چاقی سگ

اضافه وزن و  چاقی سگ ها

آیا اضافه وزن یا چاقی سگ ها مشکل ساز است؟

چاقی سگ ها و گربه ها در حال حاضر مهمترین فرآیند بیماری است که صاحبان حیوانات خانگی باید با آن روبرو شوند. اثرات منفی یا مضر چاقی بسیار گسترده است، زیرا به سایر بیماری ها کمک می کند و عمر سگ ها را کوتاه می کند.

خطرات اضافه وزن سگ ها:

چاقی یک مشکل فزاینده برای سگ ها است. مطالعات متعدد نشان داده است که حداقل یک سگ از هر پنج سگ چاق طبقه بندی می شود. اگر سگ شما چاق است، در معرض خطر بیشتری برای بیماری های مزمن و مادام العمر قرار می گیرد که آگاهی از آنها مهم است.

بیماری های مرتبط با چاقی در سگ ها چیست؟

چاقی سگ به طور چشمگیری خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چندین نوع سرطان را افزایش می دهد. جدیدترین داده های علمی نشان می دهد که حمل وزن اضافی، متوسط طول عمر سگ را تا دو سال کاهش می دهد.

خطرات چاقی در سگ ها

  • به طور قابل توجهی امید به زندگی را کاهش میدهد
  • مشکلات قلبی و تنفسی
  • دیابت
  • کاهش ایمنی و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت ها و سایر بیماری ها
  • بیماری های استخوانی مانند آرتریت
  • بیماری قلب و عروقی
  • سنگهای اگزالات کلسیم ادرار
  • سگ‌هایی که چاق هستند نیز احتمالاً بی‌حال، فاقد انگیزه و انرژی هستند و در هنگام ورزش، بازی یا فعالیت، تلاش ضعیفی از خود نشان می‌دهند.

اضافه وزن یا چاقی سگ زمینه را برای افزایش خطر آسیب مفاصل فراهم می کند که می تواند منجر به استئوآرتریت (OA) و درد مزمن شود. حداقل 20 درصد از تمام سگ ها، صرف نظر از سن، شواهدی از OA را دارند. خطر استئوآرتریت با افزایش سن یک سگ دارای اضافه وزن افزایش می یابد و این خطر در سگ هایی با ساختار استخوانی بزرگتر افزایش می یابد. بنابراین، هر چه سگ دارای اضافه وزن، مسن تر و بزرگتر باشد، احتمال بیشتری دارد که از التهاب و درد مرتبط با OA رنج ببرد.

سگ هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند به مرور زمان و قبل از اینکه کسی بتواند شواهد بالینی آسیب را ببیند به مفاصل خود آسیب می رسانند. طی سالها آسیب مفصل ، تغییرات ناشی از OA در عکس اشعه ایکس نشان داده میشود.

12 بیماری به دلیل چاقی و اضافه وزن سگ 

آیا سگ های چاق، درد مفصل بیشتری دارند ؟

تا همین اواخر، دامپزشکان فکر می کردند که افزایش درد و التهاب مرتبط با استئوآرتریت در سگ های چاق و دارای اضافه وزن در درجه اول به دلیل افزایش ساییدگی و پارگی مفاصل است. ما اکنون می دانیم که بافت چربی از نظر بیولوژیکی فعال است و هورمون ها و سایر مواد شیمیایی ترشح می کند که باعث التهاب می شوند. سلول های چربی هورمونی به نام لپتین تولید می کنند که با ورود به مفاصل باعث التهاب می شود. لپتین همچنین ممکن است بر تغییرات استخوانی مرتبط با OA تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، التهاب می‌تواند بر پاسخ‌های بدن به هورمون‌های دیگر، مانند کورتیزول و انسولین تأثیر بگذارد، تلاش‌های بدن برای خودتنظیمی را نامتعادل کند و بر میزان دردی که سگ ممکن است تجربه کند، تأثیر بگذارد. پیام اصلی مهم این است که چربی به خودی خود به التهاب کمک می کند، التهاب بخشی از درد مرتبط با OA و بیماری دژنراتیو مفصلی است و اضافه وزن یا چاقی به این چرخه معیوب کمک می کند.

چرا چاقی در سگ ها مشکلات و خطر ایجاد می کند؟

وقتی سگ چاق می شود، بدنش شروع به ذخیره غذا و مواد مغذی به عنوان چربی می کند، زیرا انرژی کمتری را برای بازی یا حرکت مصرف می کند. این چربی شروع به نفوذ به اندام ها (مانند کبد) می کند، به این معنی که عملکرد کمتری دارند. چربی همچنین شروع به پوشاندن اندام‌ها می‌کند و فشار بیشتری بر آن‌ها وارد می نماید و توانایی آن‌ها را برای خوب کار کردن کاهش می‌دهد .

 به عنوان مثال، فشار بیشتری روی رگ‌ها در سگ‌های چاق نسبت به سگ‌های سالم وجود دارد، که به این معنی است که آنها بیشتر در معرض آسیب و بیماری قلبی عروقی هستند. از آنجایی که سگ شما وزن بیشتری را حمل می کند، حرکت کردن برای او سخت تر می شود. مفاصل آنها شروع به درد می کنند زیرا برای تحمل وزن اضافی ساخته نشده اند. در نهایت، این می تواند منجر به یک چرخه معیوب شود که در آن سگ نمی خواهد ورزش کند زیرا تحرک برایش ناراحت کننده است، اما به همان رژیم غذایی خود ادامه می دهد و بنابراین وزن اضافه می کند و میل او به حرکت کاهش می یابد.

چاقی سگ چگونه است؟

سگ زمانی به عنوان چاق طبقه بندی می شود که بین 15 تا 20 درصد بیشتر از وزن ایده آل خود باشد، یا لمس دنده هایش از طریق پوست، خز و بافت بدنش غیرممکن باشد. نژاد، ترکیب ژنتیکی، سن، جنسیت، سبک زندگی، رژیم غذایی و اینکه آیا عقیم شده اند یا نه، همگی در احتمال چاق شدن سگ شما نقش دارند.

برای مثال، سگ‌های ماده بیشتر مستعد افزایش وزن هستند، در حالی که احتمال چاقی در سگ‌های عقیم‌شده دو برابر بیشتر از سگ‌های عقیم‌شده است. مشکلات رفتاری در مورد غذا و رفتار تغذیه شما نیز تاثیر قابل توجهی بر وزن سگ شما دارد.

چگونه می توانم بفهمم سگم اضافه وزن دارد یا چاق است؟

مطمئن ترین راه برای ارزیابی وضعیت بدن سگ شما معاینه دستی است. سه ناحیه کلیدی بدن برای ارزیابی وجود دارد:

  1. درست در پشت تیغه های شانه، باید بتوانید تک تک دنده ها را به راحتی با صافی انگشتان خود احساس کنید.
  2. در انتهای قفسه سینه، جایی که قسمت پایین کمر شروع می شود، باید یک فرورفتگی واضح – مانند شکل ساعت شنی – در هر یک از طرفین سگ خود احساس کنید.
  3. هنگامی که سگ خود را از پهلو می بینید، کمر (بین قفسه سینه و باسن) باید “بالا” به نظر برسد. شکم نباید آویزان باشد.

چاقی سگ

اگر همه این معیارها برآورده شوند، احتمال اینکه سگ شما در وضعیت بدنی خوبی باشد بسیار زیاد است که می تواند مستقیماً به زندگی بدون درد و سلامت او کمک کند.

سگم اضافه وزن دارد چه می توانم بکنم؟

چگونه به کم کردن وزن سگ خود کمک کنید؟

اولین گام برای کمک به سگ خود مراجعه به دامپزشک است که می تواند تشخیص دهد سگ چقدر اضافه وزن دارد و چه اقداماتی باید برای حمایت از کاهش وزن انجام دهید. مهم است که شما به‌عنوان سرپرست متعهد شوید که به سگ‌تان کمک کنید تا وزن کم کند – این به معنای پایبند بودن به برنامه غذایی دقیق، اجتناب از دادن غذاها و تکه‌های سفره به سگ‌تان و مراقبت دقیق وزن اوست.

با کمک به آنها برای شروع کاهش وزن، شروع به بازگشت سگ خود به سبک زندگی سالم تر و فعال تر خواهید کرد و همچنین به او شانس زندگی طولانی تری می دهید.

چربی اضافی و چاقی چگونه باعث درد در سگ ها می شود؟

سلول های چربی به التهاب کمک می کنند. التهاب باعث درد می شود. بنابراین، حمل سلول های چربی اضافی باعث می شود سگ ها دردهای مزمن داشه باشند. از آنجایی که سگ شما وزن بیشتری را حمل می کند، حرکت کردن برای او سخت تر می شود. مفاصل آنها شروع به درد می کنند زیرا برای تحمل وزن اضافی ساخته نشده اند. در نهایت، این می تواند منجر به یک چرخه معیوب شود که در آن سگ نمی خواهد ورزش کند زیرا ناراحت کننده است، اما به همان رژیم غذایی خود ادامه می دهد و بنابراین وزن اضافه می کند و میل او به حرکت را کاهش می دهد.

چاقی سگ

مقاله از:

The risks to your dog if they are obese

Overweight, Obesity, and Pain in Dogs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!