کوتاه کردن موی سگ تابستان

6 چیزی که باید در مورد کوتاه کردن موی سگ ها در تابستان بدانید

6 چیزی که باید در مورد کوتاه کردن موی سگ ها در تابستان بدانید

آیا کوتاه کردن موی تابستانی برای سگ یا گربه مو بلند ضروری است؟اگر به طور مرتب سگم را نظافت می کنم، چقدر باید ریش خود را بتراشم یا کوتاه کنم؟آیا می توانم خز حیوان خانگی خود را خودم کوتاه کنم؟ به عنوان یک سرپرست سگ، احتمالاً از خود پرسیده اید: “آیا باید موهای سگم را در فصل تابستان کوتاه کنم؟” آیا با کوتاه کردن موها به خنکی او کمک میکنم؟ ما به سوالات شما در مورد مراقبت از پوشش تابستانی سگ شما پاسخ دهیم.

  1. آیا کوتاه کردن موی تابستانی برای سگ یا گربه مو بلند ضروری است؟

برخلاف تصور رایج، این درست نیست که موی سگ ها باید حتما در تابستان کوتاه شود. یک اشتباه رایج وجود دارد که به سگ ها (و برخی گربه های مو بلند) باید در تابستان آرایش داده شود، اما در واقع اینطور نیست. در واقع، کوتاه کردن یا تراشیدن بی‌رویه خز حیوان خانگی شما می‌تواند در توانایی طبیعی بدن آنها برای خنک کردن خود اختلال ایجاد کند. همچنین نمایان شدن پوست آنها در اثر کوتاهی میتواند باعث آفتاب سوختگی پوست شود.

 

“موی بیشتر حیوانات خانگی و سگ ها هرگز نباید کوتاه شوند.” «فصل و گرمای مربوط به آن چیزی نیست که نیاز به کوتاهی موها رار ایجاد کند.»

 

نکته مهم این است که مطمئن شوید که کت حیوان خانگی شما تمیز و عاری از نمد و گره است و پوست آنها سالم است – مراقب تجمع پوسته یا چربی، لکه های طاسی، دلمه یا زخم و خارش زیاد باشید.

 

اگر حیوان خانگی شما پوشش کثیف یا نمدی دارد، بدون توجه به زمان سال، حمام کردن و نظافت آن ضروری است.

  1. سگ ها چگونه خنک می مانند؟

دکترها توصیه می‌کنند: «سگ‌ها فقط روی پدهای پای خود عرق تولید می‌کنند، به این معنی که نمی‌توانند مانند ما انسان‌ها با تعریق خود را خنک کنند». در عوض، سگ ها برای خلاص شدن از گرمای بدن به نفس نفس زدن تکیه می کنند. برای بسیاری از سگ‌ها، یک پوشش تمیز و بدون گره‌خوردگی عایق در برابر گرما است، حتی اگر خز آن بلند باشد.

  1. چگونه می توانم علائم گرمازدگی بیش از حد را در سگم تشخیص دهم؟

به‌خاطر اینکه سگ‌ها معمولاً فعال‌تر از ما هستند، ممکن است سگ شما زودتر احساس گرما و گرمازدگی کند. دکترهای دامپزشک هشدار می دهند: “مواظب علائم گرمازدگی باشید، حتی اگر احساس گرمای شدید نمی کنید.”

مراقب نفس نفس زدن بیش از حد، دراز کشیدن و امتناع از ایستادن یا راه رفتن، دراز شدن روی زمین یا زمین خنک، و همچنین علائم جدی تری مانند استفراغ و اسهال باشید.

اگر سگ شما اضافه وزن دارد، پوزه کوتاهی دارد (فکر کنید: پاگ) یا نوعی بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی یا بیماری تنفسی دارد، تحت هر شرایطی ممکن است دچار مشکل تنفسی شود، بنابراین مراقب باشید.

علائم و درمان گرمازدگی در سگ ها

  1. چگونه مراقبت از پوشش در نژادهای مختلف سگ متفاوت است؟

«میزان توجهی که موی حیوان خانگی شما به آن نیاز دارد به طول و بافت خز، وجود یا عدم وجود پوشش زیرین، سایر ویژگی‌های نژاد و شیوه زندگی آنها بستگی دارد. “بسیاری از سگ ها نیازی به کوتاه کردن مو ندارند.”

برخی از نژادهای سگی که موهای بسیار بلندی دارند – پودل، شونوزر، شیتزو، مالتیز، کوکر اسپانیل، سگ گله انگلیسی قدیمی و دیگران – نیاز به پیرایش و اصلاح منظم هر ماه یا بیشتر دارند، اما این یک چیز فصلی نیست. تکرار می کنم: «نظافت منظم این نژادها برای اینکه کت آنها قابل کنترل باشد، نه برای خنک نگه داشتن آنها انجام می شود.

نژادهای سگ با لایه زیرین سنگین – مانند هاسکی سیبری، مالاموت آلاسکا، چاو چاو و رتریور – به طور دوره‌ای کت خود را باد می‌زنند، به این معنی که زیرپوش ضخیم به تعداد انگشتان دست بیرون می‌آید. اگر لایه زیرین مرده باقی بماند، نمد های ضخیم می توانند ایجاد شوند و این می تواند به گرم شدن بیش از حد کمک کند. اگر سگ شما خز زیری دارد، مواظب باشید که این خز پشمی را شانه کنید یا بیرون بیاورید.

برای دیدن انواع شانه و برس سگ و گربه کلیک کنید.

  1. اگر به طور مرتب سگم را نظافت می کنم، چقدر باید کوتاه کنم؟

سعی کنید از اصلاح در نزدیکی پوست یا خیلی نزدیک به آن خودداری کنید. این زمانی است که آسیب هایی مانند بریدگی و سوختگی ماشین مو تراش ممکن است رخ دهد. پوست تازه در معرض خطر آفتاب سوختگی نیز افزایش می یابد.

نکاتی برای نحوه مدیریت این موضوع:

  • از قیچی و ماشین مو تراش استفاده کنید. گیره ها به شما این امکان را می دهند که با خیال راحت تر به پوست نزدیک شوید.
  • از کشیدن توده خز نمدی شده و تلاش برای قیچی زدن بین پایه آن و پوست حیوان خانگی خود خودداری کنید. این معمولا منجر به ایجاد یک سوراخ بزرگ در پوست می شود.
  • برای اصلاح بهتر خزهای نمدی از قیچی استفاده کنید. از پایین رفتن تا سطح پوست خودداری کنید. هنگامی که موی نمدی را تراشیدید، از یک شانه یا انگشتان خود برای جدا کردن نمدهای باقی مانده استفاده کنید تا بقیه خزها را جدا کنید.
  1. آیا می توانم خز حیوان خانگی خود را خودم کوتاه کنم؟

کمک از یک آرایشگر حرفه ای معمولا راه بهتری است. برخی از حیوانات خانگی با شادی بیشتری نسبت به سایرین تسلیم نظافت می‌شوند و برخی از انواع و مدل‌های کت نگهداری بیشتری دارند.

مقاله از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!