پت شاپ آنلاین تی پتس - سرما زدگی سگ و گربه در زمستان

آیا سگ و گربه دچار سرمازدگی میشوند؟

با نزدیک شدن به زمستان و شروع کاهش دما، حیوانات خانگی تغییرات را احساس می کنند. با وجود سرمای شدید در هوا، ضروری است که سرپرستان حیوانات خانگی نکات ایمنی ضروری در هوای سرد را برای آنان در نظر داشته باشند تا از سگ ها و گربه ها در برابر سرمازدگی محافظت کنند.

حیوانات خانگی کوچک و مسن بیشترین آسیب را در زمستان می بیند، اما این بدین معنی نیست که همه حیوانات خانگی در زمستان دچار سرمازدگی نمی شوند.

علائم سرمازدگی:

  • تنفس آرام می شود.
  • ضربان قلب آرام می شود.
  • لرزیدن
  • تغییر رنگ پوست اندام های انتهایی و کم رنگ شدن آن ها که در نهایت به صورت قرمز و متورم در می آید.

برای برطرف کردن علائم سرما زدگی و امداد حیوان کلیک کنید.

آیا سرما برای سگ و گربه خطرناک است؟

برای مراقبت از حیوان خانگی در زمستان باید علائم بالینی او را چک کنید. به دنبال واضح ترین علائم باشید. «لرزیدن یک نشانه معمولی است که نشان می دهد حیوان خانگی شما در معرض آسیب سرمازدگی است. آنها همچنین ممکن است به دنبال منابع گرمایی مانند وسایل الکترونیکی یا منافذ در کف باشند. محققان می گویند، برخی از سگ‌ها و گربه‌ها تمایل دارند در پتوهای پشمی ما قایم شوند و یا برای گرما در کنار ما یا دیگر حیوانات بخوابند.

برای اطمینان از اینکه سگ و گربه در زمستان می‌تواند دمای بدن خود را حفظ کند، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای آنها پتو های پشمی در جاهای خوابشان قرار دهید. همچنین می توانید از پد گرم‌کننده، ژاکت و جوراب های مخصوص حیوانات خانگی در زمستان استفاده کنید.

چگونه سگ و گربه خود را در خارج از خانه در زمستان گرم نگه دارید؟

اگرچه سگ‌های زیادی وجود دارند که عاشق برف و هوای سرد هستند، اما می‌توان گفت که اکثر سگ‌ها و گربه‌ها طرفدار سرمای زیاد نیستند. توصیه نمی‌شود که حیوانات خانگی را در زمستان بیرون بگذارید. اگرچه به ظاهر واضح است، اما این یکی از مهم ترین نکات ایمنی در هوای سرد برای آنان است.

به یاد داشته باشید که یک تخت گرم و نرم و دنج برای حیوان خانگی تهیه کنید. حیوانات خانگی ممکن است بخواهند کنار شومینه، بخاری، شوفاژ و یا نزدیک اجاق گاز داغ استراحت کند، اما مطمئن شوید که آنها را بدون مراقبت رها نکنید. در صورت قرار گرفتن بیش از حد در معرض وسایل گرمایشی یا درجه حرارت بیش از حد زیاد ، می تواند باعث آسیب به حیوانات خانگی شوند.

سرمازدگی در گربه ها

آیا لباس سگ ها و گربه ها را از سرمازدگی در زمستان حفظ میکند؟

هنگامی که با حیوانات خانگی خود در خارج از منزل وقت می گذرانید، مطمئن شوید که آنها از محافظ مناسب برخوردار هستند. ژاکت‌، پافر،کاپشن های ضد آب و خز دار، جوراب های گرم و کفشهای ضد آب تضمین می‌کنند که بدن حیوان خانگی شما گرم نگه داشته شود.

کفش های حیوانات خانگی در زمستان مهم هستند زیرا پنجه ها به خصوص در برابر رطوبت سرد آسیب پذیر هستند. درست مانند انسان ها، سگ ها و گربه ها در زمستان نیز می توانند از سرمازدگی رنج ببرند. اگر متوجه علائم لرز یا بی حالی شدید، احتمالاً وقت آن رسیده که حیوانات خانگی خود را داخل خانه بیاورید.

به یاد داشته باشید که ایمنی و سلامت حیوانات خانگی شما باید همیشه در رأس برنامه های شما باشد. همه سگ‌ها و گربه‌ها برای سرما ساخته نشده‌اند، این نکات ایمنی در هوای سرد برای حیوانات خانگی به شما کمک می‌کند از حیوانات خانگی خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید. اگر شک دارید حیوان خانگی شما سرمازده است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

راه های درمان سرمازدگی سگ و گربه

سرمازدگی در سگ ها

سخن آخر

در روزهای سرد زمستان قبل از روشن کردن خودرو کاپوت آن را چک کنید ممکن است گربه های کوچولو برای فرار از سرما به ماشین شما پناه آورده باشند. این وظیفه ما انسان هاست تا از بچه های طبیعت محافظت کنیم. و در آخر اگر امکانش را دارید برای سگ ها و گربه های خارج از منزل سرپناهی تهیه کنید تا از گزند باد و باران در امان بمانند و بتوانند در آنجا خود را گرم نگه دارند و به استراحت بپردازند.

همچنین برای آنها غذا و آب در دسترس بگذارید.

یک دیدگاه برای “سرمازدگی سگ و گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه