ریزش موی سگ و راه درمان

علت ریزش موی سگ چیست و درمان آن چگونه است؟

اگر ریزش موی سگ در خانه شما مشکل ساز است، شما تنها نیستید. مدیریت موهای حیوان خانگی یکی از سخت ترین جنبه های نگهداری از حیوان خانگی است. موی سگ معمولاً راه خود را روی مبلمان شما پیدا می کنند و به هر تکه لباسی می چسبند. جدا کردن موها از لباس کمی دشوار است. خوشبختانه، راه هایی برای جلوگیری از ریزش موی سگ وجود دارد.

برای دیدن انواع پرزگیرهای لباس، مبل و ماشین لباسشویی کلیک کنید.

چرا موی سگ ها می ریزه!

ریختن مو در سگها یک روند طبیعی برای از دست دادن موهای قدیمی یا به اصطلاح موهای مرده سگ است. در حالی که همه سگ ها ریزش مو دارند، میزان و دفعات ریزش موی سگ به سلامت پوست مو و نوع نژاد آنها بستگی دارد. تغییر فصل نیز در میزان ریزش موی سگ نقش زیادی دارد. سگ ها می توانند در زمستان پوشش های ضخیم تری برای گرما ایجاد کنند که سپس همان پوشش مویی در بهار می ریزد.

ریزش موی سگ و راه درمان

معرفی برخی از نژادهای سگ

پحش شدن کرک سگ می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص اگر شما یا شخصی در خانه شما از حساسیت به حیوانات خانگی رنج می برد. خوشبختانه، تعداد زیادی از نژادها با ریزش کم وجود دارد :

  • تریر تبتی
  • مالتی تریر
  • شیتزو
  • پودل
  • وست هایلند وایت تریر
  • هاوانی
  • لابرادودل
  • پامرانین

 همراهان پشمالویی که بیشتر ریزش مو دارند عبارتند از:

  • مالاموت آلاسکا
  • اسکیموهای آمریکایی
  • ولش کورگی
  • چاو چاو

علت ریزش دسته ای و یا سکه ای مو در سگ ها

آنچه باعث ریزش بیش از حد مو در سگ ها می شود بر اساس نژاد سگ متفاوت است. این می تواند نتیجه تغذیه نامناسب، استرس یا یک مشکل پزشکی باشد.

مشکلات پزشکی که می تواند منجر به ریزش بیش از حد مو در سگ ها شود شامل انگل ها، عفونت های قارچی یا باکتریایی، بیماری کلیوی، بارداری، سرطان، بیماری ایمنی یا آفتاب سوختگی است. ریزش غیر طبیعی نیز می تواند نتیجه یک آلرژی غذایی باشد. در این صورت، ممکن است لازم باشد مارک غذای خشک سگتان را تغییر دهید یا به دنبال دستور العمل های غذاهای ضد حساسیت باشید. اگر شک دارید که سگ شما ریزش بیش از حد را تجربه می کند یا خیر، می توانید به دامپزشک خود سربزنید.

ریزش موی سگ و راه درمان

تغذیه و دفع

ریزش بیش از حد در سگ ها می تواند نتیجه تغذیه نامناسب باشد. اگر سگ شما مواد مغذی مورد نیاز خود را برای حفظ پوشش سالم دریافت نمی کند، ممکن است به مکمل نیاز داشته باشد. حیوانات خانگی که با رژیم غذایی سالم و متعادل تغذیه می‌شوند، ریزش موی کمتری دارند، مشکل پوستی ندارند یا کمتر دچار مشکل پوستی می‌شوند و موهای شکسته خشک و شکننده کمتری دارند.

برخی از توله ها نمی توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی عادی خود دریافت کنند. در این صورت، مکمل‌ها می‌توانند به بهبود پوشش سگ شما و کاهش ریزش کمک کنند، مانند مکمل‌ مخمر بیفار و روغن ماهی که بسیاربرای داشتن پوست و موی سالم موثر هستند. روغن ماهی و قرص مخمر بیفار حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و ویتامین های مورد نیاز حیوان خانگی شما برای حفظ پوست سالم است. یک پوشش سالم ریزش مو را کاهش می دهد، که به معنای ریزش موی کمتر در خانه شما است.

از دیگر راه های جلوگیری از ریزش مو سگ ها استفاده از غذاهای خشک با کیفیت بالا و مناسب جهت حفظ زیبایی پوست و موی سگ شما است. غذاهای خانگی با اینکه در بین سگ ها بسیار پرطرفدار هستند اما به تنهایی نمی توانند منبع خوبی برای تامین مواد مغذی و معدنی در بدن سگ شما باشند.

چگونه ریزش مو را در سگ ها کاهش دهیم؟

درست مثل ما انسان ها، موهای سگ هم باید مرتب شانه شود. انسان ها موهای خود را کوتاه می کنند تا انتهای مرده و خشک را از بین ببرند و از انواع خاصی از شامپوها برای رفع مشکلات مو، مانند کمبود رطوبت، دو شاخه شدن یا نازک شدن موها استفاده می کنند. موهای سگ به همان اندازه برای سالم ماندن نیاز به مراقبت دارند.

شانه زدن

شانه زدن سگ خود در حمام به طور روزانه باعث صرفه جویی در وقت و تلاش برای جلوگیری از گردگیری و جاروبرقی کشیدن هر هفته صرف می شود، خواهد شد. در طول فصل ریزش، ممکن است مجبور باشید میزان شانه زدن روزانه خود را برای حدود 2 هفته افزایش دهید. مرطوب کردن برس کمک می کند تا موها به طور مؤثرتر جمع شوند. استفاده از شانه های گره باز کن و شن کش برای حذف موهای مرده بسیار کمک کننده خواهند بود.

ریزش موی سگ و راه درمان

حمام کردن

روال نظافت حیوان خانگی شما باید شامل نوع مناسب شامپوی سگ باشد. شامپو و نرم کننده سگ برای کمک به کنترل ریزش مو قبل از وقوع فرموله شده است. شامپو های مخصوص سگ به طور کامل تمیز می کند، نرمی موی سگ را افزایش می دهد و الکتریسیته ساکن را کاهش می دهد.

نظافت خوب سگ و تغذیه مناسب می تواند کمک زیادی به کاهش موهای سگ در خانه شما کند. با پیروی از این نکات ساده، می توانید از تمیز کردن مداوم مبلمان و پرز کردن لباس های خود جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه