گربه حمام

چه زمانی و چگونه گربه را حمام کنیم؟

چه زمانی و چگونه گربه را حمام کنیم و چرا مهم است؟

 برای حمام کردن گربه به چه وسایلی نیاز دارم؟ آیا می توانم به گربه ام یاد بدهم که حمام را دوست داشته باشد؟ چگونه گربه ام را حمام کنم؟ دلایل حمام کردن گربه چیست؟ قبل از حمام کردن گربه، مهم است که به این فکر کنید که آیا حمام کردن ضروری است یا خیر. شاید راه حل بهتری وجود داشته باشد. دلایل واقعی گربه شما ممکن است به حمام نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • گربه شما یک بیماری پوستی دارد و دامپزشک شما حمام کردن در یک شامپوی طبی را توصیه می کند.
  • اگر گربه شما هجوم شدید کک دارد و پوشش آن پر از کک کند.
  • قسمت بزرگی از کت گربه شما گل یا سمی است که اگر لیسیده شود یا با برس جدا نشود ممکن است به گربه شما آسیب برساند.

آیا با حمام کردن گربه از شر کک هایش خلاص می شود؟

خیر، گربه ای که کک های زیادی دارد ممکن است برای از بین بردن کک ها نیاز به حمام داشته باشد، اما شست و شو  بهترین راه برای خلاص شدن از شر کک ها نیست. فقط 5 درصد از جمعیت کک ها در هر زمان روی حیوان خانگی شما هستند. 95 درصد دیگر در خانه شما زندگی می کنند. شست و شوی گربه فقط 5 درصد مشکل را برطرف می کند. یک راه بهتر برای از بین بردن کک، استفاده از داروهای پیشگیری کننده از کک و کنه (به صورت خوراکی) یا قطره (مقدار کمی مایع روی پوست پشت گردن گربه است).

دلایل حمام کردن گربه عبارتند از:

  • کت ضخیم با خاک کک.
  • کت پوشیده از ماده ای که اگر لیسیده شود به گربه شما آسیب می رساند.
  • بیماری های پوستی که با شامپوهای دارویی قابل درمان هستند.

شما می توانید گربه خود را برای تحمل آب آموزش دهید، اما لطفاً صبور باشید و اگر آموزش شما برنامه ریزی نشده است، از دامپزشک خود راهنمایی بگیرید. اگر نیاز به حمام فوری گربه دارید اما گربه شما آمادگی آن را ندارد، از دامپزشک خود کمک بخواهید. اگر گربه تان استرس گرفت دست از کار بکشید.

برای شست و شو  گربه به چه وسایلی نیاز دارم؟

اگر گربه شما نیاز به حمام دارد، برای حمام کردن گربه خود به تجهیزات زیر نیاز دارید. حتماً تمام وسایل خود را آماده و در جای خود قرار دهید، تا پس از شروع شست و شو ، گربه شما استرس کمی را تجربه کند.

  • می توانید از حمام انسانی یا سینک استفاده کنید. برای اینکه حمامتان لغزنده نشود، از یک تشک لاستیکی چوبی یا یک حوله استفاده کنید.
  • آب گرم – از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید. دمای آب را با چسباندن آرنج خود در آن آزمایش کنید – این همان تکنیکی است که برای آزمایش آب حمام نوزادان استفاده می شود. آرنج شما نسبت به دستان شما به دما
  • حساس تر است. پوست گربه فقط با آب بسیار کمی گرم شده مقابله می کند، فقط به اندازه ای که آن را از سرد بودن شوکه نکند.
  • یک ظرف پلاستیکی، کاسه یا سر دوش با محیطی ملایم – برای آبکشی
  • شامپو
  • یک حوله بزرگ برای خشک کردن گربه بعد از آن. حوله باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که گربه‌تان را بپیچید –، بنابراین این می‌تواند راهی مفید برای خشک کردن و ارامش دادن به آنها باشد.
  • یک شانه یا برس مناسب گربه – یک برس یا شانه سفت اما با انتهای نرم بهترین است

از چه شامپویی برای گربه ام استفاده کنم؟

اگر گربه خود را به دلیل بیماری پوستی خاصی شست و شو میدهید، همیشه از درمان های توصیه شده توسط دامپزشک خود استفاده کنید. اگر از شامپوی آماده استفاده کنید که برای شرایطی که درمان می‌کنید نامناسب است، می‌توانید ضرر بیشتری داشته باشید. برای مثال اگر گربه شما قارچ پوستی دارد باید از شامپوهای ضد قارچ استفاده کنید. اگر دچار قارچ پوستی نیست و از شامپوی ضد قارچ استفاده می کنید ممکن است برای سلامتی پوستش مضر باشد.
اگر گربه خود را حمام می کنید تا از شر لجن، کثیفی یا سموم خلاص شوید، یک شامپوی ملایم مخصوص گربه بهترین حالت است. لطفا از شامپو انسان استفاده نکنید. شامپوهای انسانی می توانند پوست گربه ها را تحریک کنند.

برای دیدن شامپوهای مخصوص گربه کلیک کنید.

هر چند وقت یکبار باید گربه را حمام کرد؟

بیشتر گربه ها اصلاً نیازی به شست و شو ندارند. اگر گربه شما نیاز به حمام دارویی دارد، توصیه های دامپزشک خود را دنبال کنید. گربه هایی که حمام های دارویی دریافت می کنند ممکن است در مراحل اولیه درمان نیاز به حمام مکرر داشته باشند.
گربه خود را فقط به دلایل غیرپزشکی در صورت لزوم و البته نه بیشتر از یک بار در ماه حمام کنید. حمام کردن بیش از حد گربه می تواند چربی طبیعی روی پوست گربه شما را مختل کند و باعث تحریک پوست شود.

آیا گربه ها بعد از شست و شو احساس بهتری دارند؟

بیشتر گربه‌ها از حمام کردن احساس اضطراب و استرس می‌کنند زیرا از آب بیزارند. اگر نیاز به حمام کردن گربه دارید، ضروری است که توصیه های ما را در مورد نحوه شستشوی ایمن و با حداقل استرس دنبال کنید

چگونه به گربه ام یاد بدهم که حمام را دوست داشته باشد؟

هدف این است که به گربه خود بیاموزید که بودن در آب با نظارت شما ایمن و حتی لذت بخش است. هر بار که گربه‌تان را حمام می‌کنید –با غذا یا یک اسباب‌بازی مورد علاقه‌ اش – شروع به ارتباط دادن این فعالیت با چیزهای مطلوب کنید تا با ترس یا ناراحتی مواجه نشود. صبور باشید و به تدریج نسبت به حمام کردن حیوان خانگی خود در طی چند هفته حساسیت زدایی کنید.

اگر گربه شما گل آلود است، ممکن است مجبور شوید شست و شو را با فوریت بیشتری انجام دهید.

  • گربه خود را با آب آشنا کنید
    اگر گربه شما به نظافت عادت دارد، پس معرفی آب گام بزرگی نیست. توصیه می کنیم همه گربه ها را مرتباً با برس نظافت کنید – برای گربه های مو کوتاه هر هفته و برای گربه های مو بلند روزانه. این یک راه عالی برای پیوند با گربه شما است. گربه‌های آسیب‌دیده، مبتلا به آرتروز یا اضافه وزن ممکن است برای اصلاح خود بدون کمک شما مشکل داشته باشند، بنابراین خوب است به آنها کمک کنید تا زودتر به نظافت عادت کنند.
  • هنگامی که گربه شما با نظافت خشک در فضای حمام راحت است، می توانید به تدریج آب را وارد کنید. برای شروع، برس نظافت را کمی خیس کنید.
    هرگز آب را عمیق تر از ارتفاع شکم گربه خود نداشته باشید.

چگونه گربه ام را بعد از حمام خشک کنم؟

بیشتر گربه ها صداهای بلند را دوست ندارند، بنابراین سشوار گزینه خوبی نیست. هوایی که از آن خارج می شوند می تواند بسیار گرم باشد، بنابراین برای خشک کردن گربه شما نامناسب است. بهترین روش برای خشک کردن گربه حوله بزرگ است. می‌توانید گربه‌تان را با حوله بپیچیدو ارام اب بدنش را خشک کنید. برخی از گربه ها قرار گرفتن در حوله را آرامش بخش می دانند. حیوان خانگی خود را تا زمانی که کاملا خشک شود در یک محیط گرم نگه دارید.

گربه من نیاز فوری به حمام دارد اما به آب عادت ندارد – چه کار کنم؟

گربه ها را می توان بدون آموزش حمام کرد، در صورت لزوم. آنها را روی یک سطح خشک قرار دهید. آب را در یک کاسه جداگانه بگذارید و از یک کاسه یا فنجان برای خیس کردن گربه خود استفاده کنید. آب را به آرامی از کاسه بریزید

گربه من حمام کردن را دوست ندارد – چه کار کنم؟

هرگز با گربه خود مبارزه نکنید – اگر دم گربه شما شروع به تکان دادن کرد، گوش هایش به سمت سرشان برگشت، یا شروع به تقلا کردند – فوراً کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. این عادلانه نیست که به گربه خود استرس وارد کنید، و اگر ادامه دهید احتمالاً خراشیده یا گاز گرفته می شوید.

اگر گربه شما به شدت نیاز به شست و شو دارد، ما یک آرایشگر حیوانات با تجربه را توصیه میکنیم. کارکنان دامپزشکی و نظافت کنندگان خوب و آگاه در برخورد با گربه ها به شیوه ای اطمینان بخش مجرب هستند.

بیشتر گربه ها نیازی به حمام ندارند، آنها در تمیز نگه داشتن خود خوب هستند. به عنوان یک قاعده، گربه ها ایستادن در آب یا خیس شدن را دوست ندارند، بنابراین لطفاً گربه خود را بدون دلیل موجه حمام نکنید.

مقله از:

Can I Give My Cat a Bath?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!