مولتی ویتامین سگ

پرسش و پاسخ درمورد مولتی ویتامین سگ

پرسش و پاسخ درمورد مولتی ویتامین سگ:

بسیاری از افراد از مکمل های غذایی یا ویتامین ها استفاده می کنند. و به طور فزاینده ای، آنها احتمالا آنها را به حیوانات خانگی خود نیز می دهند. حدود یک سوم سگ ها و گربه ممکن است ویتامین  یا مکمل دریافت کنند. رایج‌ترین آنها مولتی ویتامین سگ، مکمل‌هایی برای حمایت از مفاصل آرتروز و اسیدهای چرب برای کاهش ریزش و بهبود درخشش پوشش هستند. صاحبان حیوانات خانگی همچنین ممکن است پروبیوتیک ها را برای کاهش مشکلات گوارشی یا آنتی اکسیدان ها برای مقابله با اثرات پیری، مانند اختلال عملکرد شناختی، تجویز کنند.

آیا سگ من به ویتامین نیاز دارد؟

اکثر سگ ها یک رژیم غذایی کامل و متعادل – از جمله ویتامین ها و مواد معدنی لازم – را از غذای سگ فرآوری شده(غذای خشک با کیفیت) دریافت می کنند. سگ هایی که با رژیم غذایی خانگی تغذیه می شوند ممکن است نیاز به مولتی ویتامین سگ داشته باشند.

برای دیدن مکمل های مولتی ویتامین سگ کلیک کنید.

آیا ویتامین برای سگ خطری دارد؟

احتمالا. به گفته سازمان غذا و دارو و دامپزشکان، اگر حیوانی قبلاً رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دریافت میکند، ممکن است مضر باشد.

کلسیم بیش از حد می تواند باعث مشکلات اسکلتی، به ویژه در توله سگ های نژاد بزرگ شود. ویتامین A بیش از حد می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و باعث کم آبی بدن و درد مفاصل شود. ویتامین D بیش از حد می تواند سگ را وادار به توقف غذا کند، به استخوان ها آسیب برساند و باعث آتروفی عضلات شود.

مولتی ویتامین سگ

آیا مکمل های سگ برای آنها مفید هستند؟

دامپزشکان می گویند این بستگی به این دارد که مکمل برای چه چیزی استفاده شود و چگونه تولید شود. آزمایشات بالینی نادر است.

مکمل‌های گلوکزامین-کندرویتین که معمولاً به سگ‌های مبتلا به استئوآرتریت داده می‌شود، نتایج متفاوتی را در آزمایش‌ها بر روی انسان و حیوان نشان میدهد. مطالعه‌ای که در سال 2007 در مجله دامپزشکی منتشر شد، نتیجه گرفت که سگ‌هایی که تحت درمان با گلوکزامین-کندرویتین سولفات قرار گرفتند، پس از 70 روز درمان، درد کمتر و تحرک بیشتری نشان دادند.

اما یک مطالعه در سال 2006 برای مؤسسه ملی سلامت گلوکزامین/کندرویتین مداخله آرتریت کارآزمایی به این نتیجه رسید که مکمل‌ها در انسان‌هایی که درد خفیف دارند مؤثر نیستند. کسانی که درد متوسط تا شدید دارند ممکن است فوایدی دیده باشند، اما به دلیل کوچک بودن این گروه، محققان خواستار مطالعات بیشتری شدند.

اسیدهای چرب می توانند به ظاهر بهتر کت(پوشش مویی) کمک کنند. بر اساس مطالعه ای که در مجله آمریکایی تحقیقات دامپزشکی منتشر شده است، مکمل های نظیر روغن ماهی نیز می توانند التهاب را کاهش دهند.

دامپزشکان می گوید، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E نیز التهاب را کاهش می دهند و به سگ های پیر با مشکلات حافظه کمک می کنند.

چگونه مکمل سگ را انتخاب کنم؟

  • به دنبال برندی باشید که در یک زمینه تخصص دارد.
  • برچسب ها را بخوانید نام عنصر مورد نظر خود را بدانید تا فریب صداهای مشابه را نخورید.
  • به دنبال تعداد زیادی روی محصول باشید، نشانه این است که شرکت چک های کنترل کیفیت را تنظیم کرده است.
  • مراقب ادعاهایی باشید که خیلی خوب به نظر می‌رسند و نمی‌توانند درست باشند، مانند وعده‌هایی برای کاهش بیماری‌هایی مانند پاروویروس، سرطان، و دیسپلازی هیپ.
  • به دنبال گواهینامه از سازمانی باشید که به طور مستقل محتوای مکمل را تأیید کرده است.

مکمل های موجود در غذای سگ کامل است؟

برچسب را بررسی کنید تا ببینید واقعاً چه مقدار از یک ماده در غذا وجود دارد. برخی از غذاهای سگ بالغ حاوی گلوکزامین/کندرویتین هستند، اما به دلیل مقررات دولتی که مقدار آن را محدود می کند، معمولاً دوز درمانی نیست.

از سوی دیگر، غذای سگ تجویزی ممکن است حاوی سطوح درمانی مکمل باشد. سایر غذاهای سگ ممکن است حاوی مواد گیاهی مانند زغال اخته برای جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری یا DHA برای تقویت رشد شناختی در توله سگ ها باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!