مشکلات پنجه سگ

دلایل ایجاد مشکلات پنجه برای سگ ها

دلایل زیادی وجود دارد که مشکلات مربوط به پنجه برای سگ ها ایجاد می شود. این مسائل ممکن است به دلیل محیط یا رژیم غذایی آنها باشد. ما می دانیم که پدها و بالشتک های کف دست و پای سگ مانند عایق عمل میکند. پدهای پنجه به تعادل، کند شدن . متوقف کردن حین حرکت کمک میکند. این بالشتک گوشتی کف و دست و پای سگ نرم هستند و شوک ضربه حین جست و خیز را کنترل میکند. بنابراین مهم است که به طور منظم پنجه های سگ خود را برای هرگونه مشکلی بررسی کنید ،بتوانید مشکلی را تشخیص دهید و برای حفظ و ایمن نگه داشتن آنها قدم بردارید.

1. کیست

تعیین منبع دقیق تومور ، پبشرفت آن و یا کیست در یک حیوان دشوار است، دقیقاً همانطور که در انسان اینگونه است. از طرف دیگر، اختلالات پوستی در سگ ها به دلیل محیط زیست یا بیماری ایجاد می شود. انواع دیگر تومورها و کیست می تواند تحت تأثیر ژنتیک باشد.

2. پدها یا بالشتک های پنجه ای که ترک دارد و خشک است

بالشتک های پنجه حیوانات خانگی به طور معمول کمی زبر هستند تا سگ ها بتوانند با پنجه هاشان روی سطوح صاف استحکاک پیدا کنند. پنجه های قرمز، بالشتک های خشک و ترک دار می توانند در اثر شرایط متعددی از جمله سنگ فرش گرم، هوای سرد، مواد شیمیایی، هوای خشک، سطوح ناهموار و لیسیدن زیاد ایجاد شوند. پنجه های خشک و ترک دار برای حیوان خانگی شما ناراحت کننده است و آنها را در معرض خطر بیماری قرار می دهد. ترک و خشکی پنجه یکی از مشکلات پنجه سگ ها و گربه ها است.

برای دیدن نرم کننده های پنجه سگ و گربه کلیک کنید.

3. سایش و بریدگی

سگ‌ها در زمین‌های مختلف می‌دوند و بازی می‌کنند، بنابراین بریدگی، ساییدگی و پارگی ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد. هنگام پیاده‌روی با سگ‌هایتان، مراقب وسایل خطرناک روی زمین باشید و مطمئن شوید که سگ‌هایتان هنگام دویدن در زمین‌های ناهموار یا زبر یا در جاده، به درستی محافظت می‌شوند. اقلام خارجی مانند سنگ‌های کوچک، چوب‌ها، سوراخ‌ها، شیشه‌های شکسته و تیغ ها می‌توانند در هنگام بروز جراحات به پوست نفوذ کنند. اگر سگ شما درد زیادی دارد، برای درمان باید به او کمک کنید.

4. انگل

آفاتی مانند کک و کنه معمولا بین پنجه ها و قسمت های کم موی حیوانات کمین میکنند، جایی که می توانند مشکلات مختلفی از جمله بیماری و رنج ایجاد کنند. بهتر است کنه توسط متخصص دامپزشکی برداشته شود. اگر نمی توانید به دامپزشک مراجعه کنید، کنه را با موچین یا تجهیزات حرفه ای حذف کنه از سر گرفته و به آرامی بیرون بیاورید. پنجه های حیوانات خانگی نیز ممکن است آلوده به کنه باشد که می تواند باعث پوسته پوسته شدن، ریزش مو و تورم شود. برای تشخیص و درمان کنه ها، دامپزشک شما باید آزمایشاتی را انجام دهد.

برای دیدن ضد کک و کنه های سگ کلیک کنید.

5. عفونت پنجه سگ

چندین باکتری و قارچ متمایز روی پدهای پنجه حیوان خانگی شما وجود دارد، اما این موجودات گاهی اوقات ممکن است تهاجمی شوند و باعث عفونت پای سگ شوند. در سگ‌ها، عفونت‌های پوستی باکتریایی و قارچی شایع هستند و اغلب روی پنجه‌ها تأثیر می‌گذارند. خارش، قرمزی و ترشحات چرب در ناحیه بین انگشتان پا و سایر چین‌های پوستی شایع است. اگر با احتیاط درمان شود، عفونت پنجه سگ قابل درمان است. از آنجایی که آنها احتمالاً ساعت‌ها را صرف لیسیدن ناحیه آلوده می‌کنند، مطمئن شوید که با رعایت بهداشت دهان آنها، دهانشان آلودهگی ندارد و از انتشار بیشتر آلودگی جلوگیری می شود.

6. تاول و سوختگی

اگر روزی است که خیلی گرم است و نمی‌توانید پابرهنه بیرون بروید، مطمئناً برای سگ‌هایتان هم زمین خیلی داغ است! قبل از اینکه به سگ خود اجازه دهید روی پیاده رو راه برود، همیشه آن را با کف دست برهنه خود احساس کنید. اگر نتوانید به راحتی کف دست خود را به مدت 10 ثانیه یا بیشتر به آسفالت فشار دهید، برای پنجه های سگ شما خیلی گرم است.

متأسفانه، حیوانات خانگی ممکن است وقتی روی سطوح بیش از حد داغ قدم می گذارند، روی بالشتک پنجه خود دچار سوختگی شوند. بالشتک های پنجه متورم، قرمز یا تاول دار چند نشانه سوختگی هستند. سوختگی پنجه ها یک مشکل پزشکی مهم است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی توسط دامپزشک دارد. مطمئن شوید که درد آنها را با درمان درست و بهترین خوراکی های سگ کاهش می دهید. تاول و س.ختگی یکی از مشکلات پنجه سگ ها است که براحتی قابل پیشگیری خواهد بود.

7. مشکلات ناخن

  • ناخن های بلند:

رایج هستند و می توانند مشکلات مختلفی را برای سگ شما ایجاد کنند. ممکن است راه رفتن سگ شما را چالش برانگیزتر کند. هنگامی که ناخن های بلند پا سگ با زمین سخت تماس پیدا می کند، سطح سخت ناخن را مجبور می کند تا به بستر ناخن برگردد و باعث درد و فشار بر روی تمام مفاصل پای سگ شود. ناخن های بلند همچنین خطر شکستگی دارد. مطمئن شوید که سگ شما پروتئین های سالم را با کمک خوراکی درست دریافت می کند.

  • ناخن‌های فرورفته:

ناخن‌های فرورفته اگر به‌درستی کوتاه نشده باشند یا به‌طور طبیعی با راه رفتن در بیرون فرسوده نشوند، می‌توانند ناخوشایند باشند.

  • ناخن های شکسته:

وقتی ناخن پای سگ شما به چیزی گیر می کند، می شکند یا آسیب می بیند. یک اتفاق رایج زمانی است که سگی از بیرون وارد می‌شود، لنگ می‌زند و اغلب خونریزی می‌کند، و با بررسی دقیق‌تر ناخن آسیب دیده کشف می‌شود. از آنجایی که ناخن های شکسته بسیار دردناک هستند و اغلب خونریزی می کنند، باید توسط دامپزشک درمان شوند. ناخن های شکسته نیز می تواند در معرض خطر عفونت پای سگ باشد.

برای دیدن لوازم مربوط به بهداشت پای سگ ها و گربه ها کلیک کنید.

8. آلرژی

حیوانات خانگی نیز مانند انسان ها می توانند به چیزهای مختلفی حساسیت داشته باشند. حیوانات خانگی مستعد آلرژی، مخصوصاً در پنجه هایشان خارش دارند و سعی می کنند آنها را گاز بگیرند، لیس بزنند یا بجوند تا تحریک را کاهش دهند. آلرژی یکی از دلایل ایجاد مشکلات پنجه سگ ها است.

برای دیدن داروهای ضد آلرژی تخصصی سگ کلیک کنید.

 احتمال ابتلا به عفونت های مداوم گوش و پنجه و همچنین مشکلات غدد مقعدی در سگ هایی که آلرژی دارند بیشتر است. لیس زدن بیش از حد می تواند باعث ناراحتی یا آسیب به پنجه شود و همچنین آن را در برابر عفونت های قارچی و باکتریایی ثانویه آسیب پذیرتر می کند. دامپزشک باید حیوانات خانگی را که بیش از حد پنجه های خود را لیس می زنند از نظر آلرژی معاینه کند.

 

مقاله از:

8 Common Dog Paw Problems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه