سگ شما کاملاً سالم به نظر می رسد، اما متوجه می شوید که برای خوردن علف خطی درست می کند یا فقط تیغه های خاصی را می خورند، ممکن است مشکل سگ شما مسائل رفتاری، مانند اضطراب یا اختلال وسواس فکری-اجباری باشد. جویدن گیاهان می تواند به عنوان یک مکانیسم مقابله ای عمل کند که به سگ های مضطرب کمک به آرام شدن می کند، مانند لیسیدن و جویدن.

3. سگ ها گیاه می خورند چون معده شان ناراحت است!

دامپزشکان می گویند: سگ‌ها اگر حالت تهوع داشته باشند و یا معده‌شان درد کند، گیاهان را می جوند تا احساس بهتری داشته باشند. همانطور که علف میتواند به آرامش معده آنها کمک کند، خوردن مقادیر زیاد آن ممکن است معده را ناراحت کرده و باعث استفراغ سگ ها شود.

محققان می گویند: علف خوردن سگ ها اگر در مقدار زیادی باشد باعث استفراغ می شود. بیشتر سگ ها با خوردن مقدار کمی علف بالا نمی آورند اما اگر علف خوردن به مقدار کم هم منجر به استفراغ شود، باعث نگرانی است و نشان می دهد که معده آنها دچار مشکل است.

مثل همیشه، اگر سگ شما علائم بیماری مانند استفراغ یا بی حالی را نشان می دهد، قطعاً ارزش دارد که او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید. یکی از سرپرستان این فرشته های پشمالو تعرف میکند: (سگ من از هر نظر سلامت بنظر می رسید، با این تفاوت که هر روز صبح به حیاط می‌دوید و علف می‌خورد. من فکر می کردم امری طبیعی است و نگرانی در این مورد نداشتم تا اینکه بعد از خوردن غذا شروع به استفراغ کرد. به دامپزشک مراجعه کردم و معلوم شد، یک گلوله موی غول‌پیکر در شکمش گیر کرده بود که مانع عبور عادی غذا می‌شد و باعث می‌شد او احساس بیماری کند!)

4. علف خوردن سگ ها به دلیل دوست داشتن طعم آن!

این امکان وجود دارد که برخی از سگ ها واقعاً طعم علف را دوست داشته باشند. در سالهای دور و قبل از دوران غذای خشک و غذای کنسرو شده، اجداد سگ های ما علف و گیاهان دیگر را از طریق طعمه خود مصرف می کردند. بنابراین سگ شما با خورد علف فقط به غرایز خود اعتماد میکند.

پت شاپ آنلاین تی پتس - دلایل علف خورن سگ ها

5. علف خوردن سگ ها می تواند به علت کمبود ویتامین باشد!

وقتی صحبت از رژیم غذایی سگ شد، باید گفته شود که سگ ها همه چیزخوارانی هستند که نیازهای تغذیه ای بسیار خاصی دارند (بخوانید: آنها به چیزی بیش از یک رژیم غذایی تمام گوشت نیاز دارند). کارشناسان می‌گویند که علف خوردن سگ ها می تواند به دلیل این باشد که رژیم غذاییشان فاقد فیبر یا مواد مغذی است. یا ممکن است «التهاب زمینه‌ای روده که منجر به پیکا می‌شود» داشته باشند.

(پیکا وضعیتی است که در آن سگ ها به طور اجباری اقلام غیر غذایی مانند کاغذ، چوب، خاک، جوراب یا علف می خورند.)

