نشانه بیماری قلبی سگ

10 نشانه بیماری قلبی در سگ و گربه

10 نشانه بیماری قلبی در سگ و گربه

بر کسی پوشیده نیست که همه ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم و می خواهیم مطمئن شویم که آنها در بهترین حالت سلامت هستند. بنابراین وقتی صحبت از بیماری قلبی در گربه‌ها و سگ‌ها می‌شود، متوجه می‌شویم که چگونه می‌تواند برای صاحبان حیوانات خانگی ترسناک باشد. خوشبختانه، درک نشانه بیماری قلبی در سگ و گربه می تواند جان آنها را نجات دهد.

علائم بیماری قلبی معمولا در سگ ها راحت تر و در گربه ها کمتر قابل تشخیص است. صرف نظر از این، اگر سگ یا گربه شما اخیراً غش کرده است، سرفه مداوم، مشکل در تنفس یا تورم شکم قابل توجه دارد، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

در مورد دامپزشک، مطمئن شوید که گربه یا سگ خود را حداقل سالی یک بار برای معاینه نزد دامپزشک مراقبت های اولیه می برید. یک معاینه منظم می تواند به راحتی علائم هشدار دهنده اولیه بیماری قلبی را در گربه ها یا سگ ها تشخیص دهد.

مراقبت پیشگیرانه بهترین نوع مراقبتی است که می توانیم به حیوانات خانگی خود ارائه دهیم. آموزش خود با منابع مفیدی مانند این صفحه در وب سایت ما نیز به اطمینان از زندگی طولانی، سالم و شاد کمک می کند.

برای دیدن مکمل های تقویت کننده قلب سگ و گربه کلیک کنید.

نشانه بیماری قلبی در سگ و گربه

چندین بیماری قلبی وجود دارد که گربه یا سگ شما می تواند به آن مبتلا شود، علائم همه معمولاً بسیار مشابه هستند. این به این دلیل است که بیماری قلبی لزوماً به معنای یک نوع بیماری خاص نیست، بلکه شامل طیف گسترده ای از مشکلات مرتبط با قلب است که می تواند گربه یا سگ شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر حیوان خانگی شما هر یک از علائم زیر را تجربه می کند، پیشنهاد می کنیم بلافاصله آنها را نزد دامپزشک خود ببرید.

  1. سرفه مداوم

وقتی می گوییم سرفه مداوم، منظورمان فقط یک یا دو روز سرفه نیست. سگ‌ها و گربه‌ها نیز مانند مردم می‌توانند به دلایل مرتبط با آلرژی، آسم یا حتی مشکلات سینوسی سرفه کنند. اما اگر حیوان خانگی شما سرفه ای داشته باشد که حداقل یک یا دو هفته طول بکشد، می تواند نشانه ای از بیماری قلبی در سگ و گربه باشد. این به این دلیل است که وقتی حیوان خانگی شما بیماری قلبی دارد، قلب احتمالاً خون کافی پمپاژ نمی کند، که می تواند باعث ذخیره مایع در ریه ها و در نتیجه سرفه شود.

  1. دشواری در تنفس

در حالی که تجمع مایع در ریه ها معمولا منجر به سرفه می شود، همچنین می تواند باعث مشکلات تنفسی در حیوان خانگی شما شود. این علائم در سگ ها بیشتر قابل توجه است، اما ممکن است در گربه ها نیز متوجه آنها شوید. حیوان خانگی شما ممکن است با دهان باز بایستد تا نفس بکشد، و حتی ممکن است به نظر مضطرب و مقاوم به دراز کشیدن برای استراحت باشد این میتواند نشانه بیماری قلبی در سگ و گربه باشد.

  1. غش کردن

دیدن سقوط حیوان خانگی شما می تواند هشدار دهنده باشد. بیماری قلبی می تواند باعث شود تعادل حیوان شما از بین برود یا به طور کامل هوشیاری خود را از دست بدهد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا گربه یا سگ شما ممکن است غش کند، اما بهتر است فوراً آنها را نزد دامپزشک ببرید تا علت این مشکل را بفهمید.

  1. تورم / اتساع شکم

بیشتر اوقات، تورم شکم زمانی اتفاق می‌افتد که گربه یا سگ شما دارای انگل‌های روده، انسداد معده یا تومور باشد. متأسفانه، گاهی اوقات این می تواند نشانه ای از بیماری قلبی در حیوان خانگی شما باشد. به دلیل تجمع مایع در شکم آنها از بیماری قلبی، معده گربه یا سگ شما متورم می شود و باعث می شود آنها شکم گلدانی به نظر برسند.

