همه چیز درباره غذا خشک حیوانات خانگی

غذا خشک حیوانات چیست؟به غذاهایی که در کارخانه های تولید غذای حیوانات در طی فرآیند خاص طبق استاندارهای بین المللی و با توجه به نژاد و گونه حیوان تهیه و تولید شده و با وزن های متفاوت بسته بندی و در بازار و پت شاپ ها ارائه می شوند غذای خشک حیوانات می گویند. محتویات غذای خشک حیوانات به وسیله استاندارهای بین المللی بررسی و تعیین می شوند. این مواد پس از فرآیند پخت مثل بیسکویت با قالب های متفاوت برش می خورند.

فرمولاسیون غذای خشک حیوانات با توجه به نیازهای تغذیه ای سن، گونه، نژاد، وزن، فعالت های روزانه حیوان و بیماری های آنها تعیین و بالانس می شوند. غذای خشک حیوانات شامل مواد معدنی، ویتامین ها، و اسیدهای چرب ضروری بدن و … می باشد. مهم است بدانیم کامل ترین غذا برای سلامت نگه داشتن حیوانات دوست داشتنی ما غذای خشک مخصوص خودشان می باشد. مقدار غذایی که در طول یک روز باید به حیوانات عزیز خو دبدهید باید با توجه به سایز و سن او و همچنین مشورت با دامپزشک تعیین میشود. اما خوب است بدانید در پشت بسته های غذای خشک حیوانات جدول میزان استفاده از هر غذا به خوبی برای شما شرح داده شده است.

در صورت بروز هرگونه سوال همواره کارشناسان تی پتس در خدمت شما هستند تا بتوانند سوال های شما را پاسخگو باشند. برندهای معتبری در کل دنیا و همینطور ایران وجود دارند که غذای خشک حیوانات را با کیفیت مطلوب و کاملا بی خطر تهیه و تولید می کنند. کارشناسان تی پتس به شما کمک می کنند تا بتوانید با معتبر ترین برندهای ایرانی و خارجی آشنا شوید و امکان دسترسی هرچه آسان تر را برای شما فراهم می آوریم.

پت شاپ آنلاین تی پتس tipets - غذا خشک حیوانات چیست؟

تفاوت غذای خشک حیوانات پرمیوم ، سوپرپرمیوم و اکونومی

دسته های غذای خشک حیوانات بر اساس کیفیت مواد تشکیل دهنده اش به گروه های زیر تقسیم میشه:

  • غذای معمولی regular
  • غذای پرمیوم premium
  • غذای سوپر پرمیوم super- premium

غذای خشک حیوانات کلاس معمولی

غذاهای خشک حیوانات معمولی با استفاده از ارزان ترین مواد غذایی موجود تهیه می شوند. محتویات این غذاها شامل درصد پایین از بازمانده های پروتئینی و بخش بیشتر را غلات ارزان قیمت و سویا تشکیل می دهد. گوشت مورد استفاده در این غذاها معمولا از اجزای باقیمانده دام هایی که در تولید غذا برای انسان ها استفاده شده تشکیل می شود. درصد مواد مغذی و ویتامین ها در این نوغ غذای خشک حیوانات پایین می باشد و برای همین لازم است در طول روز مقدار بیشتری از این غذا به حیوانات خود بدهید تا بتواند انژی روزانه آنها را تامیین کند.

انرژی غذاهای اکونومی معولا بین 250 تا 300 کالری در هر 100 گرم غذا است. نکته مورد توجه در مورد غذاهای اکونومی این است که برای اینکه طعم مطلوب تری برای حیوان ایجاد کنند به این غذاها طعم دهنده و اسانس اضافه می کنند. ما نمیتوانیم حیوان خود را برای مدت طولانی با این غذاها تغذیه کنیم، زیرا باعث بوجود آمدن مشکلات ثانویه و بیماری خواهد شد.

غذای خشک حیوانات کلاس پرمیوم

غذای خشک حیوانات پرمیوم از دسته معمولی کیفیت قابل قبول تری دارد و همین طور قیمت آن به صرفه می باشد. نکته قابل توجه در مورد این کلاس غذایی درصد پروتئین بالای این نوع غذاها می باشد. انرژی این غذا 350 تا 450 کیلوکالری در هر 100 گرم غذاست. این دسته از غذاها برای تغذیه حیوانات بدون ضرر می باشند.

غذای خشک حیوانات سوپرپرمیوم

این نوع غذا خشک حیوانات منبع مطمئن و با کیفیت برای تغذیه طولانی مدت پت شما می باشد. این غذا با کیفیت استاندارد است. منبع پروتئین استفاده شده در آن گوشت تازه (مرغ، بوقلمون، گاو، بره و …) می باشد. و همچنین کربوهیدرات استفاده شده در غذاهای سوپر پرمیوم غلات با کیفیتی مثل جودوسر، ذرت، دانه جو و… می باشند. از نکات مثبت و طلایی غذاهای سوپر پرمیوم درصد هضم بالای این غذاها است. این غذاها بالای 80 درصد هضم می شوند. و پت دلبند شما با مصرف مقدار کمی از این غذاهای خشک سیر شده و نیاز غذایی او رفع می شود.

انرژی موجود در این غذا بالای 450 کیلوکالری در هر 100 گرم  می باشد. غذاهای خشک سوپر پرمیوم سرشار از ویتامین بوده و فاقد نگهدارنده و طعم دهنده می باشند. این غذای خشک حیوانات جزو غذاهای سالم و مفید به حساب می آیند و شما میتوانید بدون هیچ دغدغه ای پت خود را با این نوع غذاها تغذیه کنید.

انواع دسته بندی غذای خشک حیوانات

محتویان غذاهای خشک هر برندی با توجه به سن، گونه و سایز (نژاد کوچک و بزرگ) حیوانات مختلف فرآوری می شوند. کارشناسان تی پتس در این مقاله دسته بندی غذاهای خشک را برای شما عزیزان شرح می دهند تا بتوانید به راحتی برای حیوان دوست داشتنی خود غذای خشک مطلوبی تهیه کنید. غذاهای خشک حیوانات بر اساس سن آنها به سه گروه برای سگ ها(نژاد کوچک و بزرگ) و گربه ها تقسیم بندی می شوند.

  1. غذای خشک توله سگ نژاد کوچک و بزرگ (puppy)
  2. غذای خشک سگ جوان نژاد کوچک و بزرگ (Junior)
  3. غذای خشک سگ بالغ نژاد کوچک و بزرگ (Adult)
  4. غذای خشک سگ میانسال (senior)
  5. غذای خشک بچه گربه (kitten)
  6. غذای خشک گربه بالغ (Adult)
  7. غذای خشک گربه میانسال (senior)

در بسیاری از برندهای معتبر غذاهای خشک حیوانات، براساس بیماری های رایج در آنها و به اصطلاح غذاهای مراقبتی و درمانی نیز تولید می شوند.

  1. غذای خشک برای سگ ها و گربه های عقیم شده
  2. غذای خشک برای سگ ها و گربه هایی با مشکلات گوارشی
  3. غذای خشک سگ ها و گربه هایی با مشکلات کلیوی
  4. غذای خشک سگ ها و گربه هایی با مشلات ریزش مو
  5. غذای خشک گربه شیرده و باردار
  6. غذای خشک گربه های بدغذا (دارای دانه های رنگی با طعم های متفاوت در یک بسته بندی)

۲ دیدگاه برای “غذا خشک حیوانات چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه