چرا سگ ها پنجه های خود را لیس می زنند؟

بیشتر صاحبین سگ ها مطلع هستند که سگ ها عاشق لیسیدن هستند. چه صورت شما باشد، چه اسباب بازی جویدنی خودش و یا حتی پنجه هایش، می توانید مطمئن باشید که زبان سگ به ندرت بی تحرک است. این رفتار سگ ها می تواند بسیار زیبا باشد، زیرا لیسیدن سگ به عنوان نشانه ای از محبت تلقی می شود. وقتی سگ ها لیس می زنند، اندورفین در مغز سگ ترشح می شود که به آنها لذت و آرامش می دهد. سگ ها پنجه های خود را به دلایل مختلفی لیس می زنند.

با این حال،  لیسیدن بیش از حد سگ، می تواند به یک بیماری زمینه ای در سگ اشاره کند.

  • حساسیت پوستی:

شایع ترین علت لیسیدن بیش از حد در سگ ها حساسیت پوستی است. «سگ‌ها درست مانند انسان‌ها دچار آلرژی‌های فصلی می‌شوند، اما به جای عطسه و آبریزش چشم‌ها، دچار خارش پوست می‌شوند و یکی از نقاط خارش پاها است.

  • آلرژی:

انواع دیگر آلرژی هایی که باعث این رفتار سگ می شود، آلرژی های غذایی و آلرژی های تماسی (مانند مواد شوینده) هستند. اگر مشکوک به این موضوع هستید، در مورد آزمایش گزینه های غذایی یا شوینده های جایگزین با دامپزشک خود صحبت کنید.

  • بیماری پوستی:

برخی دیگر از علل مرتبط با سلامتی برای لیس زدن بیش از حد در سگ ها، کنه های پوستی، قارچ های پوستی یا زخم روی پنجه ها هستند.

  • آرتروز:

سگ هایی که از آرتروز رنج می برند نیز ناحیه آسیب دیده را بی وقفه لیس می زنند و می جوند.

  • اضطراب:

اگر لیسیدن بیش از حد علت فیزیکی نداشته باشد، به خاطر داشته باشید که ممکن است یک علت روانی داشته باشد. «سگ‌هایی که بی‌حوصله یا مضطرب هستند، می‌توانند برای کاهش استرس بیش از حد پنجه های خود را لیس بزنند. اگر گمان می‌کنید سگتان به خاطر ضربه‌های ناشی از استرس، پنجه‌هایش را می‌جود، بهتر است بازی‌های جدید با او انجام دهید.

سگ پنجه لیس

در مورد لیس زدن بیش از حد در سگ ها چه می توان کرد؟

مهم است که علت خارش و یا لیسیدن را پیدا کنید و اقدامات مناسب را برای از بین بردن میل به لیس زدن و جویدن بیش از حد انجام دهید، زیرا لیس زدن بیش از حد سگ می تواند مشکلات بیشتری را برای حیوان خانگی شما ایجاد کند.

لیس زدن مکرر پنجه ها می تواند باعث عفونت پوست با مخمر یا باکتری شود که به آن درماتیت مرطوب گفته می شود. “پودودرماتیت، که اصطلاح پزشکی برای انگشتان پا عفونی است، باید با آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد قارچ درمان شود.” می توانید با بلند کردن پا و بررسی قسمت پایین پنجه و بین انگشتان پا متوجه شوید که پنجه عفونی شده است – اگر این ناحیه قرمز باشد، پنجه احتمالاً آلوده است. بزاق سگ همچنین دارای آنزیمی است که به رنگ قهوه ای خز در می آید، بنابراین اگر پوست اطراف انگشتان پا تیره شد، احتمال عفونت سگ شما بسیار زیاد است.

توصیه آخر کارشناسان تی پتس به شما سرپرستان: اگر سگ شما شروع به لیس زدن بیش از حد کرد، فوراً به دامپزشک خود مراجعه کنید تا علت و درمان مناسب را تعیین کند.

ترجمه شده از سایت : be.chewy.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه