ریزش مو در گربه ها

آیا تا به حال هنگام نوازش گربه ی خود احساس کرده اید که موه های او مثل همیشه نیست، یا متوجه شده اید که یک لکه طاس روی گربه شما وجود دارد؟ دلایل متعددی وجود دارد که چرا گربه شما دچار ریزش مو شده است. و همیشه مهم است برای جلوگیری از ریزش مو در گربه ها  بغیر از دور کردن عوامل استرس زا از زندگی آنها از مکمل ها و ویتامین های مناسب استفاده کنید.

پت شاپ آنلاین تی پتس - ریزش مو در گربه

5 دلیل برای ریزش مو گربه خانگی

ریزش مو در گربه ها طبیعی است. معمولا دلایل آن ساده است و ریزش مو خود به خود یا با چند تغییر سبک زندگی برطرف می شود. با این حال، همچنان باید گربه خود را برای هر رفتار عجیب و غریب زیر نظر داشته باشید.

در زیر پنج دلیل رایج ریزش مو در گربه ها ذکر شده است:

  1. رژیم غذایی ضعیف

ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی وجود دارد که گربه شما برای داشتن پوششی روشن، بلند و براق به آنها نیاز دارد. اگر رژیم غذایی آنها به اندازه کافی از آن مواد مغذی نداشته باشد، ممکن است ریزش مو داشته باشد. خوشبختانه این نوع ریزش مو دائمی نیست.

اگر شک دارید که رژیم غذایی گربه شما کمبود ویتامین دارد، به مواد غذایی که مرتباً به گربه تان میدهید نگاه کنید. ریزش مو گربه شما باید بتواند پس از خوردن یک رژیم غذایی سالم و پر از مواد مغذی پس از مدتی برطرف شود.

  1. آلرژی های پوستی

یکی از علل اصلی مشکلات پوست و مو در گربه ها، حساسیت های پوستی است. اگر گربه ها به چیزی حساسیت داشته باشند، آن می تواند باعث واکنش پوستی شود. بخش سخت آلرژی های پوستی در گربه ها این است که تشخیص آنها سخت است. در حال حاضر، هیچ آزمایش 100٪ درستی وجود ندارد که بتواند نشان دهد گربه شما به چه چیزی واکنش آلرژیک دارد.

در عوض، این به شما و دامپزشک گربه شما بستگی دارد که احتمالات را در نظر بگیرید و یک روند حذف را طی کنید. تا زمانی که گربه شما از مواد حساسیت زا دور باشد، موها دوباره رشد می کنند. معمولاً در جاهایی که ریزش مو وجود دارد، می توان کهیر، ردهای قرمز و زخم های باز ناشی از خراشیدن و گاز گرفتن را نیز مشاهده کرد.

  1. کک و کنه

هجوم کک هرگز خوشایند نیست، به خصوص برای گربه شما ، کک‌ها و کنه‌ها به پوست گربه‌تان گاز می‌زنند و روی آن می‌چسبند. از آنجا که آنها از خون گربه شما تغذیه می کنند و گاهی اوقات ناقل بیماری هستند. اگرچه ابتلا به بیماری از کک یا کنه نادر است، اما گربه شما ممکن است راش های شدیدی را تجربه کند که بعداً به ریزش مو تبدیل می شود.

خلاص شدن از شر کک آسان نیست، اما چند راهکار وجود دارد که می توانید برای کاهش این احتمال انجام دهید. هر روز، به خصوص اگر گربه شما در خارج از خانه بازی می کند، باید پوست او را برای علائم گزش کک و کنه بررسی کنید. هر چه سریعتر این انگل های کوچک را بگیرید، راحت تر از شر آنها خلاص می شوید.

  1. استرس

باور کنید یا نه، سطوح استرس بالا نیز می تواند به ریزش موی گربه کمک کند اگر گربه شما ضربه روحی را پشت سر گذاشته و عصبی است، این می تواند باعث شود که بدن خود را خراش دهد. اگر چه گهگاهی خاراندن برای تسکین هیچ اشکالی ندارد، اما اگر این الگو ادامه پیدا کند، می توانند زخم ها و خراش های باز روی پوست خود باقی بگذارند.

  1. کم کاری تیروئید

غدد تیروئید مسئول بسیاری از هورمون های مختلف از جمله هورمون رشد هستند. اگر گربه شما به این غدد آسیب وارد کند یا یک بیماری خود ایمنی مانند کم کاری تیروئید داشته باشد، می تواند منجر به کاهش فولیکول های مو شود.

کم کاری تیروئید شرایطی است که در آن غدد تیروئید در گربه شما به کندی کار می کنند. این به این معنی است که غده به اندازه کافی هورمون رشد تولید نمی کند و عوارض جانبی رایجی مانند ریزش مو بر جای می گذارد. با داروها و درمان های مناسب، گربه شما باید بتواند تکه های تکه تکه و ناهموار را دوباره رشد دهد.

در اینجا به برخی از علائم ریزش موی گربه اشاره می کنیم که باید مراقب آنها باشید. به خاطر داشته باشید که این لیست کامل نیست و اگر نگرانی در مورد سلامت حیوان خانگی خود دارید، همیشه باید با دامپزشک خود صحبت کنید.

برای اطلاعات دقیق تر مقاله زیر را مطالعه کنید:

ریزش موی گربه و راه درمان آن

چرا مو های گربه من ریزش سکه ای دارد؟

ریزش موی سکه ای گربه، که به عنوان آلوپسی نیز شناخته می شود، می تواند ناشی از چندین عامل رایج (به عنوان مثال، استرس، شرایط پوستی یا رژیم غذایی نامناسب) باشد. هنگامی که متوجه شدید که چه چیزی باعث ریزش مو گربه شما می شود، می توانید به دنبال درمان مناسب باشید.

  • ممکن است گربه شما عفونتی مانند کرم حلقوی گربه (عفونت قارچی) داشته باشد.
  • هجوم انگل هایی مانند کنه یا کک
  • بیماری پوستی گربه ناشی از آلرژی

بیماری‌ هایی که باعث ریزش موی گربه می‌شوند‌

از آنجایی که همه اینها برای پوست تحریک کننده خواهند بود، ممکن است گربه شما خود را زیاد لیس بزنند و یا بخارانند. با نظافت بیش از حد یا خارش خود، آنها می توانند به هنگام لیسیدن یا جویدن ناحیه، لکه های طاس و همچنین توپ های مو ناشی از بلع مو ایجاد کنند.

آیا استرس یا درد می تواند باعث ریزش مو در گربه ها شود؟

گاهی اوقات، یک گربه تحت استرس شروع به کندن مو خود می کند، همچنین ممکن است، گربه‌ها ناحیه‌ای را که باعث درد می‌شود (مثلاً یک مفصل درد) بیش از حد لیس بزنند و همین ممکن است باعث ریزش مو گربه شما بشود.

آیا هورمون ها می توانند باعث ریزش موی گربه ها شوند؟

لکه های طاس روی گربه و ریزش مو نیز می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد. هورمون های خاصی مسئول رشد موی گربه شما هستند و کمبود یا مازاد آن نیز ممکن است دلیل ریزش موی گربه شما باشد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که گربه باردار یا شیرده شما به دلیل تغییرات هورمونی در این مدت موهای خود را از دست می دهد اما خیلی نگران نباشید زیرا مو در نهایت باید در طول زمان دوباره رشد کند. سلامت عمومی ضعیف، تغذیه یا بیماری زمینه ای ممکن است باعث ریزش مو در گربه ها شود. برای گربه ها داشتن یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است، زیرا یک رژیم غذایی ناسالم، سلامت ضعیف یا یک بیماری ناشناخته می تواند علت ریزش موی گربه شما باشد.

به یاد داشته باشید که ریزش مو گربه در تمام طول سال اتفاق می افتد، اما در تابستان و پاییز که به عنوان فصل پوست اندازی گربه شناخته می شود، تمایل بیشتری به ریزش دارند. اگر ریزش مو از سرتاسر بدن آنها باشد و هیچ گونه لکه های طاسی ظاهر نشود، کاملا طبیعی است و به زودی برطرف می شود.

مقاله از:

5 Reasons Why Your Cat is Losing Hair

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه