آب خوردن گربه و راه های تشویق گربه

آب خوردن گربه و سلامت آنها

چگونه گربه را تشویق کنیم آب بیشتری بخورد؟

گربه ها هم مانند ما برای سلامتی بدنشان به آب نیاز دارند. و درست مثل ما، گربه ها گاهی به اندازه نیازشان نمی نوشند. کلیه های گربه ها بسیار حساس است و اغلب غذاهای ایرانی و غذاهای خانگی که برای آنها تهیه می کنیم از بالانس خوبی برای سلامتی کلیه ها بر خوردار نیست. ما باید گربه هایمان را  تشویق کنیم تا مقدار بیشتر آب بخورند. در این مطلب راه های تشویق گربه به آب خوردن را به شما خواهیم گفت و اینکه گربه چقدر آب نیاز دارد و چرا آب نمیخورد؟ آیا بدن گربه من کم آب شده است؟ در مطلب دانستی های آب نوشیدن برای سگ و گربه آگاه خواهید شد که چه نوع آبی برای گربه شما مناسب تر است و نوشیدن چه ابی ممکن است خطرناک باشد.

  1. کاسه آب را به طور منظم تمیز کنید.

کلید آب تازه است. در ظروف آب رسوبات معدنی و لجن آب تشکیل می شود، حتی اگر آب خوب و شفاف به نظر برسد، ممکن است تازه نباشد – و گربه شما تفاوت را متوجه خواهد شد! !) ظروف آب را باید هر روز با آب داغ بشویید تا بو و طعمی که رسوبات به ظرف داده اند بر طرف شود. آبنماها یا ظروف اتوماتیک آبخوری برای مدت طولانی تری آب را تازه نگه میدارند، اما همچنان باید هفته ای یکبار تمیز شوند.

  1. از ظرف آب اتوماتیک یا آبنما استفاده کنید.

گربه‌ها آب روان را دوست دارند زیرا طعم تازه‌تری دارد. ظرف آب اتوماتیک  با ویژگی فواره یا نهر به طور مداوم آب را می چرخاند و در مقایسه با آب ساکن گزینه مطلوب تری است. بعضی از گربه ها به نوشیدن از شیر آب آشپرخانه علاقه نشان می دهند. اگر گربه شما به هنگام باز بودن شیر آب آشپرخانه تمایل به نوشیدن داشت او را منع نکنید و اجازه دهید از شیر آب بنوشد. در روزهای آتی نیز به رفت و آمد های او در آشپرخانه توجه کنید و به هنگام تشنگی شیر را برایش یاز کنید تا آب بنوشد.

آب خوردن گربه و راه های تشویق گربه

  1. مطمئن شوید که به اندازه کافی ظرف آب در منزل دارید.

اگر چندین گربه دارید، باید چندین کاسه نوشیدنی داشته باشید – حداقل یک کاسه برای هر گربه. برخی از گربه‌ها از نوشیدن دیگر گربه‌های خانه از کاسه «خود» جلوگیری می‌کنند. به علاوه بهتر است چندین ظرف اب در جاهای مختلف منزل قرار دهید تا همیشه ظرف  آب در دسترس گربه باشد.

  1. مکان مناسبی برای ظرف آب در نظر بگیرید.

کاسه آب گربه خود را در یک فضای ایده آل نگه دارید. اگر ظروف آب گربه ها در کنار زباله دانی یا در مکان هایی که احساس امنیت نمی کنند قرار بگیرد، از آن نخواهند نوشید. فضایی غیر تنگ و آرام و دور از تردد خانگی را در نظر بگیرید.

  1. از غذای مرطوب را استفاده کنید.

گنجاندن غذای مرطوب یا تنقلات در رژیم غذایی گربه می تواند به آنها کمک کند مایعات بیشتری دریافت کنند. برخی از غذاهای خشک نیز نسبت به سایرین میزان آب بیشتری دارند. می توانید با جستجوی درصد رطوبت موجود در لیست اطلاعات تغذیه ای روی بسته، محتوای آب را با هم مقایسه کنید. اکثر غذاهای خشک دارای رطوبت بین 5-15٪ هستند. غذاهای کنسرو شده معمولاً بین 70 تا 85 درصد رطوبت دارند.

  1. با دامپزشک خود مشورت کنید.

اگر گربه‌ها از نظر جسمی یا عاطفی احساس خوبی نداشته باشند، ممکن است به اندازه معمول مصرف آب را متوقف کنند. اگر متوجه کاهش ناگهانی عادات مصرف آب آنها شدید، فوراً با دامپزشک خود مشورت کنید. در موارد وخیم، دامپزشک شما می تواند مایعات را به صورت وریدی (سرم) تجویز کند.

گربه من چقدر آب نیاز دارد؟

به عنوان یک قاعده کلی، گربه ها به ازای هر پوند وزن بدن روزانه به حدود 1 اونس آب نیاز دارند. بنابراین، اگر گربه شما حدود 10 پوند وزن دارد، باید حدود 10 اونس آب یا حدود 1.5 فنجان در روز بنوشد. گربه های کوچکتر نیاز کمتری دارند و گربه های بزرگتر نیاز بیشتری دارند.

آب خوردن گربه و راه های تشویق گربه

عوامل مختلفی ممکن است این نیاز روزانه را افزایش دهند، از جمله:

  • دمای بالا
  • آب و هوای خشک
  • فعالیت بدنی
  • شرایط پزشکی، به ویژه بیماری کلیه یا مثانه، دیابت، اسهال و یبوست
  • داروهای خاص

مصرف آب مناسب از سلامت معده، روده و کلیه ها و مجاری ادراری حمایت می کند. از سوی دیگر، هیدراتاسیون ضعیف می تواند به بیماری کلیوی، سنگ مثانه و مشکلات ادراری  منجر شود. بنابراین، اگر آب خوردن گربه شما کافی نیست، مهم است که برای تشویق او به آشامیدن اقدام کنید.

چرا گربه من آب نمی خورد؟

همانطور که گربه ها در باکس توالت  خود بسیار حساس هستند، وقتی صحبت از وضعیت آب آنها به میان می آید بسیاز سختگیر میشوند. دلایل رایجی که گربه شما آب نمی‌نوشد عبارتند از:

  • کاسه آب کثیف یا قدیمی
  • گربه شما آب جاری را به آب ساکن ترجیح می دهد.
  • ظرف آب آنها در مکان نامطلوبی قرار دارد.
  • شکل ظرف برای آنها ناخوشایند است.
  • تعداد ظرف آب کافی نیست.
  • بیماری

آب خوردن گربه و راه های تشویق گربه

آیا بدن گربه من کم آب است؟

مراقب علائم کم آبی گربه باشید:

  • سطح انرژی کاهش پیدا میکند.
  • ضعف
  • یبوست
  • مدفوع سفت و خشک
  • کاهش ادرار
  • لثه های خشک یا چسبنده
  • چشمهای گود
  • کاهش اشتها
  • خاصیت ارتجاعی پوست کم می شود.

اگر به کم آبی بدن گربه تان شک دارید، با دامپزشک خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون و آزمایش ادرار را برای تعیین اینکه آیا چنین است انجام دهند، و اگر چنین است، می‌توانند مایعات را از طریق IV تجویز کنند یا راه‌حل‌های مناسب برای اطمینان از اینکه آب خوردن گربه شما کافی باشد، ارائه دهند.

ترجمه از:

How to Get a Cat to Drink More Water (Because They Probably Need It)

نویسنده:

Wendy Rose Gould

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!