نکات مراقبت از پنجه سگ

نکات مراقبت از پنجه سگ چیست؟

پنجه های سالم بخش مهمی از سلامت سگ شما هستند. پاها و پنجه های سگ شما وزن بدن آنها را تحمل می کند و برای فعالیت های روزانه آنها ضروری است. بالشتک و  پنجه های سگ از پوست، استخوان، تاندون، بافت همبند و رگ های خونی تشکیل شده است. بنابراین مراقبت از پنجه سگ ها بسیار ضروری است.

پدها که از چربی ها و الیاف الاستیک تشکیل شده اند، به محافظت از مفاصل و استخوان های سگ شما در برابر ضربه کمک می کنند، از بافت های داخل پنجه او محافظت می کنند و به سگ شما اجازه می دهند به راحتی در اطراف حرکت کند.

رایج ترین مشکلات پنجه سگ، علائم و درمان مشکلات پنجه سگ

پدها همچنین به سگ ها کمک می کند تا بفهمند روی چه سطحی راه می روند و دمای بدن خود را تنظیم کنند.

برای مراقبت از پنجه سگ چکار کنیم؟

  • به طور مرتب پنجه ها را چک کنید:

اجسام خارجی مانند سنگریزه، علف های هرز، خار و تکه های شیشه می توانند در پنجه ها قرار گیرند. سعی کنید به طور مرتب پنجه های سگ خود را بررسی کنید، برای مراقبت از پنجه سگ به خصوص بعد از بیرون رفتن، با استفاده از موچین، هر گونه زباله را به آرامی پاک کنید.

  • مرتب تمیز کنید:

برای مراقبت از پنجه سگ باید به محض ورود از بیرون آنها را پاک کنید یا بشویید. در زمستان، این کار باعث می شود تا محصولات یخ زدا یا یخ گیر کرده را از بین ببرد. برف به گلوله های یخی تبدیل می شود که بین بالشتک های پنجه آنها گیر می کند. یک پارچه خیس شده در آب گرم و ماساژ ملایم می تواند به شل شدن یخ کمک کند.

  • آلرژی را بررسی کنید:

برخی از سگ ها ممکن است به انواع خاصی از چمن آلرژی تماس داشته باشند. سگ ها همچنین می توانند به گرده ها و درختان حساسیت فصلی داشته باشند که می تواند منجر به تورم پنجه ها شود. تمیز نگه داشتن پنجه های آنها به جلوگیری از این امر کمک می کند.

دلایل ترک خوردن پنجه و پاستیل

  • لیسیدن شدید را بررسی کنید:

سگ ها گاهی اوقات به عنوان بخشی از خود آراستگی پنجه های خود را می لیسند. اما اگر لیسیدن شدید و ثابت باشد، ممکن است مشکلات سلامتی زمینه ای وجود داشته باشد. این موارد شامل جراحات و درد، آلرژی، درماتیت یا انگل هایی مانند شپش یا کک می شود.

برخی از سگ ها حتی ممکن است پنجه های خود را لیس بزنند که درد در قسمت دیگری از بدنشان باشد. گاهی اوقات لیسیدن می تواند یک مسئله رفتاری مانند اضطراب یا رفتار وسواسی اجباری باشد. برای دیدن دامپزشک خیلی منتظر نمانید. رطوبت ناشی از لیس زدن مکرر می تواند منجر به عفونت باکتریایی یا مخمری شود.

  • اصلاح موهای پنجه:

پنجه های سگ باید مرتباً مرتب شوند. ناخن های بلند می تواند به سگ شما آسیب برساند و راه رفتن او را مختل کند. ناخن های سگ شما وقتی روی یک سطح صاف می ایستند نباید با زمین برخورد کنند. دفعات پیرایش به نژاد و میزان فعالیت سگ شما بستگی دارد. به طور کلی ناخن ها را باید هر ماه کوتاه کرد.

  • پد و بالشتک ها را مرطوب کنید:

اگر پنجه های سگ شما خیلی خشک شود، ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند. فقط از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که مخصوص سگ ها هستند. آنهایی که برای انسان در نظر گرفته شده اند می توانند پدهای آنها را خیلی نرم کنند.

برای دیدن لوسیون ها و بالم های نرم کننده مخصوص پنجه و پاستیل سگ و گربه کلیک کنید.

  • کمک های اولیه مراقبت از پنجه سگ را بیاموزید:

اگر پنجه سگ شما بریدگی یا زخم جزئی دارد، آن را با محلول ضد باکتری تمیز کنید، یک کرم ضد باکتری بمالید و سپس با بانداژ سبک بپیچید. بریدگی های عمیق تر باید توسط دامپزشک بررسی شود. اینها می تواند نشان دهنده یک مشکل بزرگتر مانند بریدگی تاندون باشد.

سهولت در ورزش سگ ها باید با فعالیت های جدید سازگار شوند، بنابراین با سگ خود برنامه ورزشی جدیدی را وارد کنید. مانند مردم، سگ ها نیز ممکن است دچار جراحات ناشی از دویدن شوند. دویدن روی آسفالت و سایر سطوح سخت به پنجه سگ فشار وارد می کند.

مراقبت از پنجه در تابستان مهم است که به یاد داشته باشید که پیاده رو و آسفالت می تواند به طور خطرناکی برای پنجه های سگ شما داغ باشد. اگر برای پاهای برهنه خیلی گرم است، برای پنجه ها خیلی گرم است. سعی کنید صبح یا عصر که بیرون هوا گرم است، سگ خود را پیاده روی کنید. در صورت امکان روی چمن ها راه بروید.

مقاله از:

Care Tips for Your Dog’s Paws

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!