مشکلات چاقی گربه

مشکلات چاقی در گربه

مشکلات چاقی در گربه

درصد زیادی از گربه ها دارای اضافه وزن تا چاق هستند. از مشکلات چاقی گربه  استئوآرتریت، بیماری کلیوی، بیماری پوستی، مقاومت به انسولین و دیابت شیرین، نئوپلازی و سنگ‌های ادراری مرتبط است.

 به نظر می رسد مشکلات سلامتی در بین این دو گونه کمی متفاوت است، که ممکن است به دلیل برخی تفاوت های ذاتی در محیط هورمونی دخیل در چاقی باشد که بین سگ و گربه متفاوت است.

دلایل چاقی کاملاً مشهود نیست زیرا متغیرهای مختلفی در ایجاد آن دخیل هستند، که به نسبت های همه گیر در جمعیت حیوانات خانگی ما رسیده است. عوامل اصلی دخیل را می توان به عوامل موثر بر متابولیسم انرژی و عواملی که بر دریافت و جذب انرژی تأثیر می گذارد تقسیم کرد.

مشکل اصلی سلامتی ناشی از چاقی در گربه ها و سگ ها

چاقی یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی در بین گربه ها است. علاوه بر وزن اضافی، چاقی منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر می شود. بیایید به ده مورد از رایج ترین مشکلات سلامتی ناشی از چاقی در حیوانات خانگی عزیزمان نگاه کنیم.

  1. دیابت شیرین

چاقی می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و در نهایت به دیابت تبدیل شود. این بیماری مزمن نیاز به مدیریت دقیق دارد و می تواند کیفیت زندگی حیوان خانگی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. گربه هایی که دچار دیابت می شوند باید از غذای مخصوص بیماران دیابتی استفاده کنند و با توجه به تشخیص پزشک ممکن است نیاز به تزریق انسولین داشته باشند.

  1. آرتریت و مشکلات مفصلی

 وزن اضافی مفاصل را تحت فشار قرار می دهد که منجر به آرتریت و سایر مشکلات اسکلتی عضلانی می شود. حیوانات خانگی مبتلا به آرتریت اغلب درد، کاهش تحرک و مشکل در انجام فعالیت های روزمره را تجربه می کنند. مشکلات مفصلی یکی از مرسومترین مشکلات چاقی گربه ها است. گربه هایی که کم تحرک می شوند با خطر افسردگی نیز رو به رو خواهند بود.

آب درمانی برای کم کردن دردهای مفصلی گربه
آب درمانی برای کم کردن دردهای مفصلی گربه

  1. بیماری قلبی

چاقی خطر بیماری قلبی را در گربه ها  افزایش می دهد. این می تواند منجر به شرایطی مانند فشار خون بالا شود که می تواند فشار بی مورد بر قلب وارد کند و در طول زمان منجر به نارسایی قلبی شود. توصیه می شود گربه های بالای 4 سال را برای معاینات قلب و گرفتن فشار خون نزد دکتر ببرید.

  1. مشکلات تنفسی

حمل وزن اضافی می تواند باعث مشکل در تنفس شود، به خصوص در نژادهای پرشین و گربه هاب فلت فیس. دشواری در تنفس می تواند ورزش را چالش برانگیزتر کند و سپس کاهش وزن اضافی را سخت تر کند.

  1. بیماری کبد

چاقی می تواند منجر به لیپیدوز کبدی یا بیماری کبد چرب شود. این زمانی اتفاق می افتد که چربی در کبد انباشته می شود و می تواند به طور جدی بر سلامت کلی حیوان خانگی شما تأثیر بگذارد.

برای دیدن مقالات بیشتر در مورد مشکلات کبدی کلیک کنید.

  1. مشکلات پوستی

 حیوانات خانگی دارای اضافه وزن ممکن است در نظافت صحیح خود دچار مشکل شوند که منجر به بیماری های پوستی و عفونت می شود. علاوه بر این، چین های پوست در حیوانات خانگی چاق می تواند چین هایی ایجاد کند که عفونت ها در آن رشد کنند.

  1. کاهش امید به زندگی

مطالعات نشان داده اند که حیوانات خانگی دارای اضافه وزن طول عمر کوتاه تری نسبت به همتایان لاغر خود دارند. چاقی خطر ابتلا به شرایط تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد و در نهایت باعث کاهش طول عمر حیوان خانگی می شود.

  1. اختلالات گوارشی

چاقی می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست شود که با کمبود فعالیت بدنی تشدید می شود. همچنین می تواند خطر بیماری هایی مانند پانکراتیت را افزایش دهد.

برای کمک به گربه هایی که مشکلات گوارشی دارند استفاده از پروبیوتیک ها و مکمل های دایجست توصیه می شود.

  1. کاهش عملکرد سیستم ایمنی

 یک حیوان خانگی دارای اضافه وزن ممکن است سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، که آنها را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها می کند. این می تواند منجر به کاهش کیفیت زندگی و افزایش صورت حساب های دامپزشکی شود.

  1. کاهش کیفیت زندگی

فراتر از مسائل خاص سلامتی، چاقی کیفیت زندگی کلی حیوان خانگی را کاهش می دهد. آن‌ها ممکن است برای لذت بردن از فعالیت‌هایی که زمانی دوست داشتند، مشکل داشته باشند و حرکات ساده مانند بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد.

پیشگیری و رسیدگی به چاقی در حیوانات خانگی شما برای رفاه کلی و طول عمر آنها بسیار مهم است. ورزش منظم، کنترل وعده غذایی، و یک رژیم غذایی متعادل که متناسب با نیازهای خاص آنها باشد، می تواند کمک زیادی به حفظ وزن سالم داشته باشد. با دامپزشک خود برای مشاوره شخصی در مورد تناسب اندام و شادی حیوانات خانگی خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید، یک حیوان خانگی سالم، یک حیوان خانگی خوشحال است!

مشکلات چاقی گربه

چگونه بفهمیم گربه ما اضافه وزن دارد؟

  1. تغییر در شکل بدن آنها معمولا راحت ترین راه برای مشاهده وزن گربه شما است.
  2. باید بتوانید ستون فقرات آنها را زیر لایه نازکی از چربی روی پشت آنها احساس کنید.

به گربه چاق چه غذای بدهیم؟

اگر گربه شما اضافه وزن دارد، مهم است که او  را با رژیم غذایی تعیین شده توسط دامپزشک تغذیه کنید. گربه های دارای اضافه وزن باید با وعده‌های غذایی غنی از مواد مغذی و خوراکی‌های متوسط ​​تغذیه شوند تا شانس اضافه وزن در آنها به حداقل برسد. غذاهای چرب اضافی و ضایعات سفره یکی از دلایل رایج افزایش وزن در گربه ها هستند و برای کمک به کاهش وزن حیوان خانگی شما باید از مصرف آنها اجتناب کنید. به طور کلی برای محدود کردن غذاهای چرب و پرکالری، حذف غذاهای اضافی و ضایعات سفره مهم است.

چگونه به گربه چاق خود در کاهش وزن کمک کنید؟

درست مانند انسان ها، رژیم غذایی و ورزش به گربه شما کمک می کند وزن کم کند و سلامت کلی او را بهبود بخشد. رژیم غذایی معمولاً علت اصلی چاقی حیوانات خانگی است و باید طبق راهنمایی دامپزشک مدیریت شود. ورزش برای گربه ها به معنی بازی های گروهی و تعاملی است. بازی های تعاملی گربه شما را سر ذوق می آورد و باعث می شود انرژی بیشتری اعمال کند و چربی اضافی خود را بسوزاند.

مقاله از:

Top 10 Health Problems Caused by Obesity in Cats and Dogs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!