مشکلات سگ و گربه چاق

خطرات و مشکلات سگ و گربه چاق

چاقی در سگ و گربه یک خطر فزاینده برای حیوانات خانگی ما است، به ویژه برای سگ ها و گربه ها ، و به ندرت به عنوان یک مشکل جدی با آن برخورد می شود. در واقع، برخی اضافه وزن را زیبا می دانند – اما این یک خطر واقعی برای سلامتی سگ و گربه شما است. مشکلات سگ و گربه چاق بسیار جدی است.ش

جالب است بدانید هر 1 کیلوگرم اضافه وزن برای سگ و گربه همانند 15 کیلوگرم اضافه وزن در انسان بالغ است. با توجه به این موضوع میتوانید جدیت موضوع چاقی در سگ و گربه را بهتر درک کنید.

چاقی سگ

بیماری چاقی در سگ و گربه

ممکن است متوجه افزایش وزن حیوان خانگی خود نشوید، زیرا معمولاً در طول زمان به آرامی اتفاق می افتد. در میان افرادی که سگ و گربه دارند، وزن ایده آل حیوانات خانگی آنها ذهنی است و تعیین اینکه یک حیوان خانگی کمی اضافه وزن یا کم وزن دارد دشوار است.

با این حال، برای اکثر مردم قابل تشخیص است که یک حیوان خانگی به شدت اضافه وزن دارد. دامپزشکان چاقی سگ یا گربه بصورتی تعریف می کنند که دارای رسوبات چربی زیادی روی سینه، ستون فقرات، گردن و پایه دم باشد. شکم متورم و بزرگ؛ و از دست دادن باریکی”کمر”. که وقتی از بالا به این حیوان نگاه کنید، شکل گلابی گرد دارد. همانند تصویر زیر:

دیابت در سگ و گربه چاق:

همانطور که در دنیای انسان ها، اضافه وزن مشکلاتی را به همراه خود دارد . چاقی می تواند منجر به مشکلات ثانویه پزشکی و ارتوپدی در حیوانات خانگی ما شود. دیابت یک عارضه جدی است که می تواند ثانویه به چاقی باشد.

پانکراس در پاسخ به افزایش قند خون (خوردن یک وعده غذایی) انسولین ترشح می کند. در یک حیوان چاق، لوزالمعده به طور مزمن بیش از حد تحریک می شود و اساساً فرسوده می شود. نمی تواند انسولین لازم برای حفظ قند خون طبیعی را تولید کند. اگرچه دیابت قابل درمان و کنترل است، اما این یک استرس بر بدن حیوان خانگی شما است و اغلب منجر به کوری در سگ ها و ضعف عضلانی قابل توجه در گربه ها می شود.

پانکراتیت در سگ و گربه چاق:

پانکراتیت بیماری دیگری است که اغلب در سگ یا گربه چاق دیده میشود. لوزالمعده نه تنها انسولین بلکه سایر آنزیم ها را برای کمک به هضم ترشح می کند. این وضعیت باعث می شود که لوزالمعده آنزیم ها را به حدی ترشح کند که در واقع شروع به هضم خود می کند. گربه‌ها و سگ‌های مبتلا به پانکراتیت استفراغ کرده و دچار اسهال و شکم بسیار دردناک می‌شوند. در صورت عدم درمان، حیوان خانگی می تواند در اثر این بیماری تلف شود.

اختلالات مفصلی در سگ و گربه چاق:

یکی از مشکلات سگ و گربه چاق تحلیل رفات مفاصل و درد آنها است. در نهایت، چاقی می‌تواند منجر به بیماری‌های دژنراتیو مفصل یا آرتریت شود. به بیان ساده، هرچه مفاصل و تاندون‌ها وزن بیشتری تحمل کنند، بیشتر شروع به تحلیل می‌کنند – که باعث درد مزمن و اغلب شدید می‌شود.

استفاده از مکمل های حاوی گلوکزامین میتواند در بهبود این مشکل کمک کننده باشد.

کمک به سگ و گربه برای حفظ وزن مناسب:

ابتدا توجه داشته باشید که چاقی برای حیوانات خانگی شما مشکل ایجاد می کند. توجه داشته باشید که مانند انسان ها، برخی از حیوانات متابولیسم سریعی دارند و برخی نیز کالری را آهسته تر می سوزانند. به طور مشابه، برخی از حیوانات خانگی بدون دخالت زیاد افراد، وزن خود را در شرایط مناسب نگه می‌دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به اصلاح رژیم غذایی، کمک به کاهش وزن و رژیم جدی لاغری دارند.

رژیم غذایی لاغری برای کمک به مشکلات سگ و گربه چاق:

هم سگ ها و هم گربه ها باید روزانه به مقدار اندازه گیری شده غذا بخورند (یعنی مدام کاسه را پر نکنید). این نه تنها به جلوگیری از پرخوری حیوان خانگی شما کمک می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که میزان مصرف او را با دقت بیشتری کنترل کنید و متوجه تغییرات اشتها انها شوید، که نشانه مهمی از بیماری است. دامپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که حیوان خانگی شما روزانه چه مقدار غذا باید بخورد.

برای کمک به کاهش وزن سگ و گربه ، از موارد زیر غافل نشوید:

این نوع تغذیه در یک خانواده چند گربه ای بسیار مهم است. کمی زمان می برد، اما می توانید روال گربه های خود و نیازهای غذایی آنها را یاد بگیرید. از آنجایی که گربه‌ها اگر کالری کافی دریافت نکنند، ممکن است به بیماری کبدی شدید مبتلا شوند، می‌توانید به گربه‌های بسیار فعال خود مقداری غذای اضافی و دور از گربه‌های کم‌انرژی خود بدهید. یا می توانید سعی کنید گربه های خود را در زمان تغذیه جدا کنید تا بتوانید وعده های غذایی آنها را شخصی سازی کنید.

از دادن تشویقی پرهیز کنید. یادتان باشد که غذا مساوی با عشق نیست. پیاده‌روی، زمان بازی، نوازش کردن و زمان خلوت با حیوان خانگی‌تان، همگی به همان اندازه که به حیوانتان میگویید دوستت دارم مهم است.

مقاله از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!