40 خوراکی انسانی که سگ ها می توانند بخورند!

فهرستی از غذاهای انسانی که برای سگ ها مجاز است:

سگ ها و انسان ها غذاها را متفاوت متابولیزه می کنند. به همین دلیل، برخی از غذاها برای انسان بی خطر هستند اما ممکن است برای سگ ها سمی و بالقوه کشنده باشند. از سوی دیگر، بسیاری از غذاهای انسانی وجود دارند که برای سگ ها به عنوان یک غذای گهگاهی کاملاً بی خطر و حتی سالم هستند.

برای دیدن خوراکی های ممنوعه سگ کلیک کنید!

در ادامه لیستی از خوراکی و غذاهای انسانی را داریم که خوردن آن برای سگ ها مجاز است:

  1. هویج:

هویج خام و پخته شده برای سگ شما بی خطر است. هویج کالری کمی دارد و منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. این باعث می شود که آنها یک غذای بسیار سالم برای میان وعده سگ شما باشند. قبل از اینکه هویج را به سگ خود بدهید، مطمئن شوید که آن را به قطعات لقمه ای برش دهید تا از خفگی جلوگیری شود.

  1. نمک: محدود

نمک باید در رژیم غذایی سگ شما محدود باشد. مصرف بیش از حد نمک ممکن است منجر به مسمومیت با نمک یا کمبود آب در سگ ها شود که می تواند باعث استفراغ، اسهال و تشنج شود. در موارد شدید، مقادیر زیاد نمک می تواند کشنده باشد. برای جلوگیری از عوارض جانبی، نباید به سگ خود غذاهای شور مانند چیپس یا چوب شور بخورید. علاوه بر این، همیشه مطمئن شوید که سگ شما آب برای نوشیدن دارد، که می تواند از کمبود آب جلوگیری کند.

  1. کره بادام زمینی:

کره بادام زمینی یک خوراکی سالم و بی خطر برای سگ ها است که می توانند در مقادیر متوسط ​​آن را بخورند. با این حال، بهتر است مصرف کره بادام زمینی سگ خود را محدود کنید. از آنجایی که کره بادام زمینی سرشار از چربی و کالری است، اگر بیش از حد غذا بخورد ممکن است منجر به افزایش وزن شود. همچنین، حتما به سگ خود  کره بادام زمینی ساده و بدون نمک بدهید. کره بادام زمینی معمولاً دارای مواد اضافی مانند نمک است که می تواند برای سگ شما مضر باشد.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ پخته برای سگ ها کاملا بی خطر و مغذی است. یک تخم مرغ متوسط ​​مقداری از تقریباً هر ویتامین و مواد معدنی را به علاوه مقدار زیادی پروتئین فراهم می کند. مهم است بدانید که نباید تخم مرغ خام به سگ خود بدهید.  باکتری‌هایی مانند سالمونلا می‌توانند از سگ به صاحبان انسان سرایت کنند و خطر عفونت را افزایش دهند.

  1. ماهی قزل آلا:

ماهی آزاد پخته شده و بدون استخوان یک غذای سالم و مطمئن برای سگ شماست. ماهی قزل آلا منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای کاهش التهاب شناخته شده است و ممکن است به سلامت پوست و خز سگ شما کمک کند. با این حال، باید از دادن ماهی آزاد به سگ خود اجتناب کنید. ممکن است حاوی انگلی باشد که به عنوان عامل بیماری مسمومیت ماهی قزل آلا شناخته شده است که می تواند کشنده باشد.

  1. پنیر: مقدار کم

خوردن پنیر در مقادیر کم برای اکثر سگ ها بی خطر است. به دلیل محتوای چربی و لاکتوز پنیر، برخی از سگ ها ممکن است پس از خوردن آن علائم گوارشی مانند درد معده و اسهال داشته باشند. برای جلوگیری از علائم ناخوشایند، بهتر است پنیر را به تدریج وارد رژیم غذایی سگ خود کنید. همچنین ممکن است فقط به سگ خود با پنیرهای کم چرب مانند موزارلا تغذیه کنید.

  1. زغال اخته:

زغال اخته برای سگ ها بی خطر و مغذی است. زغال اخته منبع غنی آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری است و مقدار قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را فراهم می کند، که همگی ممکن است برای سلامت سگ شما مفید باشند. علاوه بر این، زغال اخته کم کالری و اندازه کوچکی دارد، که آن را به یک درمان عالی برای سلامتی سگ شما تبدیل می کند.

