تفاوت کنسرو و پوچ و ووم سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

کنسرو و پوچ گربه و سگ:

غذاهای کنسروی یا به اصطلاح تر مخصوص سگ و گربه در شکل ها و طعم های مختلفی تولید میشوند. دلیل این تنوع سلیقه ی غذایی مختلفی است که حیوانات با هم دارند. حتما تا به حال اسم هایی مانند کنسرو، پوچ، ووم، پته، چانک و … به گوشتان خورده است، در این مطلب میخواهیم با این اصطلاحات و اسامی آشنا شویم و تفاوت های آنها را بشناسیم.

غذاهای مرطوب گربه و سگ بر اساس شکل بسته بندی:

  1.  کنسرو
  2. پوچ / Pouch
  3. ووم یا غذای کاسه ای /Woom

غذاهای مرطوب گربه و سگ بر اساس شکل محتویات:

  1. پته / Pate
  2. چانک یا نچرال / Chunk / Natural
  3.  راگو / Ragout
  4.  و…

تفاوت کنسرو و پوچ و ووم سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

کنسرو گربه و سگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کنسرو به غذایی گفته می شود که با روش های کنسرو سازی، در قوطی های فلزی بهداشتی بسته بندی شده و امکان فساد از بین میرود. غذاهای کنسروی را میتوان به مدت طولانی خارج از یخچال نگهداری کرد.

شرکت های مختلف کنسروهای مخصوص سگ و گربه را با توجه به سلیقه و مواد غذایی مناسب آنها در وزن های مختلف تولید میکنند. شما میتوانید کنسرو مورد علاقه حیوان خانگی خود را در وزن های 85 گرم، 100 گرم، 200 گرم، 400 گرم، 800 گرم و… خریداری کنید.

توجه داشته باشید کنسرو را بعد از باز کردن در یخچال نگهداری کنید و حداکثر 6 روز بعد از باز کردن باقی مانده را دور بریزید.

پوچ گربه و سگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پوچ (Pouch) در انگلیسی به معنای بالش است و در حقیقت به نوع خاص بسته‌بندی غذا اشاره دارد. در اصطلاح به پوچ گربه، سوپ گربه نیز می‌گویند. این غذای مرطوب را میتوان به مدت طولانی خارج از یخچال نگهداری کرد. پوچ گربه در ایران معمولا در بسته‌های بهداشتی کوچک 100 گرمی که جنسی قابل انعطاف دارند، تولید می‌شوند. پوچ ها برای یک وعده غذای گربه و سگ مناسب است و معمولا مجبور به نگهداری آن داخل یخچال نخواهید شد.

اما اگر حیوان خانگی شما وعده اش را کامل میل نکرد حتما باقی مانده غذا را در یخچال نگهداری کنید.

60 تا 70 درصد پوچ را مایعات تشکیل میدهد و محتویات آن (چانک ها) داخل سسی که حالت ژله‌ای دارد، قرار گرفته‌اند. این سس غذای گربه را بسیار لذیذ و خوشمزه می‌کند و باعث خوش‌خوراک‌تر شدن آن می‌گردد.

ووم گربه و سگ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ووم ( Woom ) به معنی خوراک کاسه ای است و به شکل بسته بندی غذای کنسروی اشاره دارد. در واقع ووم نوعی کنسرو است که در ظرفهای آلومینیومی و منعطف بسته بندی میشود. گربه یا سگ میتوانند بدون آسیب دیدن داخل همان ظرف غذای کنسروی خود را میل نمایند. چنین امکانی در قوطی های کنسرو به سختی امکان پذیر است، اما از بسته بندی پوچ در شرایط لزوم میتوان چنین استفاده ای نمود.

ووم معمولا در بسته های 100 گرمی به بازار عرضه میشود و تنوع طعم و بافت بسیار زیادی دارد. بافت ووم ممکن است به شکل پته، چانک و یا راگو غوطه ور در سس یا ژله باشد.

تفاوت کنسرو و پوچ و ووم سگ و گربه - پت شاپ آنلاین تی پتس

محتویات غذاهای کنسروی و پوچ سگ و گربه چیست؟

غذاهای کنسروی و پوچ ها با توجه به طعم معمولا شامل گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، خرگوش، ماهی، میگو، جگر، سیرابی و… و همچنین سبزیجاتی مانند کدو حلوایی، اسفناج، هویج، سیب زمینی و… است. معمولا افزودنی های دیگری که برای سلامت گربه و سگ ضروری است نیز در ترکیبات کنسروی استفاده میشود. این افزودنی ها شامل روغن زیتون، روغن ماهی و امگا 3 و امگا 6، برخی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

تفاوت پوچ با کنسرو چیست؟

اگر پوچ و کنسرو یک برند خاص را تهیه کنید، متوجه می‌شوید که ترکیبات آن‌ها تقریبا یکسان است. تفاوت‌های هر چند کوچک میان این دو غذا، در نهایت آن‌ها را به دو غذای کاملاً متفاوت تبدیل میکند.

  1. پوچ نسبت به کنسرو میزان بیشتری آب دارد و حدود 60 تا 70 درصد آن مایعات است. به همین دلیل پوچ می‌تواند تا حد زیادی آب بدن گربه را تأمین ‌کند. خصوصاً برای گربه‌هایی که آب کمی مینوشند گزینه مناسبی است.
  2. از ویژگی های منحصر به فرد پوچ سسی است که محتویات داخل آن قرار گرفته‌اند. این سس که حالت ژله‌ای دارد، غذای گربه را بسیار لذیذ و خوشمزه می‌کند و باعث خوش‌خوراک‌تر شدن غذا می‌گردد. ووم ها نیز معمولا برخلاف کنسرو حاوی سس و ژله هستند.
  3. کنسرو برای چندین وعده غذایی مناسب است، اما امکان نگهداری بیش از 6 روز آن در یخچال وجود ندارد. پوچ تنها حدود 100 گرم است و برای یک وعده غذایی گربه مناسب است.
  4. پوچ گربه بسیار سبک‌تر از کنسرو است. این موضوع باعث می‌شود حمل و نقل آن راحت‌ باشد. از این رو برای سفر و زمان‌هایی که یخچال در دسترستان نیست، گزینه مناسبی است.
  5. بافت پوچ گربه بسیار آبکی و نرم است. این موضوع آن را به بهترین گزینه برای تغذیه گربه‌های مریض، بچه گربه‌ها، گربه‌های بی‌دندان و همچنین گربه‌های بیمار تبدیل کرده است.
  6. هضم پوچ خیلی راحت‌تر و سریعتر از کنسرو است. به همین دلیل حتی حیوانات بدغذا نیز طعم و بافت این غذا را دوست دارند.
  7. در بین گربه ها پوچ نسبت به کنسرو پرطرفدارتر و محبوب‌تر است. دلیل این موضوع خوش خوراک بودن این غذای مرطوب است؛ بنابراین اکثر صاحبان گربه‌ها، از پوچ گربه به عنوان یک غذای تر برای گربه‌هایشان استفاده می‌کنند.

کنسروها، پوچ ها و ووم های گربه و سگ را از برندهای مختلف داخلی (شایر، یو اس پت، نوتری و…) و خارجی (پورینا گورمت، کوشیدا، رفلکس پلاس، رویال، وینستون و…) میتوانید تهیه کنید.

یک دیدگاه برای “انواع کنسرو و پوچ براساس بسته بندی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه