استرس سگ

اضطراب و استرس سگ از رعد و برق

اضطراب و استرس سگ از رعد و برق

ترس و استرس سگ از رعد و برق یک فوبیا رایج در سگ ها است. معمولاً با پنهان شدن، ناله کردن، پارس کردن، پنجه زدن یا حتی ادرار کردن نمایان می شود. هیچ کس دقیقاً مطمئن نیست که چه چیزی باعث ترس سگ ها از رعد و برق می شود. به نظر می رسد که در برخی از نژادها نسبت به سایر نژادها شایع تر است.

درمان اضطراب در مورد رعد و برق دشوار است، اما مهم است که آن را امتحان کنید، زیرا اضطراب معمولاً با افزایش سن به تدریج بیشتر می شود.

سگی که از ترس رعد و برق رنج می‌برد، ممکن است مدت‌ها قبل از شروع رعد و برق، رفتاری مضطرب نشان دهد. باران در پشت بام خانه، جرقه های درخشان نور یا حتی افت فشار هوا قبل از طوفان ممکن است برای ایجاد یک واکنش مضطرب کافی باشد. ترس از آتش بازی در سگ هایی که از رعد و برق می ترسند نیز رایج است.

برای کمک به استرس سگ از رعد و برق باید:

  • هنگام مواجهه با این فوبیا، مهم است که سگ خود را به خاطر مضطرب بودن تنبیه نکنید و بیش از حد او را در آغوش نگیرید زیرا این امر می تواند مشکل را تشدید کند. تنبیه سگ فقط باعث ترس و اضطراب بیشتر او می شود، زیرا رعد و برق را نه تنها با ترس، بلکه مجازات نیز مرتبط می کند.
  • در آغوش گرفتن یا دلداری بیش از حد سگ خود نیز توصیه نمی شود زیرا به سگ شما می آموزد که رفتار مضطرب او برای شما مناسب و خوشایند است.
  • یکی از اولین کارهایی که باید برای سگی که از رعد و برق می ترسد انجام دهید این است که در هنگام طوفان مکان امنی برای او فراهم کنید. باکس سگ (که برای حمل و نقل سگ ها استفاده می شود)، زیر تخت یا صندلی، انتخاب های رایج برای مخفی شدن سگ هستند. سگ شما این مکان ها را انتخاب می کند زیرا باعث می شود که او احساس محافظت کند و صدایی که او را می ترساند کم می شود. اگر سگ شما قبلاً مکانی را انتخاب نکرده است، مکانی امن برای او محیا کنید. ممکن است بخواهید چند خوراکی در آن بگذارید تا او را تشویق کنید که در هنگام طوفان به آنجا برود.

ایجاد یک مکان امن برای سگ شما برای رفتن در طول طوفان به رفع برخی از علائم اضطراب کمک می کند اما به علت اصلی مشکل نمی رسد. این یک کار دشوار است و احتمالاً برای آن نیاز به تحقیق و مطالعه و یا کمک متخصص رفتارشناس حیوانات است . نکته کلیدی این است که سگ خود را نسبت به صدای رعد و برق یا سایر محرک های مرتبط با رعد و برق حساس نکنید. هرچه زودتر درمان را شروع کنید، سریعتر نتایج مثبت را مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده محصولات ضد استرس و ریلکسی سگ و گربه کلیک کنید.

آشنایی با عامل استرس سگ

حساسیت زدایی باید به تدریج انجام شود. اساساً می خواهید سگ خود را به صدای رعد و برق عادت دهید و آن را بدون استرس و عادی ببینید.

برای شبیه سازی رعد و برق واقعی، صدای رعد باید به طور نامنظم بیاید. در حالی که این کار را انجام می دهید، رفتار سگ خود را کنترل کنید. سعی کنید در حالی که سر و صدا وجود دارد، با بازی کردن یا انجام نوعی فعالیت لذت بخش، حواس او را پرت کنید. اگر سگ شما بیش از حد ترسیده است، باید شدت محرک رعد و برق خود را کم کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

این ممکن است یک فرآیند طولانی باشد که به صبر زیادی نیاز دارد. اما در نهایت سگ شما در طول طوفان بسیار راحت تر خواهد بود.

نکته ی بسیار مهم درباره سگ ها این است که اگر پیاده روی های روزانه انجام شوند و سگ شما تخلیه انرژی کاملی را تجربه کند میتواند نسبت به محرک های خارجی توجه کمتری داشته باشد.

مقاله از:

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!