مشکل قلبی سگ گربه

بیماری و مشکل قلبی در سگ و گربه

بیماری و مشکل قلبی در سگ و گربه

سگ ها و گربه ها می توانند از طیف وسیعی ازبیماری ها و مشکل قلب رنج ببرند بیماری هایی که شدت آنها متفاوت است. با یک تشخیص دقیق میتوان به اینکه چه درمانی نیاز است و چه درمانی کمک خواهد کرد پی برد. همه بیماری های قلبی نیاز به درمان ندارند، اما اکثر مواردی که نیاز به درمان دارند با داروی طولانی مدت مدیریت می شوند. چند نقص قلبی خاص وجود دارد که با جراحی که اغلب توسط متخصص ارائه می شود، اصلاح می شود .

شش نوع مختلف بیماری و مشکل قلبی در سگ و گربه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، “بیماری قلبی” یک اصطلاح فراگیر برای بسیاری از بیماری های مختلف قلبی است. بنابراین اگر می‌پرسید دقیقاً این شرایط چیست، به خواندن برخی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی که در اینجا به آن اشاره شده، ادامه دهید.

1. بیماری دریچه ای

بیماری دریچه ای یک بیماری قلبی است که می تواند هم گربه ها و هم سگ ها را درگیر کند. زمانی ظاهر می شود که دریچه های قلب حیوان خانگی شما غیرطبیعی باشد که باعث نشت و – به مرور زمان – بزرگ شدن قلب می شود. این بیماری به طور معمول 10 درصد از پت های 5 تا 8 ساله، 25 درصد از پت های 9 تا 12 ساله و 30 تا 35 درصد از پت های 13 سال و بالاتر را مبتلا می کند. متأسفانه، اغلب نشانه اولیه نارسایی قلبی است.

2. بیماری میوکارد

هنگامی که ماهیچه های قلب گربه یا سگ شما ضعیف یا ضخیم می شود، به این بیماری میوکارد می گوییم. این وضعیت قلبی و ضعیف شدن ماهیچه ها باعث می شود که قلب در پمپاژ خون کارایی کمتری داشته باشد. در حالی که این بیماری قابل برگشت نیست، اما می توان آن را با تغذیه و ورزش مناسب مدیریت کرد.

3. آریتمی ها

یادتان هست وقتی در مورد «با-دوم، با-دوم» (مقاله قبلی) معمولی صحبت کردیم که معمولاً با ضربان قلب می شنوید؟ وقتی آن صدا طبیعی نیست، به این معنی است که دریچه های قلب به درستی کار نمی کنند. آریتمی در سگ ها یا گربه ها معمولاً به دلیل سایر بیماری های قلبی یا حتی سن بالا ایجاد می شود.

4. بیماری پریکارد

آیا می دانستید کیسه ای در اطراف قلب وجود دارد که به آن کیسه پریکارد می گویند؟ برای تامین روغن کاری قلب و محافظت از آن هنگام حرکت در اطراف وجود دارد. هم در انسان و هم در حیوانات خانگی ما وجود دارد. وقتی آن کیسه با مایع بیش از حد پر شود، آن را بیماری پریکارد می نامیم.

5. بیماری کرم قلب

انگل ها همیشه یک مشکل برای حیوانات خانگی هستند و در صورت عدم درمان می توانند یک خطر واقعی باشند. کرم‌های قلبی که از طریق نیش پشه پخش می‌شوند، می‌توانند برای حیوانات خانگی شما با آسیب رساندن به قلب، ریه‌ها و سایر اندام‌هایشان کشنده باشند. به همین دلیل است که دامپزشکان ما (و بسیاری دیگر) وقتی وارد مطب می شوید، درمان کرم قلب را توصیه می کنند! برای جبوگیری از کرم قلب می توانید از وسایل جلوگیری از کک و کنه در تمام فصول سال استفاده کنید.