استفاده از غذای خشک برای تغذیه سگ ها می تواند بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات کمبود ویتامین و مواد مغذی در رژیم غذایی سگ ها باشد. غذاهای خشک با کیفیت توسط کارشناسان تغذیه پت بررسی شده انده و بر اساس یک رژیم غذایی بالانس و سرشار از مواد معدنی طراحی شده اند. به نظر دامپزشکان اگر علف خوردن سگ ها به دلایل غیر رفتاری انجام بگیرد، می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد. “این ممکن است جان فرشته دلبند شما را تهدید نکند، اما با این وجود باید بررسی شود، زیرا حیوان خانگی شما با خوردن علف سعی دارد چیزی در مورد بدنش به شما بگوید.” پیشنهاد ما به شما این است اگر احساس می کنید سگ شما بیش از حد علف می خورد به دامپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که او از سلامت کامل برخوردار است و رژیم غذایی کامل و متعادلی دارد.

آیا به طور کلی علف خوردن سگ ها مضر است؟

خیر، با این حال، مواقعی وجود دارد که باید بیشتر مراقب باشید و این رفتار را تغییر دهید. اجازه ندهید سگ شما در مکان های عمومی علف بخورد. «برخی بیماری‌ها می‌توانند هفته‌ها در چمن باقی بمانند و همچنان عفونی باشند. “

یکی از این بیماری ها که بیشتر با نام آن آشنا هستیم پاروویروس سگ است.” پاروویروس یک ویروس مسری است که از طریق تماس مستقیم با سگ بیمار، استفراغ، مدفوع و یا جسم آلوده منتقل می شود.” اگر سگ شما اطراف مکان ویروسی را بو بکشد، یا به همرا علف مدفوع حیوان بیمار را بخورد، ممکن است بیمار شود.

توله سگ ها و سگ هایی با بیماری های زمینه ای، بیشتر مستعد گرفتن پاروویروس هستند.

از زدن واکسن های سگ خود غافل نشوید.

شما نباید اجازه دهید سگ علف هایی را که با علف کش ها، آفت کش ها، کودها یا سایر مواد شیمیایی سم پاشی شده است را بخورد. حتی اگر چمن های حیاط خود را سم پاشی کرده اید، می تواند یک خطر بالقوه باشد. کارشناسان می گویند: آفت کش ها و اسپری های چمنی سمی هستند. همچنین مراقب گیاهان سمی در حیاط خود باشید. اجازه ندهید سگ شما علف زیادی بخورد.

در مورد جویدن گیاهان توسط سگ ها چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

اگر سگ شما گهگاهی گیاه می‌خورد زیاد نگران نباشید، به‌ویژه اگر در مکانی قابل اعتماد مانند حیاط خلوت شما باشد که می‌دانید آفت‌کش‌های مضر یا سگ‌هایی که بیمار بوده‌اند وجود ندارد. با این حال، اگر فکر می کنید که علف خواری سگ شما به دلیل اضطراب یا سایر مسائل رفتاری است، دامپزشک مجموعه تی پتس “ورزش، حواس پرتی و تمرین ذهنی” را توصیه می کند. برخی از توصیه ها عبارتند از:

  •  ورزش روزانه سگ خود را افزایش دهید. (تایم پیاده روی سگ را افزایش دهید.)
  • اسباب بازی ها و تشویقی های جویدنی برای سگ تان تهیه کنید.
  • برای سگ خود بازی های ذهنی طراحی کنید. (ذهن سگ را به چالش بکشید.) سعی کنید از اسباب بازی هایی که محلی برای پنهان کردن تشویقی دارند استفاده کنید. با استفاده از این دسته اسباب بازی ها دوست چهارپای شما برای غذای خود کمی سخت‌تر تلاش می کند. بو کردن، لیسیدن و جویدن می‌تواند به کاهش اضطراب و کسالت او کمک کند و فعالیت فیزیکی و ذهنی برایش رقم بزند.

چه زمانی با دامپزشک تماس بگیرید؟

اگر سگ شما همچنان علف زیادی می‌خورد و دچار استفراغ می‌شود، لازم است توسط یک دامپزشک معاینه گردد. دامپزشک شما ممکن است تغییر رژیم غذایی را برای برآوردن نیازهای تغذیه ای سگ شما توصیه کند. یا شما را به یک یک رفتارشناس سگ معرفی کند تا مشکل دوست پشمالوی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه