پت شاپ آنلاین موی سگ خانگی

مواردی که قبل از به سرپرستی گرفتن یک سگ خانگی باید بدانیم

سگ ها از هزاران سال قبل در کنار ما انسان ها زندگی کرده اند. و در شکل گیری زندگی های امروزی همواره در کنار ما بوده اند. با نگاه کردن به رفتار یک سگ بی شک می توان به عظمت آفرینش پی برد. با یادگیری تربیت و خصلت های سگ ها و همچنین آشنایی با بیماری هایی که آنها را تهدید می کند (بخشی از این بیماری ها از طریق پوست و مو قابل تشخیص است.)

این روزها سگ های خانگی در سایز ها و نژادهای متفاوتی در کنار ما زندگی می کنند و انسانها با مطالعه در مورد گوناگونی، طول عمر، میزان مصرف غذا، زمان بلوغ و … بهترین انتخاب را برای زندگی در کنار خود انجام میدهند. کارشناسان تی پتس در این مقاله سعی کرده اند ویژگی‌های کلی سگ ها را مورد بررسی قرار بدهند.

پوشش بدن (پوست و مو) در سگ ها

با اطلاعات کافی در مورد ساختار بدن و پوست و موی سگها میتوانیم از بیماری های احتمالی و مشکلات زندگی در کنار این پشمالوهای دوست داشتنی جلوگیری کنیم. تغییرات پوشش بدن سگ های خانگی به ما از مشکلات پیش آمده می گویند و با اندکی توجه به تغییرات ناگهانی میتوانیم از آسیب های جدی تر جلوگیری کنیم. با چکاب های سالیانه و رسیدگی های روزانه میتوانیم به پت خود عمری طولانی همراه با سلامتی و خوشحالی هدیه کنیم و از بودن در کنار این دوستان بامزه حسابی لذت ببریم.

کارشناسان تی پتس در این مقاله سعی کرده اند ویژگی‌های کلی پوشش سگ ها را مورد بررسی قرار بدهند. در کنار ما باشید و سوالات خودتتان را با ما در میان بگذارید.

پت شاپ آنلاین موی سگ خانگی

پوشش بدن سگ های خانگی

کل سطح بدن سگ ها توسط پوست پوشیده شده است. که بدن آنها را از عوامل آسیب‌زا در امان نگه میدارد.

به دلیل وجود پایانه‌های عصبی در پوست، این بافت به‌عنوان عضو لامسه نیز به شمار می رود. و سگ ها را از بسیاری از خطرات اطراف خود بر حذر می‌دارد. پوست از سه قسمت روپوست یا اپیدرم، میان‌پوست یا درم و زیرپوست یا هیپودرم تشکیل‌شده است.

مو در واقع از رشد اپیدرم در درم به وجود آمده است. و سراسر بدن سگ را به‌ جز چند ناحیه خاص پوشانده است. این نواحی بدون موی بدن شامل بالشتک‌های کف دست‌ها و پاها، روی لب‌ها، نوک پستان‌ها، آلت تناسلی و لبه‌های واژن می باشد. آیا موی سگ خانگی حساسیت زا است؟ (کلیک کنید)

ساختار مو و خز

موهای سگ های خانگی از سه لایه و از داخل به خارج به ترتیب از مغز مو، قشر مو و کوتیکول مو تشکیل‌شده است. عضلات راست کننده مو از ضمائم مو به حساب می آیند. و شامل رشته‌های عضلانی صاف به ضخامت تقریباً ۰/۱ میلی‌متر می باشند. هر چه موها ضخیم‌تر باشند. قطر این عضله نیز بیشتر است. انقباض این عضله در اثر ترس، سرما، دفاع یا حمله باعث سیخ شدن موها می‌شود.

غدد چربی از دیگر ضمائم پوست به حساب می آید. با ترشح دائم چربی باعث چرب شدن پوست و مو شده و علاوه بر اینکه از تبخیر آب بدن ممانعت می‌کند. از خرد شدن و کنده شدن لایه شاخی پوست نیز جلوگیری خواهد کرد. هر فولیکول مو با یک یا چند غده چربی در ارتباط می باشد، و ترشحات این غدد توسط مجرای کوتاه و پهنی به گردن مو می‌رسد.

سگ برای تعادل دمای خود چه می‌کند؟

یکی از ویژگی های سگ ها غدد عرق در آنهاست؛ این غدد از دیگر ضمائم پوست هستند و مسولیت ترشح عرق را دارند. غدد عرق در سگ های خانگی بسیار اندک بوده و برای همین به اصطلاح رایج است که سگ ها عرق نمی کنند. این دوست داشتنی های پشمالو برای خنک کردن بدن خود از (زبان)  له له زدن استفاده می کنند.

پت شاپ آنلاین تی پتس موی سگ

به دلیل کم بودن غدد عرق در بدن آنها درجه حرارت بدن این دوستهای کوچولو با این روش پایین می آید. پوست سگ ها فقط کار حفاظت از سطح خارجی بدن آنها را به عهده ندارد. این عضو وسیع وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد به یک تولید کننده ویتامین ( دی ) تبدیل می شود. پس پیاده روی در نور خورشید به همراه دوست های پشمالوتون یادتون نره!

رنگ پوست و موی سگ ها به صورت ژنیتکی از پدر و مادر و اجدادشون قابل انتقال هست. این رنگارنگی را رنگدانه های ملانین موجود در پوست و مو این حیوانات به عهده گرفته اند. پوست سگ ها شامل گیرنده های گرما و سرما، فشار و درد می باشد. پوست می تواند تغییرات دما و فصل، وارد شدن ضربه و فشار را به حیوان منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه