چاقی سگ گربه

چاقی سگ و گربه اشکالی دارد؟

آیا چاقی سگ و گربه اشکالی دارد؟

تعداد کمی از بیماری ها در حیوانات خانگی مدرن ناشی از رژیم غذایی هستند. یکی از استثناهای احتمالی در این مورد چاقی است که در نهایت به دلیل مصرف کالری بیشتر از نیاز سگ یا گربه ایجاد می شود. کالری اضافی از هر منبعی به چاقی سگ و گربه کمک می کند.

خطر چاقی برای سگ ها:

چاقی عبارت است از مقدار بیش از حد چربی بدن که منجر به اختلال در سلامت یا عملکرد بدن شود. در افراد، این به طور کلی به عنوان 20 تا 25٪ بالاتر از وزن ایده آل شناخته می شود. این میزان بیش از حد، در سگ ها نیز مهم است. یک مطالعه مادام‌العمر در سگ‌ها نشان داد که حتی سگ‌هایی با اضافه وزن متوسط ​​در معرض خطر بیشتری برای عوارض زودرس قرار دارند. این سگها زودتر از خواهر و برادرهای لاغر خود برای مشکلات مزمن سلامتی نیاز به دارو داشتند. میانگین تفاوت BW بین گروه ها تقریباً 25٪ بود.

خطر چاقی برای گربه ها:

گربه های چاق همچنین با خطرات بیشتری برای سلامتی مواجه هستند، از جمله افزایش خطر ابتلا به آرتریت، دیابت شیرین، چربی کبد و مرگ و میر زودرس. خطر ابتلا به دیابت در گربه های دارای اضافه وزن حدود 2 برابر و در گربه های چاق حدود 4 برابر افزایش می یابد. به نظر می رسد تغییر ترشح آدیپوکین مکانیسم مهمی برای ارتباط بین BW اضافی و بسیاری از بیماری ها باشد.

مشکلات چاقی در گربه

مشکلات چاقی گربه

چگونه چاقی را در سگ و گربه اصلاح کنیم؟

مدیریت چاقی شامل اصلاح تغذیه و همچنین اصلاح رفتار است. افزایش مصرف پروتئین همراه با کاهش کالری دریافتی، از دست دادن چربی بدن را تسهیل می کند و در عین حال از دست دادن توده بدون چربی بدن را به حداقل می رساند. محدود کردن غذاها به 10 درصد کالری دریافتی و افزایش ورزش هر دو به مدیریت موفق BW کمک می کنند.

چاقی چیست؟

سگ ها زمانی که وزنشان 10 تا 30 درصد بالاتر از وزن ایده آل بدنشان باشد، اضافه وزن در نظر گرفته می شوند.چاقی زمانی تشخیص داده می شود که وزن سگ از 30 درصد وزن ایده آل بدنش تجاوز کند. گربه ها از استاندارد مشابهی پیروی می کنند.

چاقی سگ

چه چیزی باعث چاقی در حیوانات خانگی می شود؟

چربی بافت نسبتاً غیرفعال در نظر گرفته می شد که به سادگی کالری اضافی انرژی را ذخیره می کرد و به توده بدن اضافه می کرد. چربی هورمون‌های التهابی ترشح می‌کند و استرس اکسیداتیو را بر روی بافت‌های بدن ایجاد می‌کند، هر دو فرآیندی که به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. در حال حاضر چاقی به طور کلی به عنوان یک بیماری التهابی مزمن و سطح پایین در نظر گرفته می شود.

دانستن بیشتر در مورد چاقی حیوانات خانگی می تواند به سرپرستان آنها کمک کند تا وزن مناسبی را در حیوانات خانگی خود حفظ کنند. وزن سالم برای سلامت طولانی مدت مهم است و همچنین یک عامل کلیدی در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مختلف است.

1.ژنتیک

تحقیقات، نشان می دهد که چاقی یک ویژگی بسیار ارثی است. مشاهداتی که به نظر می رسد برخی از نژادهای سگ تمایل بیشتری به چاق شدن دارند، نشان می دهد که ژنتیک در افزایش وزن نقش دارد و با مشاهدات انجام شده در افراد مطابقت دارد.

تحقیقات در مورد ژنتیک چاقی در گربه ها کمی متفاوت است. گربه‌های مو کوتاه خانگی – گربه‌های دورگه – در معرض خطر بیشتری برای چاقی هستند در حالی که نژادهای مو بلند کمتر در معرض خطر چاقی هستند.

2.علل مرتبط با سرپرست

همانطور که مردم حیوانات خانگی خود را دوست دارند، ممکن است ناآگاهانه در چاقی حیوان خانگی خود نقش داشته باشند. کاهش ساعات ورزش هفتگی ، باعث خطر بیشتر چاقی در حیوانات خانگی می شود. محققان به این نتیجه رسیدند که در مطالعه خود، عوامل مربوط به سرپرست در ایجاد چاقی مهمتر از عوامل مرتبط با سگ مانند نژاد، سن یا وضعیت تولید مثل هستند.

 بسیاری از صاحبان وضعیت بدن حیوانات خاگی خود (سگ، گربه) را دست کم می گیرند، که منجر به این تصور نادرست می شود که حیوانات خانگی آنها در حالی که واقعاً اضافه وزن دارند، وضعیت بدنی طبیعی دارند. خبر خوب در اینجا این است که چندین نمودار وضعیت بدن معتبر وجود دارد که استفاده از آنها برای دامپزشکان و صاحبان آسان است.

بسیاری از کلینیک های دامپزشکی اکنون این ارزیابی را به عنوان بخشی از معاینه فیزیکی خود در نظر می گیرند و اغلب این منابع را با مشتریان به اشتراک می گذارند تا به آنها کمک کند تشخیص دهند که وزن حیوان همراهشان چه زمانی مشکل ساز می شود.

کمک به حیوان خانگی خود برای کاهش وزن

چاقی یکی از معدود بیماری هایی است که صاحبان حیوانات همراه می توانند بر آن تأثیر بگذارند، اما سفری است که می تواند چندین ماه طول بکشد. حفظ کاهش وزن نیازمند هوشیاری و تعهد است.

تغییر سبک  زندگی سگ یا گربه باعث کاهش وزن می شود یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای کمک به کاهش وزن حیوان خانگی تغییر رژیم غذایی و بیشتر کردن ساعات فعالیت بدنی او است. رژیم های غذایی تر نیاز به دامپزشک دارند و تقریباً همیشه گران تر از غذاهای خشک مناسب کاهش وزن هستند.

سایر استراتژی های کاهش وزن برای سگ ها و گربه ها عبارتند از:

حفظ کاهش وزن

کاهش وزن، چه در حیوانات خانگی یا خودمان، حفظ آن دشوار است. دانشمندان دریافته اند که بدن ما ترموستات وزن خاصی دارد و در مواجهه با کاهش وزن – یا حتی افزایش وزن – بدن ما تلاش می کند وزن ثابتی را حفظ کند. اگرچه این اثر می تواند ما را از اضافه وزن محافظت کند، ترموستات می تواند به وضعیت اضافه وزن یا چاقی بازنشانی شود و بر توانایی ما برای دستیابی یا حفظ کاهش وزن تأثیر بگذارد. یادگیری نحوه تنظیم ترموستات برای حفظ تیپ بدنی لاغرتر موضوع یک مطالعه مداوم در افراد است و در نهایت می تواند به حیوانات خانگی ما نیز کمک کند.

مقاله از:

Understanding Obesity, Weight Loss in Dogs and Cats

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!