خوراکی خطرناک برای گربه سگ

15 خوراکی خطرناک برای سگ و گربه

15 تا از خطرناک ترین خوراکی ها برای سگ و گربه کدام است؟

زندگی با حیوانات خانگی ، چه سگ و چه گربه، مستلزم سطح بالایی از مسئولیت است. این نه تنها بر ورزش روزانه یا مراجعه منظم به دامپزشک، بلکه بر رژیم غذایی آنها نیز تأثیر می گذارد. وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که حیوان خانگیمان چیزی مضر یا حتی تهدید کننده زندگی مصرف نمی کنند. در اینجا لیستی دقیق از 15 غذا و نوشیدنی هایی که هرگز نباید به سگ و گربه خود بدهید، آورده شده است. خوراکی خطرناک برای سگ و گربه انواع مختلفی دارند که برخی از نوشیدنی ها را نیز شامل می شوند. برخی از این خوراکی ها باعث مشکلات گوارشی، برخی باعث مشکلات کلیوی و برخی باعث بیماری های انگلی و تنفسی در آنها می شوند. برخی از این خوراکی های خطرناک سگ و گربه عبارتند از:

  1. نوشیدنی های الکلی

الکل، حتی در مقادیر کم، می تواند برای سگ و گربه ما کشنده باشد. علائم مسمومیت با الکل شامل استفراغ، تشنج، نارسایی تنفسی و کما است. الکل یکی از خوراکی های خطرناک برای گربه و سگ است.

  1. خمیر نان

خمیر نان حاوی مخمر است که می تواند باعث تجمع گازهای تهدید کننده زندگی در معده سگ ها و گربه ها شود. به خصوص خمیر نان خام که حاوی سلول های مخمر زنده است می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

  1. شکلات

اگرچه شکلات برای ما انسان ها یک خوراکی است، اما حاوی تئوبرومین است، ماده ای که می تواند در سگ ها و گربه ها کشنده باشد. همیشه شکلات خود را دور از دسترس حیوانات خانگی خود نگه دارید.

  1. انگور و کشمش

علل دقیق هنوز مشخص نیست، اما حتی مقادیر کمی انگور یا کشمش می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی در سگ ها و گربه ها شود، از جمله نارسایی حاد کلیه.

همه چیز در مورد مسمومیت سگ ها

  1. آجیل ماکادمیا

آجیل ماکادمیا می تواند باعث علائم عصبی مانند لرزش و ضعف در سگ شود. همیشه این آجیل ها را دور از دسترس حیوانات خانگی خود نگه دارید.

  1. پیاز و سیر

پیاز، سیر و سایر گیاهان پیازدار می توانند به گلبول های قرمز سگ و گربه آسیب برسانند و منجر به کم خونی و مشکلات جدی دستگاه گوارش شوند.

  1. زایلیتول

زایلیتول یک جایگزین قند است که در بسیاری از محصولات بدون قند یافت می شود. در سگ‌ها، زایلیتول می‌تواند باعث افت سطح قند خون و نارسایی کبد شود. مانند برخی کیک ها و آب نبات ها

  1. بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی

این سبزیجات حاوی سولانین هستند که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی سگ ها و گربه ها ایجاد کند.

  1. آووکادو

آووکادو حاوی پرسین است، ماده ای که برای حیوانات سمی است و می تواند باعث آسیب شدید به ماهیچه های قلب شود.

  1. نوشیدنی های کافئین دار

کافئین می تواند باعث بی قراری، ضربان قلب سریع، اسهال و ادرار بیش از حد در سگ ها و گربه ها شود.

  1. لبنیات

بسیاری از سگ‌ها و گربه‌ها به لاکتوز حساسیت دارند، به این معنی که آنها محصولات لبنی را به خوبی تحمل نمی‌کنند. این می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند نفخ، اسهال و استفراغ شود. برخی از سرپرستان سگ و گربه از لبنیات پروبیوتیک دار برای سگ و گربه خود استفاده میکنند. از آنجایی که حساسیت به لاکتوز خیلی جدی است بهتر است از پروبیوتیک های پودری و خمیری مخصوص سگ و گربه برای آنها استفاده کنید. این پروبیوتیک ها را میتوان به ظرف آب و غذای آنها اضافه کرد.

  1. گوشت و ماهی و تخم مرغ خام

گوشت و ماهی خام می‌توانند حاوی باکتری‌هایی مانند سالمونلا یا لیستریا باشند که می‌توانند باعث مشکلات سلامتی جدی در سگ‌ها و گربه‌ها شوند.

  1. آجیل

برخی از انواع آجیل، مانند گردو و فندوق، می توانند باعث مشکلات گوارشی و به طور بالقوه انسداد در سیستم گوارش در سگ ها و گربه ها شوند.

  1. ادویه ها 

برخی از ادویه ها و گیاهان، از جمله نمک، می توانند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات سلامتی در سگ ها و گربه ها شوند، از ناراحتی های گوارشی گرفته تا مشکلات عصبیبرخی ادویه ها مانند جوز هندی و پاپریکا

  1. استخوان

اگرچه استخوان‌ها غذای طبیعی سگ‌ها محسوب می‌شوند، اما می‌توانند بشکنند و باعث آسیب‌های داخلی شوند. هرگز قبل از دادن استخوان به حیوانات خانگی خود آن ها را نپزید زیرا این کار خطر شکستن استخوان و ایجاد لبه های تیز را افزایش می دهد.

همیشه مهم است که مراقب سلامت حیوانات خانگی خود باشیم و در مواقع اضطراری به دنبال مراقبت های دامپزشکی فوری باشیم. اگر حیوان خانگی شما هر یک از غذاهای فوق را مصرف کرده و علائم را نشان می دهد، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

علائم و درمان آلرژی غذایی در سگ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!