  1. پاپ کورن:

سگ ها می توانند پاپ کورن را به عنوان یک خوراکی گاه به گاه بخورند، به شرطی که حاوی مواد اضافی نباشد. نمک اغلب به ذرت بو داده اضافه می شود که اگر سگ شما زیاد بخورد می تواند منجر به عوارض جدی شود. کره و روغن از دیگر ترکیبات رایج پاپ کورن هستند که چربی بالایی دارند و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است منجر به پانکراتیت در سگ ها شوند. دانه های پاپ کورن نیز خطر خفگی دارند و ممکن است در دندان های سگ شما گیر کنند، بنابراین شما باید پاپ کورن های مغز گیری شده به سگ خود بدهید.

  1. بادام هندی: مقدار کم

شما باید مصرف بادام هندی سگ خود را محدود کنید. بادام هندی ساده، بدون نمک و برشته برای اکثر سگ ها بی خطر است که در حد اعتدال مصرف کنند. با این حال، بادام هندی دارای چربی و کالری بالایی است و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است منجر به افزایش وزن و پانکراتیت شود. به این دلایل، باید مصرف سگ خود را به یک یا دو بادام هندی در روز یا کمتر محدود کنید.

  1. بادام: مقدار کم

بهتر است مصرف بادام را در رژیم غذایی سگ خود محدود کنید. اگرچه خوردن بادام های ساده و بدون نمک به طور کلی برای سگ ها در مقادیر کم بی خطر است، اما هضم آن برای سگ ها دشوار است و ممکن است منجر به استفراغ و اسهال شود. بادام همچنین چربی و کالری بالایی دارد و پتانسیل ایجاد افزایش وزن و پانکراتیت در سگ ها را دارد. اگر به سگ خود با بادام می دهید، بهتر است وعده های بسیار کمی بدهید.

  1. آناناس:

خوردن آناناس تازه در مقادیر کم برای سگ ها بی خطر است. علاوه بر این، آناناس سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است که آن را به یک میان‌وعده مغذی عالی برای سگ شما تبدیل می‌کند. مانند سایر غذاها، سگ ها اگر بیش از حد آناناس بخورند ممکن است علائمی مانند حالت تهوع و اسهال را تجربه کنند. بنابراین، بهتر است هر بار مقدار کمی آناناس به سگ خود بدهید.

  1. هندوانه:

خوردن هندوانه برای سگ ها بی خطر است، تا زمانی که حاوی پوست یا دانه نباشد. پوست و دانه هندوانه می تواند خطر خفگی باشد و برخی افراد ادعا می کنند که می توانند باعث مشکلات گوارشی در سگ ها شوند. با این حال، میوه هندوانه به تنهایی یک درمان بسیار سالم برای سگ است، زیرا کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و ویتامین C است.

  1. نان:

نان سفید ساده یا غلات کامل برای اکثر سگ ها به عنوان یک خوراکی گاه به گاه بی خطر است. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که نان، همراه با سایر غذاها، کالری اضافی به رژیم غذایی سگ شما می‌افزاید و اگر بیش از حد غذا بخورد، ممکن است باعث افزایش وزن شود.

  1. شاه توت:

شما می توانید با خیال راحت به سگ خود توت سیاه بدهید. توت سیاه تازه یا منجمد یک خوراکی سالم برای سگ ها است. آنها کم کالری و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این، شاه توت منبع عالی فیبر است. اگر سگ شما از شاه توت لذت می برد، می توانید هر روز چند عدد به او غذا بدهید.

  1. ذرت:

سگ ها می توانند ذرت را در مقادیر متوسط ​​بخورند. ذرت منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی و ماده رایج در بسیاری از انواع غذای سگ است. یک یا دو قاشق غذاخوری ذرت در روز یک وعده غذایی مناسب برای سگ است.ئهرگز نباید به سگ خود ذرت روی بلال بدهید. بلال یک خطر خفگی است و در صورت مصرف می تواند منجر به انسداد روده شود.

  1. گوجه فرنگی: مقدار کم

اشکالی ندارد که گوجه فرنگی سگ خود را به عنوان یک خوراکی گاه به گاه بخورید، البته تا زمانی که رسیده باشد. سگ هایی که گوجه فرنگی بیش از حد گوجه فرنگی مصرف می کنند ممکن است حالت تهوع، ضربان قلب غیر طبیعی، ضعف عضلانی و مشکل در تنفس را تجربه کنند.

  1. نخود سبز:

به طور کلی مصرف نخود سبز برای سگ ها بی خطر است. نخود سبز یک عنصر رایج در بسیاری از انواع غذای سگ است. سگ‌ها نه تنها آن‌ها را خوشمزه می‌دانند، بلکه نخود سبز نیز کم کالری و سرشار از مواد مغذی هستند، که آنها را به یک خوراکی سالم برای سگ شما تبدیل می‌کند. با این حال، فقط به سگ خود به نخود فرنگی تازه یا منجمد غذا بدهید، نه کنسرو. نخود فرنگی کنسروی اغلب مملو از نمک است که به مقدار زیاد برای سگ مضر است.

