پرسش و پاسخ در مورد صرع در سگ ها

سوالات متداول در مورد صرع در سگ ها

اولین علائم صرع در سگ چیست؟

اولین نشانه های صرع در سگ ها می تواند ضعیف باشد و اغلب با تشنج مشخص می شود. اینها شامل تغییرات رفتاری مانند سردرگمی، بی قراری است. علائم فیزیکی ممکن است شامل لرزش، ترشح بیش از حد بزاق، حرکات کنترل نشده عضلانی و از دست دادن هوشیاری باشد.

چگونه صرع در سگ ها تشخیص داده می شود؟

تشخیص صرع در سگ ها اساساً بر اساس ترکیبی از شرح حال، علائم و نتایج معاینه عصبی است. در برخی موارد، انجام آزمایش‌های اضافی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، اشعه ایکس یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) برای رد سایر بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است مفید باشد.

برای مطالعه دلایل تشنج و بیهوشی در سگ ها کلیک کنید.

صرع در سگ چگونه درمان می شود؟

درمان صرع در سگ ها معمولاً شامل تجویز داروهای ضد صرع برای کنترل تشنج است. سایر گزینه های درمانی ممکن است شامل تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، فیزیوتراپی و در برخی موارد شدید جراحی باشد.

آیا سگ مبتلا به صرع می تواند زندگی عادی داشته باشد؟

بله، بسیاری از سگ های مبتلا به صرع علیرغم تشخیص، می توانند زندگی عادی و رضایت بخشی داشته باشند. مهم است که سگ به طور منظم توسط دامپزشک معاینه شود و برنامه های درمانی به شدت دنبال شود. با مراقبت و حمایت مناسب، سگ های مبتلا به صرع اغلب می توانند تشنج خود را به خوبی کنترل کنند و به زندگی شاد و سالم ادامه دهند.

برخی از نژادهای سگ ممکن است در برابر درمان مقاوم باشند، از جمله Border Collies، Australian Shepherds، Belgian Shepherds، Beagles و Great Danes.

چه نژادهایی از سگ مستعد بیماری صرع مقاوم به دارو هستند؟

صرع مقاوم سگ که به عنوان صرع مقاوم نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن سگ به داروهای رایج ضد صرع پاسخ نمی دهد. این می تواند یک مشکل مهم برای سگ های آسیب دیده و صاحبان آنها باشد زیرا می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی سگ تأثیر بگذارد و درمان را دشوار کند. برخی از نژادهای سگ بیشتر مستعد ابتلا به صرع مقاوم هستند، اگرچه دلایل دقیق آن هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

  1. بلژیکی شپرد
  2. بوردر کالی
  3. شپرد استرالیایی
  4. لابرادور رتریور

 

ترجمه از:

Comprehensive Guide to Diagnosis and Treatment

برچسب‌ها,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!