نکات کلیدی در آموزش توله سگ ها

راهنمای آموزش توله سگ

چیزهای زیادی وجود دارد که به توله سگ تازه واردتان آموزش دهید. آموزش و تربیت توله سگ ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما خبر خوب این است که شما یک دانش آموز مشتاق دارید. توله‌سگ‌ها به محض اینکه آنها را به خانه می‌آورید آماده و مایلند که شروع به یادگیری رفتارهایی کنند که برای شما خوشایند باشد، بنابراین بهترین زمان برای شروع آموزش اطاعت و فرمان ها به توله‌سگ همین الان است.

 توجه داشته باشید که تمام تعاملات و رفتارهای شما با توله سگتان درس های بالقوه ای هستند که روی او اثر میگذارند. همه چیز از نحوه احوالپرسی شما (آیا به آنها اجازه می دهید روی پاهای شما بپرند؟) تا نحوه راه رفتن آنها با قلاده و لیش (آیا در حالی که شما را می کشند او را دنبال می کنید؟) به توله سگ شما می آموزد که چه رفتاری قابل قبول است و چه رفتاری قابل قبول نیست.

بهترین راه برای تربیت توله سگ

توله های 8 هفته ای (2 ماه) ظرفیت یادگیری اصول اولیه را دارند، اما به یاد داشته باشید: هر چه توله سگ کوچکتر باشد، دامنه توجه کوتاهتر است. درس های آموزش توله سگ باید:

  1. کوتاه
  2. سرگرم کننده
  3. همراه با فرصت های زیادی برای بازی باشد.

بهترین زمان برای آموزش یک توله سگ زمانی است که به خوبی استراحت کرده باشد. مطمئن شوید که توله سگ شما آماده یادگیری است. او نباید خیلی هیجان زده باشد، زیرا ممکن است تمرکز برایش دشوار باشد.

نکات کلیدی در آموزش توله سگ ها

قبل از شروع، توله سگ خود را برای یک گردش کوچک به بیرون ببرید و بلافاصله بعد از اتمام آموزش نیز او را بیرون ببرید. شما به یک جیب پر از خوراکی های کوچک و نرم و خوشمزه مناسب آموزش توله سگ نیاز دارید. (انواع تشویقی های آموزشی) دروس اولیه آموزشی باید در محیطی آشنا و بدون حواس پرتی برگزار شود. شما و توله سگتان در نهایت برای تکمیل آموزش در خارج از منزل و در فضاهای جدید روانه خواهید شد، اما مراحل اولیه آموزش باید در یک نقطه آرام انجام شود تا تمرکز توله سگ شما بر روی شما آسان باشد.

همچنین داشتن چند اسباب بازی برای آموزش توله سگ ها مفید است تا شما و توله سگتان بتوانید از کلاس درس لذت ببرید و زمان یادگیری را هیجان انگیز کنید. توپ ها یک گزینه‌ عالی هستند.

نکات اصلی آموزش توله سگ شما در این مرحله حول محور کمک به آنها برای سازگاری با محیط جدید است. راهنمای شما برای آموزش توله سگ با مراحل زیر شروع می شود:

  • یک برنامه روزانه تنظیم کنید:

سگ‌ها وقتی می‌دانند چه اتفاقی می‌افتد، رشد می‌کنند، بنابراین برنامه‌ای را ترسیم کنید که شامل وعده‌های غذایی، پیاده روی های کوچک، زمان‌های بازی، درس‌های آموزشی، زمان‌های چرت زدن در باکس و یا جای خواب در پایان روز باشد. (ممکن است یادداشت کردن برنامه به شما کمک کند)

  • روی آموزش در پارک ماندن توله سگ تمرکز کنید:

به یاد داشته باشید، وقتی به سگ خود آموزش بمان در پارک را می دهید، همزمان روی آموزش خانه نیز کار می کنید. مهمترین اهداف شما در این مرحله این است که به توله سگ خود کمک کنید تا بیاموزد که پارک سگ مکان شادی است و بلافاصله پس از اینکه توله سگ شما در پارک خود ماند، باید یک خوراکی هیجان انگیز زمان بر دریافت کند.