6. بیماری مادرزادی

گاهی اوقات حیوانات خانگی ما با چیزهایی مانند انگشتان اضافی یا دم از دست رفته به دنیا می آیند، اما گاهی اوقات ممکن است با ناهنجاری هایی به دنیا بیایند که ما نمی توانیم ببینیم. با بیماری مادرزادی قلبی، گربه یا سگ شما با قلبی ناقص به دنیا آمد که احتمالاً از یکی از والدین خود به ارث رسیده است. و در حالی که ممکن است همیشه مشکل ساز نباشد، با افزایش سن حیوان خانگی شما، می تواند به بسیاری از بیماری های قلبی دیگر منجر شود.

بیماری و مشکل قلبی سگ و گربه چگونه درمان می شود؟

گزینه های درمانی برای بیماری قلبی به تشخیص بستگی دارد. اکثریت قریب به اتفاق بیماری های اکتسابی قلبی هستند با دارو مدیریت می شود.

این رشته پزشکی همیشه در حال پیشرفت است و منجر به زمان بقای طولانی تر با کیفیت خوب می شود زندگی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن قلبی برخی از نقص های مادرزادی قلب مانند ثبت اختراع مجرای شریانی (PDA) را می توان به طور کامل درمان کرد با جراحی قلب “سوراخ کلید” که توسط برخی ارائه شده است.

 مراکز تخصصی به روشی مشابه انسان نقص قلب را می توان با عبور از کاتتر بت از طریق یک برش کوچک در کشاله ران و به داخل قلب سایر نقایص مادرزادی قلب مانند وضعیتی به نام تنگی ریه می تواند باشد با روش تخصصی دیگری بهبود یابد. ولوپلاستی بالونی شرایط دیگر مانند ریتم قلب ناهنجاری ها را می توان با ضربان ساز کنترل کرد. این یک وسیله الکتریکی است که تحت عمل جراحی زیر پوست و توسط کابل به قلب قرار می گیرد. این روش به کنترل و هماهنگ کردن انقباضات قلب هنگام تپش کمک می کند.

بیماری های قلبی در سگ ها و گربه ها

بیماری و مشکل قلبی سگ و گربع چگونه تشخیص داده می شود؟

معمولاً ترکیبی از آزمایشات مورد نیاز است تشخیص بیماری قلبی، این موارد عبارتند از:

  • الکتروکاردیوگرافی ECG از سگ مبتلا به آریتمی (ضربان قلب نامنظم)
  • رادیوگرافی (اشعه ایکس) بزرگ شدن قفسه سینه قلب را نشان می دهد
  • مانیتورینگ فشار خون
  • آزمایش خون
  • اکوکاردیوگرافی (نوعی سونوگرافی اسکن) از گربه در نارسایی قلبی به دلیل DCM

برخی از انواع رایج بیماری قلبی اکتسابی:

بیماری دژنراتیو دریچه میترال شایع ترین بیماری قلبی اکتسابی در سگ ها است. این می تواند هر نژادی را تحت تاثیر قرار دهد اما در سگ های کوچکتر بیشتر دیده می شود. مشکل زمانی به وجود می آید که دریچه میترال در قلب تحلیل می رود و تغییر شکل پیدا می کند. در طول زمان این شیر نشتی می کند و باعث سوفل قلبی می شود، (اشاره به مقاله قبلی) این صدا ممکن است توسط دامپزشک شما در یک معاینه معمولیشنیده شود و می تواند اولین نشانه از یک مشکل باشد.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک  بیشترین میزان را از شکل اکتسابی شایع بیماری قلبی در گربه ها دارد. با این بیماری عضله قلب ضخیم می شود و از به درستی شل شدن، پر شدن و پمپاژ قلب جلوگیری می کند. کاردیومیوپاتی متسع را می توان در سگ و گربه مشاهده کرد، اگرچه در سگ ها بسیار رایج تر است.

یکی دیگر از بیماری های قلبی است که ماهیچه ای که مسئول مرگ ناگهانی می باشد،  نازک شدن دیواره قلب و توانایی پمپاژ ضعیف است.

به چه چیزی توجه کنیم:

  • سرفه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس
  • کاهش سطح انرژی و ناتوانی در ورزش
  • سیانوز (جایی که لثه ها آبی می شوند رنگ)
  • افتادگی یا ضعف اندام عقبی
  • آسیت (تجمع مایع در شکم)

مقاله از:

10 Signs of Heart Disease in Dogs and Cats

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!