پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای نگهداری گربه

مورد از دردسرهای نگهداری گربه

اگر به تازگی گربه ای را به سرپرستی گرفته اید و یا میخواهید گربه ای را به خانه بیاورید باید با نیازها و چگونگی نگهداری آن آشنا شوید. شما به عنوان سرپرست گربه می بایست با دردسرهای نگهداری گربه نیز آشنا شوید و بدانید با چه تغییراتی در زندگی خود مواجه خواهید شد.

در مطلب ( لوازم مورد نیاز گربه ) شما را با لوازمی که باید برای نگهداری از گربه تهیه کنید آشنا کردیم. اما این کافی نیست! چراکه شما باید بدانید به عنوان یک سرپرست جدید چه وظایفی دارید  و روزانه  چه کارهایی باید برای گربه انجام دهید. از  طرفی قبل از هم خانه شدن با یک گربه باید خود و اعضای خانواده آمادگی مواجه شدن با مسائلی را داشته باشید که پیش از این به آن بی توجه بوده اید. در این مطلب شما را با 11 مورد از دردسرهای گربه داشتن آشنا میکنیم.

  1. ریزش مو :

    یکی از دردسرهای نگهداری گربه و سگ ریزش موی آنان است. گربه ها به طور طبیعی ریزش مو دارند. پس یا هر روز منزل را جارو بزنید یا به زندگی با کوهی از موی گربه عادت کنید. اگر ریزش مو غیر طبیعی بود حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

  2. چنگ و گاز:

    اگر به بازی بچه گربه ها با یکدیگر دقت کنید متوجه می شوید که چنگ و گاز گرفتن قسمت هیجان انگیز بازی است. پس برای اینکه کمتر آسیب ببینید ناخن های آنها را کوتاه نگه دارید و از بازی های دستی بپرهیزید، حتما با اسباب بازی با گربه ها بازی کنید تا بدانند هدف شکار در بازی شما نیستید بلکه اسباب بازی است.

پت شاپ آنلاین تی پتس - چگونه از گربه نگهداری کنیم؟

  1. دکور منزل:

    شما باید دکوری ها، مجسمه، ظروف و شمعدان های روی میز را قبل از اینکه پرتاب و شکسته شوند، جمع آوری کنید. گربه ها یک زندگی مینیمال را برای شما بیشتر می پسندند.

    توجه: فرض کنید یک کودک نوپا در منزل دارید که به همه چیز دست میزند و به همه جای منزل دسترسی دارد. پس لوازم خطرناک را جمع آوری کنید. سوزن، میخ، آهنربا، خوراکی های بدون پوشش، وسایل کوچکی که ممکن است بلعیده شود، سیم برق لخت، کیسه زباله و …

  2. پاره شدن مبلمان و فرش:

    یکی از کارهایی که به گربه ها احساس آرامش میدهد اسکرچ کردن یا خراشیدن مبلمان و فرش و لباسهای شما است. او را تنبیه نکنید و فقط حواسش را با بازی کردن، پرت کنید. یک یا چند اسکرچر برای او فراهم کنید تا دست از سر مبلمان و فرش بردارد.

    پت شاپ آنلاین تی پتس - چگونه از گربه نگهداری کنیم؟

  3. پخش شدن خاک بستر:

    خاک بستر گربه معمولا به دست و پای آنان میچسبد و همراهشان به سایر اتاق ها، روی مبل و یا حتی تخت خواب شما راه پیدا میکند. برای جلوگیری از این موضوع میتوانید از خاک های دانه ریز تر استفاده کنید و جلوی ظرف خاک، مت توالت پهن کنید تا خاک کمتری در اطراف پخش شود. البته گاهی گربه ها برای تفریح خاک را از ظرف آن بیرون می ریزند تا به شما بگویند رئیس خانه چه کسی است.

  4. گل های جویده شده:

    بعضی از گل های آپارتمانی برای گربه ها سمی هستند. ابتدا گل های سمی را از خانه خارج کنید. در ادامه بعضی از گربه علاقه زیادی به جویدن برگ گل ها دارند که باید با توجه به اخلاقیات گربه، او را از این کار منع کنید. برای مثال سبز کردن گندم و جو و داشتن گلدان خصوصی برای گربه و سلامت دستگاه گوارش آنها بسیار مفید است.

 

پت شاپ آنلاین تی پتس - دردسرهای نگهداری گربه

  1. استفراغ:

    در اصل گربه ها گیاهان را میخورند تا بتوانند استفراغ کنند و معده خود را از موهای بلعیده شده خلاص سازند. اگر مداوم از خمیر مالت و غذاهای آنتی هیربال استفاده کنید، کمتر مجبور خواهید بود که استفراغ گربه را از روی زمین و فرش جمع آوری کنید. البته توجه داشته باشید که استفراغ بیش از اندازه نشانه ای از بیماری در گربه است و باید به دامپزشک مراجعه شود.

  2. ادرار در خاک گلدان:

    حجم مثانه گربه های کوچکتر بسیار کم است، بنابراین ممکن است اولین خاکی که سر راهشان ببینند را برای تخلیه ادرار انتخاب کنند. اگر با بچه گربه خود مشغول بازی هستید، حین بازی او را به ظرف خاکش نزدیک کنید شاید کاری برای انجام دارد و منتظر دقیقه ی 90 مانده است!

  3. ایجاد صدا:

    گربه ها قبل از سپیده دم بیدار می شوند و از شما میخواهد که صبح را با آنان شروع کنید. شاید شما را تا کنار ظرف غذایشان ببرند تا صبحانه خوردنشان را تماشا کنید و یا جلوی در اتاقتان بمانند و آلارم صبح بنوازند تا مطمئن شوند که بیدار شده اید.

  4. تخت خواب مشترک:

    گربه هایی که علاقه زیادی به سرپرستان خود دارند، آنها را جزوی از خانواده خود می بینند و چون نمیتوانند شما را به محل خواب خود دعوت کنند، ترجیح میدهند روی پتو و بالش شما بخوابند تا شما احساس تنهایی نکنید.

  5. در و پنجره باز و بدون محافظ:

    غریزه شکار و پیدا کردن جفت، گربه ها را تشویق به خروج از در و پریدن از پنجره میکند. بنابراین خیلی باید مراقب این رفتارها باشید تا گربه تان دچار آسیب نشود.

پت شاپ آنلاین تی پتس - چگونه از گربه نگهداری کنیم؟

در این مطلب شما با بدترین اتفاقاتی که میتواند برای یک سرپرست گربه پیش بیآید آشنا شدید. ولی باید بدانید گربه ها همانند انسان ها خصوصیات اخلاقی متفاوتی دارند، آنها میتوانند لجباز، مهربان، منزوی، مهمان نواز، عصبانی و… باشند. حتی بعضی از آنها دست بزن دارند و بعضی عاشق لوس کردن خودشان برای شما هستند. زمانی که شما گربه ای را به سرپرستی گرفتید باید سعی کنید با اخلاقیات این فرشته های پشمالو آشنا شوید تا کمتر غافل گیر شوید و از زندگی کنار هم لذت ببرید.

۲ دیدگاه برای “دردسرهای نگهداری گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه