چرا گربه ام گیاهان من را می خورد؟

چرا گربه ام گیاهان من را می خورد؟

اگر به طور مرتب آثار جویدن روی گیاهان خود پیدا می کنید، وگربه ای در منزل دارید،بهتر است بدانید مشکل از باغبانی و نحوه نگهداری شما از گیاهان و گلهای آپارتمانیتان نیست. به احتمال زیاد گربه هایتان هستند که گیاهان شما را زخمی میکنند و آنها را میخوردند!

خوردن گیاهان توسط گربه ها لزوما چیز بدی نیست. برخی از گیاهان هستند که در واقع برای گربه های شما مفید هستند و به طور طبیعی آنها را جذب می کنند. اینها شامل نعناع فلفلی، علف لیمو و ریشه سنبل الطیب است. البته، ممکن است متوجه شوید که گربه‌هایتان در حال خوردن گیاه گندمی هستند یا از طعم گل‌های تازه بریده شده نیز لذت می‌برند. اگر در تلاش برای رشد و لذت بردن از گل ها و گیاهان در اطراف خانه خود هستید، نگهداری از گربه می تواند ناامید کننده باشد.

چرا گربه ام گیاهان من را می خورد؟

چه چیزی گربه ها را به خوردن گیاهان تشویق میکند ؟

  • کنجکاوی

یکی از راه هایی که گربه شما دنیا را کاوش می کند با دهانش است. درست مانند نوزادان، گربه ها تمایل دارند مسیر خود را در سراسر جهان بچشند و چیزهایی را در دهان خود قرار دهند که به آنجا تعلق ندارد. شاید رایحه نعناع و علف لیمو توجه گربه را به خود جلب کند و او را تشویق به خوردن کند. زمانی که گربه ها طعم چیزی را که دوست دارند بچشند، بارها و بارها دنبال آن می روند، فرقی نمی کند برایشان خوب باشد یا نه!

 اما خوردن برخی از گیاهان خانه برای گربه شما می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی از گل ها و گیاهان مانند زنبق و ارکیده برای گربه ها بسیار سمی هستند و باعث استفراغ و سایر واکنش های شدید می شوند.

  • احساس بیماری

بعضی از مردم بر این باورند که اگر حیوان خانگی احساس بیماری کند، به طور غریزی گیاهان را می‌خورند. آنها معتقدند که این به حیوانات خانگی کمک می کند تا استفراغ کنند و احساس بهتری داشته باشند. اما باید بدانید برخی از گیاهان وجود دارند که برای حیوانات خانگی بسیار سمی هستند و در صورت بلعیدن، گربه به مراقبت های پزشکی نیاز پیدا خواهد کرد.

  • حرکت برگ های گیاه

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است گربه شما را به سمت یک گیاه خاص جذب کند، حرکت است. گیاهی با برگ های آویزان، مانند گیاه گندمی، قطعا نظر گربه شما را به خود جلب می کند.  شاخه‌های سبز و لطیف ممکن است کاملاً دلپذیر به نظر برسند. خوشبختانه، گیاه گندمی اگر خورده شود به گربه شما آسیب نمی رساند.

گیاه گندمی برای گربه سمی نیست

  • بی حوصلگی و برطرف نشدن غرایز شکار

یکی دیگر از دلایل احتمالی گربه به گیاه خواری، بی حوصلگی است. اگر گربه شما ساعت های زیادی در روز بدون هیچ گونه تحریک دیگری تنها باشد، به احتمال زیاد وارد بسیاری از چیزها می شود که گیاهان شما یکی از آنهاست. فراهم کردن یک محیط محرک برای گربه، که می تواند شامل برخی از گیاهان دوستدار گربه باشد، به کاهش کسالت او کمک می کند. یافتن راه هایی برای درگیر کردن غریزه شکار و غریزه کوهنوردی گربه شما نیز غنی سازی ذهنی را فراهم می کند.

نکات ایمنی در مورد گیاهان و گربه ها:

بعد از اینکه گربه شما گیاهان شما را خورد، حتی گیاهانی که برای گربه ها غیرسمی هستند، ممکن است متوجه شوید که او دچار گوشه گیری شده است. تا زمانی که می دانید گیاهی که بلعیده شده است، غیر سمی است جای نگرانی نیست. سیستم گربه ها قادر به هضم تمام گیاه ها نیست. بنابراین، آنها را استفراغ میکند تا بدن خود را از قسمت هضم نشده خلاص کند. اگر شک دارید که گربه شما چه خورده است یا به چه دلیل استفراغ می کند، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

 آیا گربه ها و گیاهان می توانند در خانه کنار هم زندگی کنند؟

پاسخ کوتاه این است که بله، آنها می توانند. فقط به تحقیق و برنامه ریزی دقیق نیاز دارید تا مطمئن شوید گیاهان شما برای گربه سمی نباشد.

ترجمه شده از:

Why Do My Cats Eat My Plants?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه