پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای سگ داشتن

12 مورد از دردسرهای نگهداری سگ

اگر به تازگی سگی را به سرپرستی گرفته اید و یا میخواهید یک سگ را به خانه بیاورید باید با نیازها و چگونگی نگهداری آن آشنا شوید. شما به عنوان سرپرست سگ می بایست با دردسرهای نگهداری سگ نیز آشنا شوید و بدانید با چه تغییراتی در زندگی خود مواجه خواهید شد.

در مطلب ( لوازم مورد نیاز سگ ) شما را با لوازمی که باید برای نگهداری از سگ تهیه کنید آشنا کردیم. اما این کافی نیست! چراکه شما باید بدانید به عنوان یک سرپرست جدید چه وظایفی دارید و روزانه چه کارهایی باید برای سگتان انجام دهید. از طرفی قبل از هم خانه شدن با یک سگ باید خود و اعضای خانواده آمادگی مواجه شدن با مسائلی را داشته باشید که پیش از این به آن بی توجه بوده اید. در این مطلب شما را با 12 مورد از دردسرهای سگ داشتن آشنا میکنیم.

  1. ریزش مو :

    یکی از دردسرهای نگهداری سگ ریزش موی آنان است. سگ ها به طور طبیعی ریزش مو دارند. پس یا هر روز منزل را جارو بزنید یا به زندگی با کوهی از موی سگ عادت کنید. اگر ریزش مو غیر طبیعی بود حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

  2.  چنگ و گاز:

    اگر به بازی توله سگ ها با یکدیگر دقت کنید متوجه می شوید که چنگ و گاز گرفتن قسمت هیجان انگیز بازی است. پس برای اینکه کمتر آسیب ببینید ناخن های آنها را کوتاه نگه دارید و از بازی های دستی بپرهیزید. حتما با اسباب بازی با سگها بازی کنید و برای آنها اسباب بازی دندانی تهیه کنید تا وسیله ای برای گاز زدن داشته باشند.

  3.  منزل نامرتب:

    شما باید آمادگی به هم ریختگی منزل و پخش اسباب بازی ها را داشته باشید. سگ ها عاشق بازی هستند و برای جلب توجه شما ممکن است روزی چندین بار تمام اسباب بازی های خود را به وسط منزل بیاورند.

    توجه: فرض کنید یک کودک نوپا در منزل دارید که به همه چیز دست میزند و به همه جای منزل دسترسی دارد. پس لوازم خطرناک را جمع آوری کنید. سوزن، میخ، آهنربا، خوراکی های بدون پوشش، وسایل کوچکی که ممکن است بلعیده شود، سیم برق لخت، کیسه زباله و …

    پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای سگ داشتن

  4.  مبلمان، فرش و وسایل پاره شده:

    سگ ها جهان پیرامون خود را با دهانشان شناسایی می کنند. توله سگ ها علاوه بر این، مشکل خارش لثه هم دارند به همین دلیل علاقه شدیدی به گاز زدن وسایل دارند. ممکن است شما آنها را حین گاز گرفتن لوازم منزل و یا لوازم شخصیتان مانند لباس و دمپایی ببینید. آنها را تنبیه نکنید. بهترین کار، پرت کردن حواس توله سگتان با استفاده از اسباب بازیهای دندانی است. او باید متوجه شود حق بازی با وسایل شما و منزل را ندارد و در عوض از شما اسباب بازی جایزه میگیرد.

  5.  بازی روزانه در منزل:

    شاید برای شما خسته کننده باشد که روزانه بخواهید سگتان را تخلیه انرژی فیزیکی و ذهنی بکنید اما این عمل لازمه داشتن یک سگ شاد و سالم است.

  6. پیاده روی روزانه:

    اگر به ورزش و پیاده روی علاقمند نیستید، بهتر است در آوردن سگ تجدید نظر کنید! سگ ها نیاز به پیاده روی روزانه دارند آنها متوجه نیستند که شما خسته و یا بی حوصله هستید. سگ ها تمام روز انتظار پیاده روی را می کشند.

    پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای سگ داشتن

  7.  گل های جویده شده:

    بعضی از گل های آپارتمانی برای سگ ها سمی هستند. ابتدا گل های سمی را از خانه خارج کنید. در ادامه بعضی از سگ علاقه زیادی به جویدن برگ گل ها دارند که باید با توجه به آموزش های مناسب سگ، او را از این کار منع کنید. برای مثال میتوانید مدتی گلدان هایتان را در حصار بگذارید و یکی یکی از حسار خارج کرده و اگر سگتان به سوی آنها رفت حواس او را با بازی و تشویقی پرت کنید تا یاد بگیرد گلدان ها خط قرمز شما هستند.

  8.  استفراغ:

    سگ ها بسیار شکمو و پرخور هستند. در واقع سگ ها متوجه سیری خود نمی شوند و شما به عنوان سرپرست باید مقدار غذای آنها را تعیین کنید. سگ هایی که پرخوری میکنند بعد از مدت کمی بالا می آورند. اگر استفراغ بیش از حد و همراه با بیحالی و خون بود حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

  9.  ادرار و مدفوع روی فرش و زمین:

    همه سگ ها در بدو ورود به جای جدید باید با محل دستشویی آشنا شوند. اگر توله سگ دارید این کار کمی دشوارتر خواهد بود زیرا شما می بایست از پایه محل دستشویی را آموزش دهید. شما باید فرش های منزل را برای مدتی جمع کنید و با استفاده از پد، قطره آموزش ادرار و سینی ادرار محل دستشویی را به سگ آموزش بدهید. اگر سگ شما در پیدا کردن محل دستشویی خطا دارد باید ابتدا مشکل را در نحوه آموزش خود بررسی کنید.

  10.  جمع آوری مدفوع و ادرار:

    توله سگ شما ممکن است روزانه حتی 20 بار ادرار کند شما می بایست مرتب محل دستشویی او را تمیز و خشک کنید و مدفوع را بلافاصله جمع آوری کنید. این کار برای سلامت شما و سگتان ضروری است. تمیز نگه داشتن محل دستشویی سگ احتمال خطا را کاهش می دهد.

    پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای سگ داشتن

  11.  ایجاد صدا و واق زیاد:

    سگ هایی که به یک محل جدید وارد می شوند معمولا بسیار به صداهای محیط و جدید واکنش نشان میدهند. البته این مشکل با صبوری شما به زود حل میشود. برای او جای استراحتی امن و به دور از درب ورودی منزل فراهم کنید.

  12.  تخت خواب مشترک:

    سگ ها علاقه زیادی به سرپرستان خود دارند و آنها را جزوی از خانواده خود می بینند و چون نمیتوانند شما را به محل خواب خود دعوت کنند، ترجیح میدهند روی پتو و بالش شما بخوابند تا کنار شما احساس امنیت کنند.

در این مطلب شما با دردسرهای نگهداری سگ و بدترین اتفاقاتی که میتواند برای یک سرپرست سگ پیش بیآید آشنا شدید. ولی باید بدانید سگ ها همانند انسان ها خصوصیات اخلاقی متفاوتی دارند. آنها بسیار آموزش پذیر هستند و شما باید با روش های درست آموزش سگ آشنا شوید و به درستی سگ خود را تربیت کنید. اگر سگ شما ناهنجاری اخلاقی پیدا کرده است باید علت را در نحوه برخورد خودتان جویا شوید و با بالابردن دانش خود در آموزش سگ یا کمک مربی (ترینر سگ) مشکل را بر طرف کنید. زمانی که شما یک سگ را به سرپرستی گرفتید باید سعی کنید با اخلاقیات این فرشته های پشمالو آشنا شوید و به درستی او را آموزش دهید تا کمتر غافل گیر شوید و از زندگی کنار هم لذت ببرید.

۲ دیدگاه برای “دردسرهای نگهداری سگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه