خارش گربه

علت خارش در گربه ها

علت خارش در گربه ها

خارش یک علامت است، نه یک تشخیص یا یک بیماری خاص. برای دریافت علت خارش گربه ها باید به نکات مهمی توجه کرد. بسیاری از بیماری های پوستی وجود دارند که در ابتدا باعث خارش نمی شوند. با این حال، خارش ممکن است با این بیماری ها به دلیل عفونت های باکتریایی یا مخمری ثانویه ایجاد شود. ممکن است تا زمانی که خارش ایجاد می شود، علت اولیه مدت هاست از بین رفته باشد.

خارش ممکن است عمومی یا محدود به یک ناحیه باشد. گربه بیش از حد پوست خود را خراش می دهد، گاز می گیرد یا می لیسد. دامپزشک شما یک شرح حال کامل پوست و معاینه فیزیکی انجام خواهد داد.

شایع ترین علل خارش در  گربه ها:

  • انگل
  • عفونت
  • آلرژی

آلرژی و حساسیت در گربه‌ها چگونه است؟

انگل ها:

برای دریافت علت خارش گربه ها باید به نکات مهمی توجه کرد. از جمله کنه ها و کک ها، اغلب اولین علت احتمالی هستند که دامپزشک شما به دنبال حذف آن است. این ممکن است شامل تجزیه و تحلیل میکروسکوپی خراش‌های پوست، شانه کردن کک‌ها و درمان‌های آزمایشی با حشره‌کش‌های مناسب باشد.

عفونت های باکتریایی و قارچی:

در مرحله بعد، دامپزشک به دنبال علل عفونی بیماری پوستی می شود. عفونت های باکتریایی و قارچی نیز از علل شایع خارش هستند. کشت های تخصصی می توانند عفونت های قارچی مانند کرم حلقوی را شناسایی کنند. ممکن است برای شناسایی عفونت های باکتریایی و مخمری از پوست نمونه برداری شود. اگر به چنین عفونتی مشکوک باشید، دامپزشک ممکن است دوره ای از داروهای آنتی بیوتیک یا ضد قارچی را تجویز کند که 3 تا 4 هفته طول می کشد.

اگر خارش برطرف شود، علت آن عفونت میکروبی بوده است. با این حال، اگر خارش گربه بدون تغییر یا تا حدودی بهتر باشد، ممکن است علت اصلی آلرژی باشد. شایع ترین علل خارش آلرژیک نیش حشرات، آلرژی غذایی و حساسیت پوستی ارثی به نام آتوپی است.

آلرژی:

حساسیت به نیش حشرات را می توان بر اساس واکنش گربه به کنترل حشرات تعیین کرد. گربه هایی که خارش فصلی دارند احتمالا به آلرژن های فصلی (آتوپی) واکنش نشان می دهند. گربه هایی که در تمام طول سال دچار خارش آلرژیک هستند ممکن است علاوه بر آلرژن های فصلی، آلرژی غذایی یا آلرژی به کنه های گرد و غبار خانگی داشته باشند.

برای دیدن غذاهای درمانی هایپوآلرژنیک گربه کلیک کنید.

آلرژی غذایی بر اساس پاسخ به آزمایش رژیم غذایی شناسایی می شود. در طول آزمایش رژیم غذایی، رژیم غذایی گربه ارائه می شود که شامل غذاهایی نیست که به طور معمول مصرف می کند. دامپزشک شما یک رژیم غذایی را مشخص می کند که اغلب حاوی گوشت بره یا گوشت های دیگری است که قبلاً تغذیه نشده اند. برای کمک به دامپزشک خود در جداسازی آلرژی غذایی، باید رژیم غذایی تجویز شده را به طور کامل و با دقت دنبال کنید و از ارائه غذاهایی که با رژیم غذایی مطابقت ندارند خودداری کنید. آلرژی غذایی را نمی توان با آزمایش خون یا آزمایش پوست تشخیص داد.

راه های درمان آلرژی گربه

درمان موفقیت آمیز به شناسایی علت زمینه ای بستگی دارد. گربه‌هایی که با علت ناشناخته خارش دارند، یا گربه‌هایی که درمان بیماری زمینه‌ای خارش را برطرف نمی‌کند، نیاز به درمان پزشکی دارند. معمولاً این به معنی دادن داروی تجویزی به گربه است. علاوه بر این، ممکن است اسیدهای چرب ضروری به برنامه درمان ضد خارش اضافه شود.

برای دیدن غذاهای هایپوآلرژنیک گربه کلیک کنید.

مقاله از:

Itching (Pruritus) in Cats

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!