کک در سگ ها

آنچه باید در مورد کک بدانید

حیوانات خانگی چگونه کک می گیرند؟

حیوانات خانگی می توانند به راحتی کک ها را در خارج از منزل جمع کنند. گربه های داخل خانه حتی اگر فقط در پاسیو بیرون بروند یا خانه خود را با یک سگ به اشتراک بگذارند، می توانند آنها را دریافت کنند. کک های ماده می توانند 40 تا 50 تخم در روز بگذارند. که می تواند در چند روز منجر به آلودگی شود.

خز نرم و گرم سگ ها و گربه ها محیط مناسبی را برای کک ها و کنه ها فراهم می کند. این حشرات از خون حیوان خانگی شما تغذیه می‌کنند و می‌توانند باعث مشکلات سلامتی از واکنش‌های آلرژیک گرفته تا بیماری‌های جدی ناشی از کنه شوند. هم کک و هم کنه در ماه‌های گرم‌تر شایع‌تر هستند، اما می‌توانید در هر زمانی از سال اقدامات لازم را برای دفع آنها انجام دهید.

هنگامی که کک ها روی حیوان خانگی شما تخم می گذارند، ممکن است برخی از تخم ها بریزند و روی فرش، تخت یا سایر مبلمان شما بیرون بیایند. کک های جدید سپس شما و حیوان خانگی تان را هدف قرار می دهند، از خون شما تغذیه می کنند و تخم های بیشتری می گذارند. فرش ها و مناطق مرطوب مورد علاقه کک هستند. فرش را جایگزین کنید و خانه خود را تا حد امکان خشک نگه دارید تا خانه شما برای کک ها کمتر دوست داشته باشد.

علائم هشدار دهنده کک در سگ

  • مدفوع کک (لکه های تیره) در خز
  • تخم کک (لکه های سفید) در خز
  • لیسیدن یا خاراندن بیش از حد
  • دلمه یا لکه های داغ روی پوست

علائم هشدار دهنده کک در گربه ها

ساده ترین راه برای یافتن کک در گربه استفاده از شانه کک (یک شانه دندانه ریز مخصوص) است. به خصوص گردن و اطراف پایه دم  و شکم را بررسی کنید ممکن است کک‌ها را ببینید – لکه‌های کوچک تیره‌ای که حرکت می‌کنند – یا مدفوع‌های آنها را که شبیه لکه‌های خاک هستند. خراشیدن زیاد و ریزش مو نیز نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ممکن است گربه شما کک داشته باشد.

کک ها چه مشکلاتی برای سگ و گربه ایجاد میکنند؟

  • کم خونی

کک ها می توانند 15 برابر وزن خود خون جذب کنند. سگ‌ها یا گربه‌هایی که خون زیادی از دست می‌دهند ممکن است دچار کم‌خونی شوند، و گلبول قرمز خون از دست بدهند. توله سگ ها و بچه گربه ها به ویژه در معرض خطر هستند. علائم کم خونی ناشی از کک شامل رنگ پریدگی لثه و کمبود انرژی است.

  • آلرژی به کک

کک ها شایع ترین علت بیماری های پوستی در سگ ها و گربه ها هستند. هنگامی که کک نیش می زند، بزاق را به پوست حیوان خانگی شما تزریق می کند. این ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. علائم شامل خارش شدید، ریزش مو (مخصوصاً در جلوی دم)، دلمه و پوست قرمز و تحریک شده است که ممکن است منجر به عفونت های پوستی شود.

کک برای  انسان چه خطراتی دارد؟

کک ها می توانند از خز یا بستر حیوان خانگی شما روی پوست شما بپرند. برخی افراد نسبت به نیش کک واکنش بدی نشان می دهند. اگر خارش های شدید را بخراشید، می تواند منجر به عفونت های پوستی شود. برای جلوگیری از نیش کک، حیوانات و خانه خود را عاری از کک نگه دارید. به ازای هر ککی که روی حیوان خانگی خود می بینید، دامپزشکان تخمین می زنند که 100 کک دیگر در خانه شما وجود دارد.

برای دیدن محصولات مناسب پیشگیری و درمان کک و کنه کلیک کنید.

مقاله از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!