  1. بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر ساده برای سگ شما بی خطر است. بلغور جو دوسر فیبر زیادی و همچنین برخی ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند.

  1. سیب:

سیب هایی که برش داده شده اند برای سگ ها بی خطر و سالم هستند. سیب مقدار قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند. همچنین، آنها دارای فیبر بالایی هستند که ممکن است برای سیستم گوارشی سگ شما مفید باشد. با این حال، هرگز نباید به سگ خود دانه سیب بدهید، زیرا آنها حاوی سیانید هستند، یک ماده شیمیایی که می تواند در مقادیر زیاد سمی باشد.

  1. کلم بروکلی:

سگ ها می توانند کلم بروکلی خام یا پخته را در حد متعادل بخورند. کلم بروکلی یک سبزی کم کالری است که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که آن را به یک میان وعده بسیار سالم برای سگ شما تبدیل می کند. بنابراین، شما فقط باید بروکلی را به عنوان یک میان وعده به سگ خود بدهید.

  1. مرغ:

مرغ پخته غذای سالمی است که خوردن آن برای اکثر سگ ها بی خطر است. مرغ یکی از رایج ترین موادی است که در غذاهای سگ استفاده می شود، زیرا منبع عالی پروتئین است که سگ شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. می توانید مرغ سگ خود را به تنهایی تغذیه کنید یا آن را با غذای معمولی او ترکیب کنید. شایان ذکر است که همیشه باید مرغ را از استخوان جدا کنید. استخوان های مرغ خطر خفگی دارند و ممکن است دستگاه گوارش او را سوراخ کنند. علاوه بر این، برای جلوگیری از عفونت سالمونلا، مهم است که از دادن مرغ خام به سگ خود اجتناب کنید.

  1. سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین یک غذای سالم و ایمن برای سگ ها است که می توانند در مقادیر متوسط ​​مصرف کنند. هضم سیب زمینی شیرین برای سگ ها آسان است و سرشار از ویتامین A است که برای سلامت چشم و سیستم ایمنی سگ شما مهم است. می توانید چند سیب زمینی شیرین را به غذای معمولی سگ خود اضافه کنید یا به عنوان یک خوراکی گهگاهی به او بدهید. به خاطر داشته باشید که ویتامین A بیش از حد می تواند منجر به مشکلات استخوانی و ضعف عضلانی در سگ شود.

  1. نارگیل:

مصرف نارگیل برای سگ ها بی خطر است. علاوه بر این، تغذیه سگ ها با گوشت نارگیل یا روغن نارگیل به عنوان یک درمان گاه به گاه به طور حکایتی برای پوست و خز آنها مفید است. توجه به این نکته مهم است که روغن نارگیل دارای چربی و کالری بالایی است و بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن، سگ ها بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند. بسته به جثه سگ شما، یک چهارم قاشق چایخوری تا 1 قاشق غذاخوری در روز یک وعده غذایی مناسب است.

  1. گوشت خوک:

گوشت خوک پخته شده بدون ادویه، چاشنی یا سس اضافه شده برای سگ ها بی خطر است. با این حال، برای جلوگیری از عفونت باکتریایی که می تواند سگ شما را بیمار کند، هرگز نباید به سگ خود گوشت خوک خام یا نیم پز بدهید. علاوه بر این، اشکال فرآوری شده گوشت خوک، مانند ژامبون و بیکن، هرگز نباید به سگ ها داده شود. آنها اغلب سرشار از نمک هستند که می تواند برای سگ ها مضر باشد

  1. دارچین: مقدار کم

دارچین برای سگ ها غیر سمی است، اما همچنان باید در رژیم غذایی سگ شما محدود شود. اگر سگ ها دارچین را به مقدار زیاد مصرف کنند، ممکن است دهان و دستگاه گوارش آنها را تحریک کند. به علاوه، اگر سگ شما پودر دارچین را استنشاق کند، ممکن است باعث سرفه، خفگی و مشکلات تنفسی شود. غذاهای حاوی دارچین، ممکن است منجر به عوارض جانبی شود.

  1. انبه:

سگ ها می توانند انبه را به عنوان یک خوراکی گاه به گاه بخورند. انبه در مقادیر کم برای سگ ها بسیار سالم است، زیرا علاوه بر فیبر فراوان، چندین ویتامین و مواد معدنی را نیز فراهم می کند. قبل از دادن به انبه سگ خود، حتما پوست آن را بکنید، زیرا هضم پوست برای او سخت است. علاوه بر این، گودال باید برای جلوگیری از خفگی برداشته شود.

