آیا باید به گربه ای که عقیم شده است، حتما غذای عقیم شده داد؟

حتما برایتان هم سوال پیش آمده، که آیا در صورت عقیم کردن گربه حتما باید از غذاهای خشک مخصوص حیوانات عقیم شده برایش استفاده کرد؟ یا می توان از غذاهای خشک معمولی هم استفاده نمود؟! بهتر است بدانید طی عقیم سازی تغییراتی در بدن رخ میدهد که مستلزم تغییراتی در رژیم غذایی گربه ها است. با حذف منابع تولید هورمون های جنسی حیوان، تمایلات جنسی شامل علائم فحلی از بین میرود و در نهایت متابولیسم بدن دستخوش تغییر می گردد.  این تغییرات روی اشتها، میزان تجمع چربی بدن، فعالیت بدنی و … اثر میگذارد.

علائم فحلی:( سر و صدا و حرکات خاص در گربه ها و همچنین تمایلات جفت یابی در سگ ها و گربه )

مهم ترین تغییراتی که گربه ها بعد از عقیم شدن به آن دچار میشوند:

• افزایش اشتها

گربه و سگ های عقیم شده معمولا دچار افزایش اشتها میشوند.(غذای گربه عقیم شده حدود 30 درصد افزایش پیدا میکند، زیرا گربه بعد از عقیم شدن قادر به تنظیم گرسنگی خود نیست.) اما به دریافت انرژی بالایی نیاز نداشته، و میزان انرژی مورد نیازشان با مقادیر کمتری از غذا تامین میشود. اما باید توجه داشته باشید که کم کردن غذا و گرسنگی دادن به گربه ای که تحت عمل عقیم سازی قرار گرفته است، میتواند باعث رفتارهای غیرعادی و اختلالات رفتاری شود.

در نتیجه بهتر است با غذایی تغذیه شود که:

  1. کالری کمتری داشته باشد.
  2. چربی آن کاهش یافته، و همچنان از پروتئین بیشتری نسبت به قبل برخوردار باشد.

بنابراین باید نیازهای تغذیه ای گربه های عقیم شده هم به لحاظ محتوای انرژی و هم به لحاظ مقدار غذای دریافتی تغییر کند.

افزایش اشتهای گربه عقیم شده

• کاهش تحرک

گربه های خانگی عقیم شده به مرور کم تحرک تر می شوند، بازیگوشی سابق را نخواهند داشت و در صورت تشویق نشدن به تحرک، بازی و ورزش و خوردن غذای زیاد دچار اضافه وزن خواهند شد. بنابراین باید با اسباب بازی های متنوع او را تشویق به تحرک کرده و نشاط را در او بیدار کنید. توجه داشته باشید که اغلب حیوانات خانگی علاقه زیادی به بازی با سرپرستان خود دارند بنابراین صرفا تهیه ی اسباب بازی برایشان کافی نخواهد بود و شما موظف هستید روزانه ساعاتی را به بازی با آنها بپردازید.

چاق شدن گربه عقیم شده

مزایای غذای مخصوص گربه عقیم شده

• گربه ها بعد از عقیم شدن به علت تغییراتی که در دستگاه ادراری – تناسلیشان ایجاد می شود بیشتر مستعد بروز سنگ های کلیوی و مجاری ادراری هستند. بنابراین باید غذایی مصرف کنند که این ریسک را پایین بیاورد. به همین دلیل غذاهای مخصوص گربه های عقیم شده به نحوی فرموله شده است که ریسک تجمع رسوبات ادراری و تشکیل سنگ ها را پایین می آورد.

• وضعیت سلامت موها، ناخن ها و دندان ها طی عقیم سازی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. به منظور حفظ این ارگان ها، بدن نیاز به مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن دارد. این مواد معدنی در غذاهای مخصوص حیوانات عقیم لحاظ شده اند.

• بیشترین تمرکز غذاهای تولیدی مخصوص گربه های عقیم شده رفع مشکل اضافه وزن است و با داشتن کالری کمتر و پروتئین بیشتر سلامت آنها را تضمین میکند. گفتنی است افزایش وزن می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات مفصلی، مشکلات نظافت، مشکلات دستگاه ادراری و افزایش خطر دیابت شود.

اما با رعایت نکات گفته شده یعنی :

1. انتخاب غذاهای با کیفیت

2. حفظ تحرک

3. استفاده از مکمل های مناسب

4. کنترل وزن گربه خانگی

اجباری در استفاده از غذای گربه های عقیم شده نیست و همچنان میتوانید از غذاهای معمول روزانه استفاده کنید.

پت شاپ آنلاین تی پتس با مشخص کردن میزان پروتئین و چربی غذاهای خشک، میتواند شما را در انتخاب غذای مناسب حیوان خانگی خود راهنمایی کند. برای دیدن انواع غذای خشک گربه عقیم شده در پت شاپ آنلاین تی پتس اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه