تفاوت پته و چانک سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

پته، چانک، پوچ، کنسرو چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

غذاهای کنسروی یا به اصطلاح تر مخصوص سگ و گربه در شکل ها و طعم های مختلفی تولید میشوند. دلیل این تنوع سلیقه ی غذایی مختلفی است که حیوانات با هم دارند. حتما تا به حال اسم هایی مانند کنسرو، پوچ، ووم، پته، چانک و … به گوشتان خورده است، در این مطلب میخواهیم بدانیم بافت و شکل ظاهری محتویات کنسروهای گربه و سگ به چه صورت است؟ کنسرو پته چیست؟ کنسرو چانک چیست و چه تفاوتی با پته دارد؟

غذاهای مرطوب گربه و سگ بر اساس شکل بسته بندی:

  1.  کنسرو
  2.  پوچ
  3.  ووم یا غذای کاسه ای

غذاهای مرطوب گربه و سگ بر اساس شکل محتویات:

  1.  پته
  2.  چانک ، نچرال،
  3.  راگو
  4.  و…

تفاوت پته و چانک سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

پته به چه نوع کنسروی گفته می شود؟

شما هم باید روی بسته بندی کنسرو گربه و سگ به اسم پته PATE برخورد کرده باشید. پته در واقع گویای شکل ظاهری و بافت غذای کنسروی و یا ووم است. پته در معنی یعنی میکس و خمیری، و به نوعی از کنسرو گفته میشود که شما قادر به تشخیص اجزای آن نیستید و محتویات کاملا میکس و ترکیب شده اند ولی در مورد چانک و راگو اینطور نیست. معمولا کمی روغن در اطراف پته وجود دارد که مانع از خشک شدن آن شده و به خوش خوراک شدنش کمک میکند. استفاده از پته (pate) برای گربه های بدغذا بسیار مطلوب است.

کنسروهای پته در طعم های مختلفی وجود دارند و توسط برندهای شایر، یو اس پت، نوتری، مدکا، پورینا گورمت، کوشیدا، رفلکس پلاس، رویال، وینستون و… تولید می شوند.

کنسرو چانک، چانکی یا نچرال چه نوع کنسروی است؟

ممکن است روی برخی از بسته های کنسرو ها، ووم ها یا پوچ ها با کلماتی مثل چانک/Chunk، نچرال/Natural رو به رو شوید. چانک یا چانکی/Chunky به معنای تکه ای است.

شما بعد از باز کردن کنسرو های چانک یا نچرال، میتوانید تکه های فرآوری شده گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و … را داخل آن ببینید. در واقع محتویات قابل تشخیصی مقابلتان خواهند بود که معمولا در مقداری سس، مایع و ژله غوطه ور است.

بیشتر پوچ ها به صورت چانک هستند و شامل تکه هایی غذا داخل سس و ژل می باشند.

گفتنی است که کنسروهای نچرال برند شایر شامل تکه های طبیعی از خوراکی است که روی آن نوشته شده است. برای مثال در کنسرو مرغ و میگو شایر تعدادی میگوی کوچک مشاهده میکنید که کنار رشته های مرغ قرار دارد و در  در سس غوطه ور است.

اسامی روی بسته های کنسروی و پوچ ها :

  • پته/Pastete/Pate: میکس و خمیری
  • چانک/Chunk/ Stück: تکه ای، قطعات
  • Gravy: سس
  • Ragout: راگو در واقع اسم یک خوراک است. راگو یک خوراک فرانسوی است که با ترکیب گوشت، هویج و سیب زمینی  می پزد. کنسرو راگو حیوانات هم شامل همین ترکیبات و به شکل چانک است.
  • Perle/پرل: مروارید. ( منظور تولید کننده از این کلمه روی بسته های کنسروی و پوچ، قطعات غذا بوده که به مروارید تشبیه شده است.)

تفاوت پته و چانک سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

محتویات غذاهای کنسروی (ووم) و پوچ سگ و گربه چیست؟

این غذاها اعم از پته، چانک، پوچ، کنسرو و… با توجه به طعم معمولا شامل گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، خرگوش، ماهی، میگو، جگر، سیرابی و… و همچنین سبزیجاتی مانند کدو حلوایی، اسفناج، هویج، سیب زمینی و… است. معمولا افزودنی های دیگری که برای سلامت گربه و سگ ضروری است نیز در ترکیبات کنسروی استفاده میشود. این افزودنی ها شامل روغن زیتون، روغن ماهی و امگا 3 و امگا 6، برخی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

سس و ژله ای که چانک و پرل در آن غوطه ور هستند نیز کاملا طبیعی بوده و با روغن هایی که برای سلامت گربه و سگ ها مفید هستند تولید میشود. ژله ها نیز با ژلاتین های طبیعی تهیه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه