درمان خانگی کنه کک سگ گربه

چگونه با روش های درمان خانگی کنه و کک سگ و گربه را کنترل کنیم؟

درمان خانگی کنه و کک سگ و گربه

یکی از نگرانی های رایج برای صاحبان حیوانات خانگی وجود کنه و کک است که می تواند باعث ناراحتی و به طور بالقوه مشکلات مختلف سلامتی مانند عفونت ها، درماتیت، مشکلات گوارشی و اثرات سیستم عصبی شود. درمان های شیمیایی کنه و کک برای سگ و گربه، میتواند برای هجوم های شدید موثر باشد. در این مقاله، نحوه درمان  کنه و کک را در سگ یا گربه با پنج روش یا محصول طبیعی و غیر شیمیایی بررسی می کنیم.

پیشگیری موثر از کنه برای سگ ها

داروی کک و کنه چگونه کار می کند؟

داروهای کک و کنه با هدف قرار دادن مراحل مختلف چرخه زندگی انگل ها و تأثیر بر توانایی آنها برای زنده ماندن، تولید مثل و آلوده کردن حیوان خانگی شما کار می کنند. با این حال، بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به دنبال جایگزین‌های ایمن‌تری هستند که خطرات سلامتی بالقوه مرتبط با این درمان‌ها را به حداقل می‌رسانند و تاکید بیشتری بر حفظ سلامت کلی حیوانات خانگی خود دارند.

دلیل آن این است که استفاده بیش از حد از درمان‌های شیمیایی کنه و کک می‌تواند منجر به تجمع سمی در سیستم آنها شود و باعث طیف وسیعی از واکنش‌های نامطلوب مانند تحریک پوست، قرمزی، خارش و ریزش مو در محل استفاده شود. پیامدهای شدیدتر شامل واکنش های آلرژیک، مشکلات گوارشی و علائم عصبی است.

ضروری است که از محصولات شیمیایی کنه و کک با دقت استفاده کنید و به دنبال جایگزین های ایمن تر برای درمان و پیشگیری از آلودگی های جزئی باشید. چنین رویکردی ممکن است سلامت و رفاه طولانی مدت همراه محبوب شما را تضمین کند.

در مواردی که استفاده گهگاهی از درمان‌های شیمیایی کنه و کک اجتناب‌ناپذیر است، حمایت طبیعی از مکانیسم‌های بدن حیوان خانگی خود در سم‌زدایی و دفع این مواد با مواد غذایی سم‌زدایی و احیاکننده، گیاهان و مواد مغذی ضروری است.

روش های درمان خانگی از  کک و کنه برای سگ و گربه

  1. نظافت منظم:

نظافت منظم بخش مهمی از پیشگیری و مدیریت تهاجم کنه و کک است. حمام کردن مکرر با شامپوهای غنی با مواد دافع کنه و کک مانند اسطوخودوس، آلوئه، علف لیمو، سیترونلا و اکالیپتوس به حذف این آفات از پوست حیوان خانگی شما کمک می کند. برس زدن منظم و تمیز نگه داشتن پوست و موی سگ . گربه، چسبیدن آفات به پوشش آنها را دشوارتر می کند. البته شست و شوی دائم باعث خشکی پوست و ایجاد استرس در حیوان می شود.

  1. خاک دیاتومه:

خاک دیاتومه، پودر طبیعی ساخته شده از موجودات آبزی فسیل شدهاست. این پودر، اسکلت بیرونی کنه ها و کک ها را از نظر فیزیکی کم آب و نازک می کند. خاک دیاتومه در نهایت منجر به مرگ کک و کنه می شود. این یک گزینه ایمن و غیر سمی است. در حین استفاده از استنشاق و تماس با چشم خودداری شود.

  1. روغن های ضروری:

روغن های ضروری موجود در مواد دافع حشرات یا شامپوهای طبیعی مانند چوب سدر، اسطوخودوس، سیترونلا و اکالیپتوس دارای خواص دافع طبیعی در برابر کنه و کک هستند.

  1. سرکه سیب:

محلول سرکه سیب رقیق را می توان به عنوان شستشو یا اسپری برای دفع کنه و کک استفاده کرد. در حالی که به طور کلی بی خطر است، توصیه می شود قبل از استفاده یک آزمایش روی پوست حیوان خانگی خود انجام دهید تا حساسیت آن را آزمایش کنید.

  1. اسپری های گیاهی:

اسپری های گیاهی تولید شده از موادی مانند رزماری، آویشن، اسطوخودوس و لیمو می تواند در دفع آفات موثر باشد.

  • این دافع طبیعی را روی پوست و موی حیوان خانگی خود اسپری کنید و از چشم، بینی و دهان خودداری کنید. مخلوط را به آرامی روی خز مالش دهید یا برس بزنید.
  • همچنین می توانید آن را روی رختخواب حیوان خانگی خود و مناطقی که حیوان خانگی شما در داخل خانه می گذراند اسپری کنید.
  • اسپری دافع را هر چند روز یکبار یا در صورت لزوم مجدداً استفاده کنید. به خصوص قبل از رفتن به خارج از منزل به مناطقی که کنه و کک شایع است.

*همیشه یک محصول جدید را قبل از استفاده روی قسمت کوچکی از پوست حیوان خانگی خود آزمایش کنید.

 

درمان خانگی کنه کک سگ گربه

درمان‌های شیمیایی کنه و کک، راه‌حل‌های سریع تری را ارائه می‌دهند.

برای دیدن محصولات کلیک کنید.

 

مقاله از:

How to Get Rid of Ticks and Fleas on Dogs and Cats

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!