نشانه بیماری قلبی سگ

  1. تحمل کمتر ورزش

حتی اگر طرفدار ورزش نیستید، باید مطمئن شوید که حیوان خانگی شما به اندازه کافی از آن برای سالم ماندن استفاده می کند. یکی از علائم کمتر آشکار بیماری قلبی ممکن است عدم تمایل حیوان خانگی شما به ورزش باشد. اگر آنها پس از یک دور بازی شدید نفس نفس می زنند یا نفس می کشند طبیعی است، اما اگر زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند یا اصلاً نمی خواهند بازی کنند، این می تواند نشانه ای باشد که حیوان خانگی شما نیاز به معاینه دارد.

  1. سوفل قلب

درست مانند انسان ها، سگ ها و گربه های مبتلا به بیماری قلبی نیز می توانند چیزی به نام سوفل قلبی ایجاد کنند. به طور معمول وقتی به صدای ضربان قلب گوش می دهید، می دانید که ریتم «با-دوم، با-دوم» صدای یک قلب سالم است. با این حال، اگر صدای «هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه» وجود داشته باشد، به این معنی است که سوفل قلبی وجود دارد. خوشبختانه، تا زمانی که اندازه یا دلیل زمزمه خیلی شدید نباشد، انسان ها و حیوانات خانگی به طور یکسان می توانند زندگی سالم و عادی با آن داشته باشند.

  1. تغییر در ضربان قلب

اغلب اوقات، بدون کمک یک متخصص متوجه تغییری در ضربان قلب حیوان خانگی خود نمی‌شوید، اما می‌تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد. به عنوان مثال، ضربان قلب گربه معمولا بین 140 تا 220 ضربه در دقیقه است، در حالی که قلب سگ بین 60 تا 140 بار در دقیقه می‌زند. اگر ضربان قلب آنها خارج از محدوده طبیعی باشد، ممکن است نشان دهنده بیماری قلبی باشد.

  1. تغییر در وزن بدن

ما معمولاً به عنوان انسان، کاهش وزن را یک چیز خوب می‌دانیم، اما کاهش وزن سریع گربه یا سگ شما همان معنای مثبت را ندارد. وقتی حیوان خانگی شما بیماری قلبی دارد و به سرعت وزن زیادی از دست می دهد، به این دلیل است که یک ماده هورمون مانند در سطوح بالایی در هنگام نارسایی قلبی تولید می شود. این باعث کاهش وزن و عضله در حیوان خانگی شما می شود.

  1. بی قراری یا پنهان شدن

به طور معمول تشخیص اینکه سگ شما نسبت به گربه شما احساس خوبی ندارد، آسان تر است. سگ شما معمولاً زمانی که درد می‌کشد یا احساس بیماری می‌کند از شما پنهان می‌شود، به‌طور مشهودی مضطرب می‌شود. از سوی دیگر، گربه‌ها در استعداد خوبی هنگام بیماری در مخفی شدن دارند. به طور معمول بیماری قلبی در گربه‌ها بین سنین 4 تا 6 سالگی ظاهر می‌شود (اما ممکن است در هر زمانی رخ دهد)، بنابراین اگر متوجه شدید گربه‌تان به‌خصوص بیش از حد معمول منزوی‌تر است، دقت کنید.

  1. از دست دادن اشتها

اگر گربه یا سگ شما به طور غیرمنتظره غذا خوردن را متوقف کند، نشانه خوبی است که آنها احساس خوبی ندارند، اما همچنین می تواند نشانه ای از مشکلات قلبی باشد. گاهی اوقات حیوان خانگی شما ممکن است ساعت های زیادی غذا نخورد، و این اشکالی ندارد. با این حال، اگر آنها بیش از یک روز بدون غذا بمانند، می تواند مشکلاتی را به خصوص در گربه ها ایجاد کند. اگر گربه‌ها برای مدت طولانی غذا نخورند، اندام‌های غیر از قلب شروع به از کار افتادن می‌کنند، بنابراین اطمینان از دریافت مواد مغذی کافی ضروری است. نشانه ای که نشان می دهد گربه یا سگ شما احساس خوبی ندارد این است که آنها حتی از خوردن یکی از خوراکی های مورد علاقه خود امتناع کنند.

مقاله از:

10 Signs of Heart Disease in Dogs and Cats

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!