فواید غذای خشک برای سگ و گربه

تغذیه یکی از مهمترین نکات در سلامت و طول عمر پت شما است. اکثریت کسانی که سرپرستی سگ ها و گربه ها را به عهده دارند؛ در انتخاب غذای مناسب برای پت دلبند خود دچار نگرانی و مشکل میشوند. در این مقاله سعی داریم فواید مصرف غذای خشک را برای شما شرح دهیم. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به دلایل گوناگون غذای خانگی را ترجیح می دهند. مهمترین گزینه در امر تغذیه سگ و گربه کیفیت غذاست، که موجب سلامت و شادابی پت شما میشود. همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که حیوانات خانگی ما باید از غذای مخصوص خودشات تغذیه شوند.
در واقع اصلی ترین گزینه در غذای پت،  وجود مواد معدنی و مغذی، ویتامین ها و سایر عناصر مورد نیاز برای داشتن یک زندگی طولانی، سلامت و شاد است. غذاهای خشک مخصوص سگ و گربه محصولی است که به طور اختصاصی برای تغذیه حیوانات خانگی، زیر نظر متخصصین این امر فرموله و تهیه شده است. به توصیه همیشگی کارشناسان و دامپزشکان بهتر است استفاده از غذای خشک را قسمت عمده ای از تغذیه پت دلبند خود قرار دهید. با کارشناسان تی پتس همراه شوید تا در مورد فواید استفاده از غذای خشک برای سگ ها و گربه ها بیشتر آشنا شوید.

پت شاپ آنلاین تی پتس tipets- فواید غذای خشک سگ و گربه

1. افزایش سلامتی، شادابی و طول عمر مفید حیوانات خانگی

حیوانات خانگی با توجه به شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی، سن و نژاد، نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند. همچنین باید بدانیم غذاهای انسانی که ما استفاده می کنیم برای سگ ها و گربه بسیار مضر و گاها مرگ آور است. تغذیه پت با غذایی غیر از غذای مخصوص، باعث کوتاه شدن عمر و بوجود آمدن عوارضی چون حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری های کبدی و کلیوی می شود. استفاده از غذای خشک مشکلات سلامتی را درحیوانات خانگی به نحو قابل توجه ای کاهش می دهد.

2. افزایش سلامتی دهان و دندان

یکی از مهمترین فواید مصرف غذای خشک، کمک به سلامت دندان های حیوانات خانگی می باشد. بافت سفت و ترد و مواد افزوده شده به  غذای خشک باعث کاهش جرم و پلاک دندان می شود. سگ ها و گربه هایی که غذای خشک می خورند، دهان خوشبو تر و دندان های سالم تری نسبت به آن دسته حیواناتی که از غذای خانگی استفاده می کنند؛ دارند. همچنین سگ ها و گربه ها عاشق جویدن هستند و با مصرف غذای خشک غریزه جویدن نیز در آنها ارضا و به نوعی موجب کاهش استرس در آن ها می شود.

3. رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به بدن حیوانات خانگی

جویدن کیبل های غذا توسط سگ ها و گربه ها باعث میشود مطمئن باشید هیچ ماده غذایی، کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز، وارد بدن دلبندتان  نمیشود. بدن سگ ها و گربه ها قادر به تولید همه مواد مورد نیازشان نیست و با خوردن غذای خانگی املاح بدن پت ها بالانس نمی شود. غذای خشک علاوه بر کامل بودن، دارای انواع ویتامین ها و ریز مغذی ها و سایر مواد غذایی است.

4. جلوگیری از اضافه وزن

غذای خشک انرژی مورد نیاز بدن پت را به طور کامل فراهم می کند، بدون اینکه او را در خطر چاقی و یا کاهش بی رویه وزن قرار دهد. شما میتوانید اطمینان داشته باشید غذاهای خشک کاملا ایمن و امتحان شده هستند. همچنین شما میتوانید بر اساس شرایط حیوانات خانگی مثل نژاد، سن، وزن، وضعیت عقیم شدن یا نشدن، حساسیت ها یا بیماری های حیوان غذای آنها را انتخاب کنید. با رعایت میزان صحیح مصرف هر غذا طبق جدولی که روی بسته بندی درج شده به راحتی میتوانید از سلامت دلبندتان اطمینان پیدا کنید.

5. مقرون به صرفه بودن

از فواید مصرف غذای خشک باید به ماندگاری بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد. غذاهای خشک نسبت به غذا های خانگی  ماندگاری بالاتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند. همچنین نگه داری آنها بدون نیاز به یخچال این امکان را به شما می دهند؛ با خیال راحت در سفرها از غذای خشک استفاده کنید و از دردسرهای پخت و پز غذاهای خانگی نیز خلاص شوید.

آیا غذای خشک باعث یبوست میشود؟

یکی از عواملی که باعث می شود دامپزشکان و کارشناسان تغذیه کوچولوهای ما را به سمت غذاهای خشک سوق دهند، وجود فیبر مناسب در غذاهای مخصوص پت ها است. وجود فیبر در جیره غذایی حیوانات خانگی بسیار مهم است. فیبر در غذای سگ ها و گربه ها باعث بهبود عملکرد گوارش می شود. پس جواب خیر می باشد! غذای خشک با کیفیت و بالانس نه تنها باعث یبوست حیوان خانگی شما نمی شود؛ بلکه به پیشگیری از خیلی بیماری ها کمک شایانی می کند.

چگونه غذای خوب را تشخیص دهیم؟

  • رنگ غذا: مشخصا اولین گزینه برای تشخیص خوب یا بد بودن کیفیت هرچیز ظاهر آن است. غذای خشک نیز از این قضیه مستثنا نیست! غذا نباید دارای رنگ مصنوعی باشد.
  • مواد نگهدارنده: هر محصول غذایی برای جلوگیری از فاسد شدن و ماندگاری طولانی تر دارای مواد نگهدارنده است. این مواد نگهدارنده اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند تاثیر بدی روی کبد و کلیه می گذارد و بسیار خطرناک می باشد.
  • بوی غذا: از دیگر مشخصه های یک غذای خوب بوی آن است. همیشه یادمان باشد بوی غذا باید برای پت دلبند ما جذاب و لذیذ باشد.
  • گوارش سالم: میزان مدفوع حیوانات خانگی ما پس از مصرف غذای جدید باید معقول و طبیعی باشد. مدفوع زیاد نشانه غلات زیاد غذا است و نشان از این دارد که بدن پت  جیزی را جذب نکرده است. همچنین مدفوع کم نشانه فیبر کم غذا می باشد.

پت شاپ آنلاین تی پتس tipets- فواید غذای خشک سگ و گربه

غذای خشک چگونه تهیه می شود؟

غذاهای خشک از ترکیب مواد خشک و مرطوب برای ایجاد خمیر یکدست تهیه می شوند. در فرآیند اکستروژن (نحوه پخت) خمیر تحت فشار گرم می شود. سپس از طریق یک ماشین قالب بندی تیکه تیکه می شوند. سایز و اندازه غذاهای خشک با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. البته بعضی از غذاهای خشک ممکن است به روش دیگه ای به غیر از اکستروژن مثل پخت هم تولید شوند.

یک دیدگاه برای “فواید غذای خشک برای سگ ها و گربه ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه