مشکلات کبد سگ گربه

پرسش و پاسخ در مورد مشکلات کبد سگ و گربه

مشکلات کبد سگ و گربه

سگ یا گربه شما ممکن است عضوی بسیار بادوام از خانواده به نظر برسد، اما آنها می توانند از بسیاری از مشکلات سلامتی مشابه هر انسان در خانواده شما رنج ببرند، از جمله مشکلات کبدی. هنگامی که مشکلی برای این اندام حیاتی رخ می دهد، باید مطمئن شوید که حیوان خانگی شما زودتر مراقبت مناسب را دریافت می کند. مشکلات کبد سگ و گربه میتواند برای زندگی آنان خطرناک باشد.

هنگامی که بدانید چگونه علائم بالقوه مشکلات کبدی را تشخیص دهید و چه نوع مراقبت هایی ممکن است به رشد مجدد حیوان خانگی شما کمک کند، می توانید از سلامت کبد سگ یا گربه خود محافظت کنید و اقدامات لازم را ترتیب دهید. با این پاسخ به برخی از سوالات متداول در مورد مشکلات و راه حل های کبد سگ و گربه شروع کنید.

چرا سگ ها و گربه ها مشکلات کبدی را تجربه می کنند؟

سگ ها و گربه ها می توانند بسیاری از مشکلات کبدی مشابه و به دلایل مشابه را داشته باشند. مصرف برخی داروها، سموم خانگی یا حتی انواع خاصی از هاگ های کپک می تواند باعث آسیب حاد کبدی شود. یک تصادف آسیب زا همچنین می تواند به کبد آسیب برساند و توانایی آن را برای انجام وظایف گوارشی و متابولیک کاهش دهد.

همه چیز درباره بیماری کبدی و هپاتیک گربه

اختلالات مزمن کبدی نیز می تواند سگ ها و گربه ها را تحت تاثیر قرار دهد. در یک مشکل رایج، کبد چرب ممکن است زمانی ایجاد شود که سگ یا گربه رژیم غذایی بسیار پرچرب مصرف کند. به اندازه کافی عجیب، زمانی که حیوان خانگی غذا خوردن را به طور کامل متوقف می کند نیز ممکن است اتفاق بیفتد (محرک، تخلیه چربی ذخیره شده در سراسر بدن، با تجمع چربی در کبد است).

علائم بیماری کبدی سگ

برای دیدن غذاهای هپاتیک سگ و گربه کلیک کنید.

هپاتیت مزمن یا التهاب کبد اغلب در سگ ها به عنوان نتیجه یک عفونت ویروسی رخ می دهد. این وضعیت می تواند منجر به زخم شدن کبد و آسیب دائمی کبد به شکل فیبروز یا سیروز شود. (این مراحل پیشرفته در گربه‌ها بسیار کمتر اتفاق می‌افتد.) گربه‌ها و سگ‌ها نیز ممکن است تومورهای کبدی یا کیست ایجاد کنند.

بیماری کبد در سگ ها و گربه ها ممکن است در کنار سایر بیماری های زمینه ای (یا به عنوان یک عارضه جانبی) رخ دهد. دیابت، مشکلات مجرای صفراوی، بیماری کیسه صفرا و پانکراتیت نیز می توانند بر عملکرد کبد تأثیر بگذارند.

چگونه می توانید مشکلات کبدی بالقوه را در سگ یا گربه خود تشخیص دهید؟

سگ ها و گربه ها هر دو علائم مشابهی را هنگام مبارزه با مشکلات کبدی نشان می دهند. علائم شایع عبارتند از افزایش تشنگی، از دست دادن علاقه به غذا، کاهش وزن، استفراغ، اسهال و ضعف یا بی حالی. ادرار یا مدفوع ممکن است حاوی خون باشد. گربه ها ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی مخفی شوند.

علائم و تشخیص بیماری کبدی در سگ و گربه

زردی اغلب گربه‌ها و سگ‌هایی را که دچار مشکلات شدید کبدی شده‌اند، مبتلا می‌کند. به دنبال زردی پوست، چشم، لثه یا زبان باشید. از آنجایی که کبد نقش مهمی در لخته شدن خون بازی می کند، حیواناتی که به بیماری کبد مبتلا می شوند ممکن است دچار خونریزی بینی یا کبودی شوند.

چرا مشکلات کبد سگ و گربه نیاز به توجه فوری دامپزشکی دارد؟

مشکلات کبدی بدون تشخیص و درمان سریع توسط دامپزشک ماهر می تواند منجر به عوارض جدی یا حتی کشنده شود. یکی از این عوارض شامل یک اختلال مغزی به نام انسفالوپاتی کبدی است که در آن مغز مقادیر فزاینده ای از سموم را ذخیره می کند. این وضعیت می تواند همه چیز را از افسردگی گرفته تا تشنج ایجاد کند.

پرسش-و-پاسخ-در-مورد-مشکلات-کبد-سگ-و-گربه-02

چگونه دامپزشکان مشکلات کبدی را تشخیص و درمان می کنند؟

دامپزشکان می توانند مشکلات کبدی در گربه ها و سگ ها را از طریق ترکیبی از تکنیک ها تشخیص دهند. یک بررسی خارجی ساده از علائمی مانند زردی می تواند دامپزشک را در مورد چنین مسائلی آگاه کند. تکنیک های تصویربرداری اولتراسوند یا اشعه ایکس می تواند تغییرات در ساختار کبد را آشکار کند. آزمایشات آزمایشگاهی می توانند علائم عملکرد ضعیف کبد را تشخیص دهند.

درمان مشکل کبد سگ یا گربه به علت اصلی آن بستگی دارد. حیوانات خانگی که از بیماری کبد چرب رنج می برند ممکن است به ترکیبی از یک رژیم غذایی کم چرب و یک برنامه ورزشی نیاز داشته باشند تا به آنها کمک کند چربی اضافی را به طور ایمن دفع کنند. دامپزشک شما همچنین ممکن است داروها را تجویز کند یا مکمل هایی مانند خار مریم را توصیه کند.

برای دیدن مکمل های تقویت کبد در سگ و گربه کلیک کنید.

حیوان خانگی مبتلا به بیماری عفونی کبدی ممکن است برای مهار عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. حیوانات خانگی که از کیست ها یا تومورهای کبدی رنج می برند ممکن است برای برداشتن این رشد غیرطبیعی به جراحی نیاز داشته باشند.

مقاله از:

Dog and Cat Liver Problems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!