از بین بردن بوی بد دهان سگ

برای از بین بردن بوی دهان سگ چه کارهایی میتوان انجان داد؟

مسواک زدن و استفاده از لوازم بهداشت دهان مثل دهانشویه و اسپری های دندان برای از بین بردن بوی بد دهان سگ و سلامت دندان ها او بسیار موثر است. اما واقعیت این است که مراقبت از دندان سگ شما به طور منظم انجام نمی شود. بنابراین نتیجه چیست؟

  • انباشته شدن جرم بر روی دندان های سگ شما
  • بوی بد دهان سگ

روش های از بین بردن بوی بد دهان سگ :

  • پروبیوتیک ها

اگرچه دهان سگ معمولا کانون بوی بد است، سیستم گوارشی سگ نیز می تواند بر تنفس تاثیر بگذارد. علت اصلی بوی بد دهان، به خصوص بوی بد مزمن در سگ ها، باکتری هایی است که در دهان و روده ساکن هستند. پروبیوتیک ها به رشد باکتری های مفید در مسیر روده سگ شما کمک کرده و با هضم درست غذا از ایجاد بوی بد جلوگیری می کنند. پروبیوتیک ها یک راه طبیعی برای کمک به دفاع بدن در برابر باکتری های بد، از جمله باکتری هایی هستند که باعث بوی بد دهان می شوند.

برای دیدن انواع پروبیوتیک برای سگ و گربه کلیک کنید.

  • تشویقی های دنتال

تشویقی های دنتال راه بسیار خوبی برای مشغول نگه داشتن سگ ها هستند. اما آیا می دانستید که انواع تشویقی های مناسب می توانند به سلامت دهان سگ شما کمک کنند؟ استخوان‌های ژلاتینی و فلورایدی می‌توانند به کم شدن جرم دندان‌ها، کمک کنند.

  • غذای خشک مناسب

تغذیه سگ با نوع اشتباه  می تواند منجر به مشکلات گوارشی متعددی شود. از جمله مدفوع شل، گاز بیش از حد و بله، حتی بوی بد دهان. غذاهای با مواد اولیه با کیفیت پایین می توانند بر سلامت کلی سگ شما تأثیر منفی بگذارند. سرمایه گذاری روی یک غذای خشک باکیفیت بالا که با سگ شما مطابقت داشته باشد مدفوع او را جامد، پوست و پوشش او را بدون بو و نفس و دهان او سالم نگه می دارد.

  • جعفری

کلروفیل موجود در جعفری آن را به یک خوشبو کننده نفس سالم و طبیعی تبدیل می کند که می تواند به راحتی در وعده های غذایی روزانه سگ شما گنجانده شود. به سادگی مقدار کمی جعفری را خرد کرده و با غذای سگ خود مخلوط کنید. این خوشبوکننده طبیعی روشی ارزان برای شیرین‌تر کردن بوسه‌های سگ شما و از بین بردن بوی دهان سگ است.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند آلرژی سگ شما را تسکین دهد، بهبود زخم را تسریع کند، پوست و پوشش سگ شما را بهبود بخشد، به هضم غذا کمک کند و همچنین به کنترل بوی بد دهان کمک کند. افزودن روغن نارگیل به غذای سگتان هر روز، یک قاشق چای خوری به ازای هر  7کیلو وزن بدن یا یک قاشق غذاخوری به ازای هر 15 کیلو، راهی عالی برای سگ شما برای دریافت انواع فواید سلامتی، از جمله دهان تمیز تر است. نگران نباشید سگ ها عاشق طعم روغن نارگیل هستند، بنابراین بهترین دوست پشمالوی شما از این “خمیر دندان طبیعی” لذت خواهد برد.

  • تشویقی های های طبیعی

تنقلات ترد مانند تشویقی های خشک شده طبیعی با چربی پایین به اندازه کافی ساینده هستند تا تجمعات سطحی دندان را از بین ببرند و بیشتر سگ ها عاشق این طعم ها هستند. این غذاهای جویدنی، سگ شما را شاد و دندان ها و لثه های او را سالم نگه می دارد.

مهم است که توجه داشته باشید که بوی بد دهان مزمن ممکن است نشانه ای از یک مشکل سلامتی باشد، چه در دهان سگ شما و چه در اندام های داخلی. قبل از انتخاب گزینه های طبیعی خوشبو کننده نفس با دامپزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید سگ شما با بیماری تشخیص داده نشده مواجه نیست.

 

 

یک دیدگاه برای “6 راه برای از بین بردن بوی دهان سگ به طور طبیعی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه