پت شاپ آنلاین تی پتس - لوازم ضروری نگهداری از گربه

لوازم مورد نیاز نگهداری گربه

اگر شما به تازگی یک گربه را به فرزندی قبول کرده‌اید بهتر است با لوازم مورد نیاز نگهداری از گربه آشنا شوید. حتی اگر این اولین دوست گربه‌سان شما نباشد، اضافه کردن یک گربه جدید به خانواده شما مطمئناً بسیار هیجان انگیز است.

اما صبر کنید! آیا خانه شما برای یک حیوان خانگی جدید آماده است؟ شما به چندین وسیله ضروری برای نگهداری از گربه نیاز دارید تا مکان مناسبی برای گربه خود داشته باشید. در ادامه یک چک لیست از وسایلی که برای نگهداری یک گربه نیاز است را برای شما آورده‌ایم.

در درجه ی اول مهم است سن گربه خود را در نظر بگیرید. اگر دوست پشمالوی جدید شما زیر یکسال سن دارد بچه گربه یا کیتن Kitten محسوب میشود. گربه‌های بالای یکسال گربه ی بالغ یا ادالت Adult به حساب می آیند.

1) خوراکی های مورد نیاز گربه:

  • غذای خشک مناسب گربه

غذای خشک از اساسی ترین خریدها و لوازم نگهداری گربه به حساب می آید. شاید بخواهید بدانید که اصلا غذای خشک چیست؟ برای آشنایی با فواید غذای خشک به مطلب (فواید غذای خشک برای سگ ها و گربه ها) مراجعه کنید. برای نگهداری از یک گربه باید بدانید قبلا از چه غذایی استفاده میکرده است؟ زیرا تغییر ناگهانی رژیم غذایی اصلا کار درستی نیست. گربه شما ادالت است یا کیتن؟ نژاد آن چیست؟ عقیم شده است یا خیر؟ آیا به غذای خاصی حساسیت دارد؟ بعد از پاسخ دادن به این قبیل سوالات میتوانید مناسب با بودجه خود اقدام به خرید غذای خشک مناسب کنید. (برای دیدن انواع غذاهای خشک گربه کلیک کنید.)

  • غذای تر مناسب گربه شامل کنسرو، ووم ، پوچ

گربه‌ها نیاز دارند که علاوه بر غذای خشک با یک غذای تر هم تغذیه شوند. استفاده از غذاهای تر مثل کنسروها، ووم ها و پوچ یا سوپ گربه به آنها کمک میکند مقداری از آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.برای انتخاب نوع غذای تر میتوانید مطلب (انواع کنسرو و پوچ بر اساس شکل بسته بندی) را مطالعه کنید. از طرفی ایجاد تنوع غذایی برای آنها خوشایند است. در مطلب (انواع کنسرو و پوچ براساس بافت و شکل ظاهری محتویات) میتوانید بیشتر راجع به شکل و اسامی رایج غذاهای تر مانند پته، راگو و … بدانید. (برای دیدن انواع کنسرو های گربه کلیک کنید.)

  • تشویقی گربه

تشویقی برای گربه یکی از مهم ترین خریدها محسوب می شود که متاسفانه سرپرستان گربه کمتر به آن اهمیت میدهند. گربه‌ها با گرفتن خوراکی های خوشمزه ای مثل بستنی، تشویقی مدادی، تشویقی های کت نیپ دار و … احساس رضایت و دوست داشته شدن می کنند. بنابراین با دادن تشویقی میتوانید اعتماد آنها را به دست آورید و گربه دلبند خود را خوشحال کنید. گربه‌ها نیاز دارند تا چیزی آنها را سر کیف بیاورد و پیوند آنها را با محل زندگی و هم خانه هایشان محکم کند. دادن تشویقی باید به صورت روزانه و مقدار کم انجام شود. توجه کنید که تشویقی ها حکم تنقلات بین روز را دارند نه وعده غذایی! (برای دیدن انواع تشویقی گربه کلیک کنید.)

  •  خمیر مالت گربه

خمیرهای مالت تنوع برند و طعم بسیار زیادی دارند اما پایه اصلی همه آنها مالت یا همان جوانه غلات، مثل جوانه گندم (سمنو بدون شیرین کننده) است. خمیر مالت را با اضافه کردن طعم دهنده ها و مکمل ها برای گربه خوشایند میکنند. اغلب گربه‌ها استقبال بسیار خوبی از این مکمل دارند. خمیر مالت از این جهت برای گربه ضروری است که به دفع گلوله های مویی که در اثر لیسیدن بدن در سیستم گوارش ایجاد میشوند، کمک میکند. (برای دیدن انواع خمیر مالت کلیک کنید.)

  • داروها و مکمل های توصیه شده توسط دامپزشک برای گربه

استفاده از مکمل، پروبیوتیک و مولتی ویتامین به سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن گربه شما بسیار کمک میکند. در مطلب (همه چیز درباره مکمل و مولتی ویتامین برای گربه) به طور مفصل درباره ی مزایا و معایب آن صحبت شده است. در نظر داشته باشید که مکمل ها برای سلامت و رشد بهتر بسیار حائز اهمیت هستند. (برای دیدن انواع مکمل ها کلیک کنید.)

  • شیر خشک مخصوص گربه

اگر گربه ای دارید که زیر 2 ماه سن دارد، دندان های شیری اش هنوز در نیامده و یا زود از مادر جدا شده است حتما از شیر خشک مخصوص گربه و شیشه شیر استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز نگهداری گربه

2) لوازم ضروری نگهداری از گربه:

  • ظرف آب و ظرف غذا

ظروف آب و غذا تنوع بسیار زیادی دارند. رایج ترین ظروف آب و غذای گربه پلاستیکی، فلزی و سرامیکی هستند. معمولا کوچکترین سایز این ظروف برای گربه‌ها مناسب است. بهتر است ظرف غذای گربه زیاد گود و زیاد کوچک نباشد. ظروف استیل و سرامیکی به لحاظ بهداشتی مناسب تر هستند. دقت کنید که هر روز ظرف ها را با آب گرم بشویید و ظرف آب را همیشه پر نگه دارید. (برای دیدن ظروف کلیک کنید.)

  • ظرف خاک یا توالت گربه

ظرف خاک گربه در دو نوع مسقف و بدون سقف وجود دارد. البته این جدای از مدل های اتوماتیک و دارای تکنولوژی امروزی است. ظرف خاک را متناسب با اندازه جثه گربه خود انتخاب کنید. گربه باید در ظرف خاکش توانایی مانور و چرخیدن و کندن خاک را داشته باشد. توجه کنید که توالت گربه را در جایی قرار دهید که احساس امنیت کند و با محل استراحت و ظرف غذایش فاصله داشته باشد.

  • خاک بستر مخصوص گربه

خاک بستر گربه یکی از لوازم ضروری نگهداری از گربه است که تنوع بسیار زیادی دارد که در ایران بیشتر نوع گرانول بنتونیت آن بفروش میرسد. خاک کربن دار (جلوگیری از پخش بو)، خاک عطری (با اسانس های لیمو، گل ها و …. عطر دار شده است.)، خاک ساده و خاک های گرانول شکسته (معمولا ارزان تر هستند.) از جمله خاک هایی هستند که در بازار وجود دارند. (برای دیدن انواع خاک بستر کلیک کنید.)

  • بیلچه مخصوص خاک گربه

معمولا همراه ظرف خاک وجود دارد. بیلچه های پلاستیکی برای تمیز کردن و برداشتن کلوخ های ادرار و مدفوع از خاک استفاده می شوند. (برای دیدن بیلچه ها کلیک کنید.)

لوازم ضروری نگه داری گربه

3) لوازم بهداشتی نگهداری از گربه:

  • مسواک و خمیردندان (لوازم بهداشت دهان و دندان گربه)

رعایت بهداشت دندان گربه یک امر ضروری و مهم است چرا که روی سلامت آنها اثر به سزایی دارد. استفاده از مسواک و خمیر دندان و اسپری های ضد پلاک به طور هفتگی توصیه می شود. (برای دیدن لوازم بهداشت دهان کلیک کنید.)

  • شامپو

شامپوهای سگ و گربه تنوع بسیار زیادی دارند که بعضی از آنها خاصیت درمانی دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص حیوانات خانگی از خشکی پوست و ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری میکند. هرگز از شامپوهای انسانی و شامپو بچه برای شست و شوی گربه استفاده نکنید. (برای دیدن انواع شامپو کلیک کنید.)

  • برس و شانه

شانه زدن گربه باید به صورت روزانه انجام شود و امری بسیار ضروری است. (برای دیدن انواع برس و شانه کلیک کنید.)

  • دستمال مرطوب پاک کننده

دستمال مرطوب مخصوص حیوانات خانگی به شما کمک میکند که گربه خود را بدون نیاز به حمام تمیز کنید. چرا که بعد از واکسن و عمل های جراحی تا مدتی نباید گربه را حمام کرد. استفاده از دستمال مرطوب ضروری نیست چرا که گربه‌ها با لیسیدن بدن، خود را تمیز کرده و هرگونه آلودگی را پاک میکنند.

  • دستمال پاک کننده چشم یا رد اشک

چشم گربه‌های کوچک تر و گربه‌هایی که موی بلندی دارند معمولا قی میکند و زیر چشم آنها رد قهوه ای رنگی ایجاد میشوند. این رد قهوه ای رنگ در واقع اشک چشم است که در اثر اکسید شدن به این رنگ در امده است. بهتر است برای زیبایی و سلامت گربه خود روزانه چشم او را از قی و اشک پاک کنید. توجه کنید اگر قی چشم از حالت عادی خارج شده و باعث بسته شدن آن شده است حتما به دامپزشک مراجعه کنید. (برای دیدن پاک کننده چشم کلیک کنید.)

  • قطره پاک کننده گوش گربه

تمیز کردن گوش گربه امری است که شاید بهتر باشد آن را به دامپزشک بسپارید. گوش گربه اعلام کننده ی بسیاری از مشکلات و بیماری ها است. بوی بد، جرم زیاد و زخم روی آن را جدی بگیرید. (برای دیدن پاک کننده گوش کلیک کنید.)

  • ناخن گیر گربه

ناخن گیر میتواند سالهای سال در گرفتن ناخن به شما یاری برساند. بنابراین بهتر است یک ناخن گیر با کیفیت تهیه کنید.

  • ضدعفونی کننده محیط مخصوص حیوانات خانگی

 این محلول های ضد عفونی کننده برای حیوانات خانگی خطرناک نیستند و در اثر برخورد با پوست و موی آنها ایجاد خطر نمی کنند. با استفاده از ضدعفونی کننده محیط مخصوص حیوانات میتوانید محل خواب، توالت و غذاخوری گربه را ضدعفونی کنید. (برای دیدن انواع ضدعفونی کننده کلیک کنید.)

لوازم ضروری نگه داری گربه

4) لوازم نگهداری و سرگرمی گربه:

  • اسباب بازی گربه

اسباب بازی های گربه تنوع زیادی دارند و داشتن چندین مدل از آنها بسیار ضروری است. به طور کلی اسباب بازی های گربه را میتوان به چهار گروه تقسیم کرد: اسباب بازی عصایی، اسباب بازی کت نیپ دار، اسباب بازی توپ و اسباب بازی تعاملی (برای دیدن انواع اسباب بازی گربه کلیک کنید.)

  • جعبه یا باکس حمل

برای جا به جایی و بردن به دامپزشکی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

  • تشک، تخت، لانه

حتما محلی را برای استراحت گربه در نظر بگیرید که احساس امنیت و راحتی داشته باشد. (برای دیدن ملزومات استراحت و خواب کلیک کنید.)

  • اسکرچر

اسکرچ کردن یا ناخن کشیدن امری اجتناب ناپذیر است. اگر میخواهید فرش و مبلمان آسیب نبیند حتما یا از اسکرچرهای موجود در بازار تهیه کنید و یا با خلاقیت خود و استفاده از مقوا، کنف و موکت یک اسکرچر بسازید.

  • درخت گربه

درخت گربه تنوع مدل، رنگ و اندازه ی بسیار زیادی دارد. داشتن یک درخت گربه شما را از خرید جای خواب و اسکرچر بی نیاز میکند. اگر درخت گربه تهیه کرده‌اید حتما آن را جایی قرار دهید که بیشترین اشراف را به محیط داشته باشد. گربه‌ها دوست دارند همه چیز را از یک جای مرتفع تحت نظر بگیرند.

  • مت غذا
  • مت خاک
  • گردنبند و قلاده
  • پرزگیر لباس

(برای دیدن انواع پرزگیر کلیک کنید.)

لوازم نگهداری گربه

کلیه ی لوازم مورد نیاز و ضروری گربه را میتوانید از پت شاپ آنلاین تی پتس Tipets تهیه کنید.

یک دیدگاه برای “لوازم مورد نیاز نگهداری گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه