مولتی ویتامین سگ

آیا سگ من به مولتی ویتامین نیاز دارد؟

آیا مولتی ویتامین برای سگ نیاز است؟

طبیعی است که ما به عنوان «والدین حیوان خانگی» بهترین ها را برای دوستان پشمالوی خود می خواهیم. و تغذیه مناسب یکی از ارکان سلامتی آنها است. سگ‌های ما نیز مانند ما نیازهای تغذیه‌ای خاصی دارند، از جمله پروتئین (آمینو اسیدهای حیاتی)، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها (نوع “خوب”، با نام مستعار اسیدهای چرب امگا 3 – بله، سگ شما هم به آنها نیاز دارد!) پروبیوتیک ها، مولتی ویتامین سگ و موارد دیگر…

بنابراین، چگونه می توانید وضعیت تغذیه سگ خود را برای سلامتی و فعالیت، به خصوص با افزایش سن، بهینه کنید؟ پیدا کردن یک مکمل با کیفیت بالا که مکمل غذای سگ باشد، می‌تواند راهی پیشگیرانه برای کمک به سگ شما برای سال‌های طولانی او باشد! دامپزشک مورد اعتماد شما می تواند به شما کمک کند مکملی با کیفیت بالا برای برنامه روزانه سگ خود انتخاب کنید تا به سگ شما کمک کند در دراز مدت سالم ترین خود باشد.

آیا باید به سگ مولتی ویتامین داد؟

از آنجایی که اکثر غذاهای با کیفیت موجود در بازار سگ حاوی تعادل مناسبی از مواد مغذی برای سلامت سگ هستند، پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر از یک بله یا نه ساده است.

بله، شما باید به سگ خود یک مولتی ویتامین بدهید تا به او کمک کند در تمام روز، احساس خوبی داشته باشد – اما فقط در صورتی که برای تامین مواد غذایی مورد نیاز در وعده های غذایی خود به کمک نیاز داشته باشد. درست مانند زمانی که انتخاب می کنید مکمل ها را به رژیم خود اضافه کنید، افزودن یک مولتی ویتامین به برنامه روزانه سگ شما باید مکمل رژیم غذایی او باشد.

شما مکمل‌هایی مانند ویتامین A یا ویتامین C را برای برآوردن نیازهای سلامتی خاص انتخاب می‌کنید—همین امر در مورد سگ شما نیز صدق می‌کند. دامپزشک شما می تواند به شما در انتخاب مکمل های غذایی کمک کند.

سگ شما اهل غذا خوردن نیست و چیزهایی را که در ظرف غذایش است تمام نمی‌کند – یا مدفوع خواری می کند و یا گچ و چوب به جای غذای می خورد.

زمانی که سگ را فقط با غذای خانگی تغذیه می کنید، اطمینان از تامین تعادل مناسب مواد مغذی ممکن است سخت‌تر باشد. علاوه بر این، ویتامین های B از مواد غذایی به راحتی جذب نمی شوند، به همین دلیل است که یک مولتی ویتامین پشتیبان خوبی ارائه می دهد.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر بگیرید، سن سگ شما است. به عنوان یک توله سگ، متابولیسم و سلامت کلی سگ شما عملکرد مطلوبی خواهد داشت. به عبارت دیگر، درست مانند زمانی که ما جوانتر هستیم، بدن توله سگ شما در هضم غذای سگ و جذب مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ چندین جنبه از رفاه خود، از جمله سلامت سیستم ایمنی، سلامت و راحتی مفاصل، براق بودن پوست و مو سالم تر است.

3 مزیت برتر مولتی ویتامین سگ

مولتی ویتامین ها، سگ شما را سالم نگه می‌دارند. یک مولتی ویتامین سگ مکمل وعده‌های غذایی متعادل سگ شما است و مواد مغذی ضروری را برای سگ‌تان فراهم می‌کند تا در بهترین حالت سلامتی خود قرار بگیرند. هنگام انتخاب یک مولتی ویتامین برای سگ، به دنبال مزایای کلیدی زیر باشید:

  1. رفاه عمومی:

سلامت سگ ها (مانند ما) چند بعدی است، بنابراین اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز آنها برای حمایت از چندین جنبه از سلامت کلی آنها و حفظ آن ضروری است.

  1. حمایت از گوارش:

سگ شما عاشق مالش شکم است  و همیشه احساس خوبی دارد! به علاوه، سیستم ایمنی و سلامت کلی سگ به سلامت روده آنها بستگی دارد (به لطف این ارتباط روده و ذهن). حمایت از هضم غذا با مواد مغذی مانند پروبیوتیک ها یک راه پیشگیرانه برای تشویق نه تنها سلامت گوارش، بلکه یک پاسخ ایمنی سالم و فراتر از آن است!

  1. سلامت سیستم ایمنی:

همه ما دوست داریم که دوستان پشمالوی ما زندگی طولانی و سالمی داشته باشند – و سیستم ایمنی سالم برای طول عمر و کیفیت زندگی آنها بسیار مهم است. یک مولتی ویتامین باکیفیت سگ به حمایت از پاسخ ایمنی آنها کمک می کند، به خصوص زمانی که موهای خاکستری شروع به نمایان شدن می کنند و به آنها کمک می کند تا با افزایش سن با چالش های ایمنی مبارزه کنند!

مولتی ویتامین سگ چیست؟

مولتی ویتامین های سگ حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. همانطور که از نام آن پیداست، یک مولتی ویتامین سگ حاوی چندین ویتامین است! بسیاری از مولتی ویتامین‌های سگ دارای ترکیبات زیر هستند (که در بیشتر فرمول‌های غذایی سگ تجاری(غذای خشک) نیز مشاهده می‌کنید):

10  فایده مولتی ویتامین برای سگ ها

Vitamins

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی برای جذب به اسیدهای صفراوی بستگی دارند. نکته حرفه ای: این ویتامین ها در بدن سگ شما ذخیره می شوند، بنابراین هرگز بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید.

 A: ممکن است آن را به عنوان رتینول نیز بشناسید. ویتامین A نقش حیاتی در رشد و نمو، تولید مثل، سلامت و عملکرد چشم، سلامت پوست و سیستم ایمنی دارد.

 D: ویتامین D ضروری است زیرا سگ ها نمی توانند آن را به طور طبیعی در بدن خود تولید کنند. ویتامین D برای حمایت از سلامت گوارش و جذب مواد مغذی مانند کلسیم و فسفر برای استخوان‌های سالم و قوی ضروری است.

E: اگر خودتان ویتامین E مصرف می کنید، احتمالاً به این دلیل است که آن را به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می شناسید، و این دقیقاً نقشی است که این ویتامین در سلامت سگ شما ایفا می کند. ویتامین E به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو، حمایت از سیستم ایمنی، سلامت شناختی و حتی سلامت پوشش سگ شما کمک می کند.

K: این ویتامین در لخته شدن خون سالم و رشد استخوان نقش دارد.

برای دیدن مولتی ویتامین های مخصوص سگ کلیک کنید.

ویتامین های محلول در آب

بیشتر ویتامین های B، همان هایی که احتمالاً در B کمپلکس شما وجود دارند! به راحتی توسط بدن سگ شما جذب و استفاده می شوند و چون محلول در آب هستند، به راحتی دفع می شوند. این باعث می شود که با کلیه دوز ها سازگاری داشته باشید.

تیامین (B1):

تیامین نقش مهمی در بسیاری از واکنش‌های آنزیمی در بدن نوزاد شما دارد و از سلامت قلب و عروق و سیستم عصبی، اشتها و وزن سالم، قدرت عضلانی و موارد دیگر حمایت می‌کند.

ریبوفلاوین (B2):

ریبوفلاوین برای سلامت مغز، بینایی، سلامت قلب و غیره ضروری است.

پیریدوکسین (B6):

ویتامین B6 نقش مهمی در متابولیسم اسیدهای آمینه و سایر سیستم های بدن مانند عملکرد کلیه و قدرت عضلانی ایفا می کند. پیریدوکسین حتی در تولید انتقال دهنده های عصبی نقش دارد (بله، سگ ها نیز انتقال دهنده های عصبی دارند!).

نیاسین (B3):

سگ شما به نیاسین نیاز دارد تا از چندین مسیر آنزیمی و فیزیولوژیکی حمایت کند که او را در حال تکان دادن دم و سالم نگه می دارد، به خصوص که (به خوبی) پیر می شود. زمانی که سگ شما نیاسین کافی نداشته باشد، می تواند بر سلامت بافت و پوست، شناخت و سلامت دهان او تأثیر بگذارد.

اسید پانتوتنیک (B5):

ویتامین B5 برای سلامت گوارش و تولید مثل سگ شما حیاتی است. همچنین از متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها پشتیبانی می کند و برای تولید انرژی سالم ضروری است. B5 همچنین با مسیرهای دیگری کار می کند که مدیریت وزن، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت قلب را تنظیم می کند.

کوبالامین (B12):

B12 یک فوق ستاره در حمایت از چندین مسیر درگیر در سلامت و عملکرد سلولی سگ شما است. حتی برای متابولیسم سالم فولات ضروری است – نیازی به گفتن نیست که B12 در یک رژیم غذایی متعادل نقش بسیار مهمی دارد.

اسید فولیک (B9):

همه افراد برای سالم ماندن به اسید فولیک نیاز دارند و سگ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در سطح سلولی، سگ شما برای سنتز DNA سالم به B9 نیاز دارد.

بیوتین (B7):

سگ شما برای متابولیسم سالم چربی‌ها، قندها و اسیدهای آمینه به بیوتین نیاز دارد، و در حمایت از سلامت پوست و پوشش نقش مهمی دارد.

کولین:

خوب، این یک ویتامین نیست، اما این ماده مغذی ضروری در تنظیم جذب چربی در کبد نقش دارد و نقش مهمی در لخته شدن خون و پاسخ التهابی سالم دارد.

پروبیوتیک ها:

 از باکتری های سالم در روده سگ شما حمایت می کنند. پروبیوتیک ها برای تقویت هضم و جذب مناسب ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم هستند و همچنین از سیستم ایمنی قوی حمایت می کنند. یافتن یک فرمول همه کاره که پروبیوتیک ها را نیز ارائه می دهد، یک برد-برد است!

آغوز:

مولتی ویتامین‌های سگ گاهی اوقات شامل آغوز گاوی (از گاو) می‌شود تا به حمایت از پاسخ ایمنی سالم و هضم سالم کمک کند.

گلوکزامین:

برخی از مکمل های سگ شامل مجموعه گلوکزامین برای ارائه مزایای حمایت از مفاصل، کمک به سگ شما فعال ماندن است.

روغن ماهی:

اسیدهای چرب امگا 3 فقط برای سلامتی شما مهم نیستند، اعضای خانواده چهارپای ما نیز به فواید سلامتی اسیدهای چرب روغن ماهی به ویژه برای سلامت پوست و کت نیاز دارند.

مولتی ویتامین سگ

چگونه بفهمم غذای سگم ویتامین کافی دارد؟

اگر غذای تجاری سگ(غذای خشک و کنسروی) بخرید، به احتمال زیاد متعادل بوده و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و مقدار مناسب پروتئین، چربی، کربوهیدرات و حتی فیبر مورد نیاز نوزاد شما می باشد. همیشه برچسب را بخوانید تا جزئیات مواد تشکیل دهنده و حقایق تغذیه ای موجود در غذایی را که می خرید به دست آورید.

با این حال، اگر تصمیم گرفتید که غذای تجاری انتخاب مناسبی برای سگ شما نیست، و انتخاب کنید که غذاهای خانگی برای آنها درست کنید، در آن زمان است که ممکن است چیزی در رژیم غذایی آنها وجود نداشته باشد. چرا؟ به دست آوردن منابع غذایی مناسب و ترکیبی از مواد مغذی برای تامین هر چیزی که سگ شما برای حفظ سلامتی خود نیاز دارد، آسان نیست.

ما شما را سرزنش نمی کنیم که می خواهید حیوان خانگی خود را با چیزی که با عشق ساخته شده است (و مواد تازه تر) به جز آنچه از یک کیسه یا قوطی بیرون می آید، نوازش کنید! اینجا جایی است که مولتی ویتامین سگ مفید خواهد بود و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نیازهای غذایی سگ خود را برآورده می کنید.

چه سنی برای ویتامین سگ مناسب است؟

پاسخ آسان به این سوال این است که به برچسب مولتی ویتامین سگ خود (یا هر مکمل دیگری) نگاه کنید! احتمالاً سن و دوز توصیه شده را نشان می دهد. بسیاری از مولتی ویتامین‌های سگ نشان می‌دهند که برای سگ‌هایی با هر نژاد، شکل و اندازه‌های بالای یک سال مناسب هستند، حتی زمانی که سگ‌های سالخورده. مگر اینکه دامپزشک شما خلاف این را بگوید، مکمل ها به طور کلی برای سگ ها در طول زندگی بزرگسالی آنها مناسب است.

چرا سگ های مسن ممکن است به مولتی ویتامین نیاز داشته باشند؟

همانطور که بدن ما در طول زمان تغییر می کند، بدن سگ شما نیز تغییر می کند. دادن مکمل‌ها به سگ سالخورده می‌تواند به بدن آن‌ها کمک کند تا تغییرات مربوط به سن را با کمک به رفع نیازهای تغذیه‌ای‌شان بهتر مدیریت کند.

آیا دوست پشمالوی من مولتی ویتامین سگ را دوست دارد؟

بسیاری از مولتی ویتامین‌های سگ (و سایر مکمل‌ها) به صورت جویدنی‌های نرم با طعم‌های خوش طعمی مانند گوشت گاو، ماهی سالمون، بیکن و طعم مرغ عرضه می‌شوند که مصرف روزانه ویتامین‌های سگ (یا سایر مکمل‌های حمایتی تغذیه‌ای) مورد نیاز سگ را آسان می‌کند.

 

 

References

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!