  1. عسل: مقدار کم

شما باید فقط در مقادیر محدود به سگ خود عسل بدهید. عسل دارای محتوای قند بالایی است که اگر سگ شما بیش از حد غذا بخورد می تواند کالری اضافه کند و به افزایش وزن کمک کند. اگر می خواهید هر چند وقت یکبار به سگ خود عسل بدهید، بهتر است فقط مقدار بسیار کمی از آن را به او بدهید.

  1. شیر: مقدار کم

عدم تحمل لاکتوز در سگ ها رایج است، که ممکن است باعث مدفوع شل، گاز، استفراغ، درد معده و اسهال شود.

  1. بوقلمون:

بیشتر سگ ها می توانند بوقلمون ساده را بدون عوارض جانبی بخورند. بوقلمون آبپز یکی از غذاهای انسانی است برای سگ ها ضرری ندارد.

  1. برنج:

سگ ها می توانند برنج قهوه ای یا سفید بخورند. هضم برنج برای سگ ها بسیار آسان است و ممکن است به تسکین ناراحتی معده کمک کند. برنج بدون نمک و روغن برای سگ خود تهیه کنید.

  1. گوشت گاو:

گوشت گاو بدون چربی برای سگ ها بی خطر است. در واقع، گوشت گاو یک عنصر رایج در بسیاری از غذاهای سگ است. گوشت کم چرب آبپز، یکی از غذاهای انسانی است برای سگ ها ضرری ندارد.

  1. موز:

سگ ها می توانند موز را در حد اعتدال بخورند. موز سرشار از فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. برخی افراد نیز ادعا می کنند که موز به تسکین حالت تهوع در سگ ها کمک می کند، اما این با شواهد علمی ثابت نشده است. می توانید مقداری موز له شده را با غذای معمولی سگ خود مخلوط کنید یا به عنوان میان وعده به او یک یا دو تکه بدهید.

  1. توت فرنگی:

توت فرنگی یک خوراکی بسیار سالم برای سگ ها است، زیرا کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. قبل از دادن توت فرنگی به سگ خود، آنها را به قطعات کوچک برش دهید تا از خفگی جلوگیری شود.

  1. پرتقال:

سگ ها می توانند پرتقال را در مقادیر کم بخورند. پرتقال یک خوراکی عالی برای سگ است زیرا دارای مواد مغذی بالا و کالری کم است. با این حال، پرتقال در برخی از سگ ها باعث ناراحتی معده می شود.

  1. بادام زمینی: مقدار کم:

بادام زمینی بدون نمک برای سگ ها در مقادیر کم بی خطر است. مانند سایر آجیل‌ها، بادام‌زمینی‌ها چربی بالایی دارند و اگر سگ شما بیش از حد از آنها بخورد، ممکن است به افزایش وزن و پانکراتیت کمک کند.

  1. قارچ:

قارچ هایی که از فروشگاه خریداری می شوند، مانند قارچ پورتوبلو، برای سگ ها بی خطر هستند.قارچ یکی از غذاهای انسانی است برای سگ ها ضرری ندارد.

  1. سیب زمینی:

سگ ها می توانند سیب زمینی های آب پز را بخورند. با این حال، هرگز نباید به سگ خود سیب زمینی خام بدهید. سیب زمینی خام حاوی سولانین است، ترکیبی که برای سگ ها سمی است. سیب زمینی را فقط باید در مقادیر کم به سگ داد.

  1. کرفس:

در مقادیر کم، کرفس یک میان وعده بی خطر برای سگ ها است. همچنین، کرفس یک داروی بهداشتی برای سگ ها است. کالری کمی دارد و منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

  1. گیلاس: مقدار کم

سگ ها می توانند گیلاس تازه و بدون هسته را در مقادیر متوسط ​​بخورند. با این حال، نباید به سگ خود اجازه دهید هسته های گیلاس بخورد. هسته های گیلاس حاوی سیانید هستند که در صورت مصرف زیاد برای سگ ها سمی است.

  1. میگو:

می توانید میگوی پخته به سگ خود بدهید. میگو یک درمان سالم برای سگ ها است، زیرا منبع عالی پروتئین است و مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. با این حال، باید از تغذیه میگو خام به سگ خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است حاوی باکتری های مضری باشد که می تواند او را بیمار کند.

مقاله از:

Can My Dog Eat This? A List of Human Foods Dogs Can and Can’t Eat

  • شهریور 26, 1403
  • 13 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!