نکات کلیدی در آموزش توله سگ ها

  • اجتماعی شدن را شروع کنید:

سگی که به خوبی اجتماعی شده است، سگی شاد و با اعتماد به نفس است، بنابراین توله سگ خود را با آدم ها و سگ های زیادی آشنا کنید و روی مهارت های اجتماعی شدن در یک محیط کنترل شده کار کنید.

  • روی زمان تنهایی توله سگ خود کار کنید:

در حالی که وسوسه انگیز است که هر ثانیه را با توله سگ خود بگذرانید، مهم است که آنها یاد بگیرند که چگونه در تنهایی راحت باشند. هنگامی که توله سگ شما به لطف آموزش مقدماتی ماندن در پارک خود مطمئن و خوشحال شد، تنها ماندن های مختصری را تمرین کنید (این زمان برای توله های 6 ماهه یا کوچکتر نباید بیشتر از 3-4 ساعت باشد و از 10 دقیقه تنها ماندن شروع کنید)، یا خانه خود را به طور کامل ترک کنید یا فقط به اتاق دیگری بروید. بنابراین شما دور از دید توله سگ خود هستید.

  • قلاده را به او معرفی کنید:

توله سگ شما تا آخر عمر با قلاده رابطه خواهد داشت، بنابراین قبل از رفتن به پیاده روی او را با پوشیدن آن عادت دهید. یک بند سبک را ببندید و اجازه دهید چند ساعت در روز در خانه قلاده داشته باشد.

  • آموزش نشستن به توله سگ:

یکی از اولین درس‌های آموزش اطاعت برای توله‌سگ، نشانه اصلی « نشستن » است. با آموزش آن در یک محیط کم حواس پرتی شروع کنید، سپس در مکان های مختلف روی آن کار کنید. این درس اولین قدم در یادگیری و کنترل کردن سگ است. زیرا می توانید از توله سگ خود بخواهید قبل از دادن چیزهایی که می خواهند، مانند ظرف غذا یا اسباب بازی، بنشیند.

  • آموزش اجتماعی شدن توله سگ:

با خوشامدگویی به دوستان جدید در خانه خود برای ملاقات با آنها و شرکت در گردش های کوتاه در مناطقی که معمولاً سگ پیدا نمی شود،به حضور توله سگ خود در جهان ادامه دهید. فراموش نکنید که با خود تشویقی ببرید او را با مکان های جدید آشنا کنید.

  • دهان و جویدن اسباب‌بازی‌ها:

در این مرحله توله سگ شما می‌خواهد دهان خود (و دندان‌های تیز!) را روی همه چیز بگذارد، بنابراین به او کمک کنید تا روی راه‌های جویدن مناسب به غیر از پوست شما تمرکز کند. انواع اسباب بازی های جویدنی و همچنین استخوان های ژلاتینی و فلورایدی به شما کمک میکند تا او را از گاز زدن دست و پای شما منصرف کند.

  • دست زدن به همه نقاط بدن:

شما باید انواع روش های مراقبت از سگ خود را در طول زندگی خود انجام دهید، بنابراین بسیار مهم است که آنها به شما اجازه دهند همه اجزای بدنشان را لمس کنید. (دامپزشک شما نیز از شما تشکر خواهد کرد!) با دست زدن ملایم به سگتان کمک کنید تا با دستکاری گوش، دهان، پنجه و دم خود احساس راحتی کند. هنگامی که توله سگ شما با دست زدن راحت شد، شروع به استفاده ابزارهایی کنید که باید با آنها آشنا شود، مانند مسواک، ناخن گیر و شانه، گوش پاک کن و…..

  • دستورات اساسی آموزش توله سگ:

دستوراتی مانند بیا، بمان،بشین،نخور را با تایید های مثبت شروع کنید و صبر داشته باشید.

  • اجتماعی شدن پس از واکسن:

هنگامی که توله سگ شما سری واکسیناسیون خود را کامل کرد، می توانید او را به مکان های پرجمعیت تر ببرید .

نکات کلیدی در آموزش توله سگ ها

  • خوراکی ها را فراموش نکنید:

سگ شما احتمالاً رفتارهای آموزشی اولیه را به خوبی درک می کند، اما این بدان معنا نیست که شما باید از شر آن خلاص شوید! شما باید در حین رشد به توله سگ خود برای کاری که به خوبی انجام داده است، پاداش دهید، اما می توانید از پاداش های جایگزین مانند بازی نیز استفاده کنید.

7 اشتباه در تربیت توله سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه